Είστε εδώ

Classic Cars

Mazda: Όταν τα coupe ήταν η απόλυτη μόδα

του Γιώργου Ψαρρά

Η σύγχρονη κυριαρχία των SUV έχει παραγκωνίσει σημαντικά την κατηγορία των coupe, από την οποία όμως η Mazda έχει αναμνήσεις έξι συνολικά δεκαετιών.

Η κομψή σιλουέτα του coupe ανέκαθεν μαγνήτιζε τα βλέμματα, χάρη στην κεκλιμένη γραμμή της οροφής (ένα σχεδιαστικό στοιχείο που συναντάμε πλέον στα περισσότερα SUV) και στο χαμηλό δίπορτο συνήθως αμάξωμα, το οποίο διακρίνεται για την αεροδυναμική, την ακαμψία και το χαμηλό του βάρους.

Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι πρώτο επιβατικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας είχε coupe γραμμή. Ο λόγος για το εμβληματικό R360 του 1960 με μήκος μόλις 2,6 μ., το οποίο κατάφερε να αποσπάσει την ίδια χρονιά το 65% από το μερίδιο της κατηγορίας μικρών οχημάτων και το 15% από την αγορά της Ιαπωνίας.

Εμπορική επιτυχία σημείωσε και το επόμενο coupe μοντέλο της Mazda, το  Carol P360 του 1962, το οποίο τροφοδοτούνταν από τετρακύλινδρο κινητήρα και είχε μεγαλύτερο μεταξόνιο.

To πρώτο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα με δυο ρότορες ήταν το Cosmo Sport γνωστό και ως 110S, το οποίο έκανε πρεμιέρα το 1967 έχοντας coupe αμάξωμα.

Διεθνή επιτυχία σημείωσαν τα επίσης coupe R100 και RX-2, τα οποία θεωρούνται προάγγελοι των Mazda 3 και 6, αλλά και το RX-3, καθώς από το 1967 άρχισαν  να φέρνουν εξαψήφια νούμερα πωλήσεων.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο Mazda Luce R130 του 1969, το coupe σώμα του οποίου επιμελήθηκε ο οίκος Bertone με το διάσημο Ιταλό σχεδιαστή Τζορτζέτο Τζουτζιάρο να βάζει την υπογραφή του. Ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο Mazda με περιστροφικό κινητήρα.

Το πρώτο σπορ μοντέλο της Mazda, το RX-7 του 1978, τροφοδοτούνταν από εξελιγμένο περιστροφικό κινητήρα και ξεχώριζε με την coupe σχεδιαστική του φιλοσοφία. Οι τρεις γενιές του RX-7 έφεραν 811.000 πωλήσεις στη Mazda.

Λιγότερο γνωστό είναι το Eunos Cosmo, ένα πολυτελές σπορ coupe αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας, το οποίο κατασκευάζονταν από το 1990 έως το 1995. Ήταν το μοναδικό μοντέλο παραγωγής με τρεις ρότορες στον twin-turbo κινητήρα "20B-REW", ο οποίος απέδιδε 300 ίππους.

Καριέρα μόνο στην Ιαπωνία έκανε και το Autozam AZ-1, το οποίο ζύγιζε 720 κιλά, ο κινητήρας του ήταν κεντρικά τοποθετημένος, η κόκκινη γραμμή στο στροφόμετρο του ξεκινούσε στις 9.000 σ.α.λ., ενώ οι πόρτες του άνοιγαν προς τα επάνω.

Η αναδρομή συνεχίζεται με τα coupe 929 (1982-1986), στις μεσαίες κολόνες του οποίου υπήρχε παράθυρο, με το MX-6 (1987-1897) με προαιρετικό σύστημα για στρίψιμο και των τεσσάρων τροχών, ενώ το MX-3 (1992-1998) τροφοδοτούνταν από K8 κινητήρα 1.8 λίτρων, ο οποίος ήταν ο μικρότερος V6 μαζικής παραγωγής.

 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.