Προφανώς δε χρειάζεται να διευκρινίσουμε σε ποια κατηγορία αγοραστικού κοινού απευθύνονταν το Mazda Familia.
Πρεμιέρα έκανε τον Οκτώβριο του 1964 με την έναρξη των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Τόκιο.
Εκτός από το Familia σε διάφορες χώρες οι οικογενειάρχες το γνώρισαν ως Mazda 800 ή 1000. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία το Familia βασίστηκε στο επιτυχημένο R360 και στο πιο εξελιγμένο Carol P360, ενώ έφερε την υπογραφή του γνωστού Ιταλού σχεδιαστή Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο, ο οποίος εργάζονταν στον οίκο Bertone.
Αρχικά το Familia προσφέρονταν με δίπορτο station wagon αμάξωμα (θύμιζε shooting brake) ικανοποιώντας απόλυτα τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ κατάφερε σύντομα να κατακτήσει το 44% από το μερίδιο αγορά της κατηγορίας του στην Ιαπωνία.
Αργότερα το Familia «μεταλλάχτηκε» σε sedan, coupe, και pick-up. Το 1967 έκανε πρεμιέρα η δεύτερη γενιά του, η οποία ονομάζονταν 1000 (μετέπειτα 1200 ή 1300), ενώ ήταν από τα πρώτα μοντέλα της Mazda που έκαναν απόβαση στην Ευρώπη.
Διάδοχος του Familia χρίστηκε το Mazda 323, το οποίο εμφανίστηκε το 1977, ενώ υπάρχει μέχρι σήμερα στη γκάμα της εταιρείας, στην τέταρτη πλέον γενιά του. Το πρώτο Familia τροφοδοτούνταν από κινητήρες 782 κ.εκ., 987 κ.εκ. και 985 κ.εκ. με ισχύ 42, 52 και 68 ίππων αντίστοιχα.