![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/5/30/photon21446f54410.jpg?itok=Y0f4HRAI)
Μισός αιώνας συμπληρώνεται από τότε που η Mazda έκανε τη μεγάλη ανατροπή, συστήνοντας για πρώτη φορά στο κοινό τον περιστροφικό κινητήρα με δυο ρότορες μέσα από το Cosmo Sport.
Το 1967 λοιπόν το Cosmo Sport, το οποίο εκτός Ιαπωνίας ήταν γνωστό ως 110S, ήταν και κάτι παραπάνω, καθώς θεωρείται το πρώτο σπορ μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που μέχρι τότε κατασκεύαζε κυρίως επαγγελματικά οχήματα και μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η παραγωγή του Cosmo Sport δε ξεπέρασε τις 1.176 μονάδες, επομένως σήμερα χαρακτηρίζεται συλλεκτικό. Σίγουρα τότε η Mazda πήρε ένα μεγάλο ρίσκο που τελικά αποδείχτηκε ότι της βγήκε σε καλό.
Ωστόσο οι μηχανικοί της εκείνη την εποχή έπρεπε να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια, ώστε να καταστήσουν τους περιστροφικούς κινητήρες εμπορικά βιώσιμους, ενώ έπρεπε να «γράψουν» πάρα πολλά χιλιόμετρα με τα πρωτότυπα Cosmo Sport πριν ανάψουν το πράσινο φως της παραγωγής.
Η παραγωγή μοντέλων της Mazda με περιστροφικούς κινητήρες έφτασε τα δυο εκατομμύρια, με το RX-7 να κατέχει δεσπόζουσα θέση, ενώ το 1991 το 787B με κινητήρα Wankel 2.6 λίτρων με 4 ρότορες και ισχύ 710 ίππων έκανε τη διαφορά κερδίζοντας στις 24 Ώρες του Λε Μαν.