![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/12/3/photon30794f82999.jpg?itok=ZYcMU5Er)
Το Μάιο του 2020 η Maserati έχει προγραμματίσει μια λαμπρή εκδήλωση, στην οποία θα γιορτάσει την έναρξη μιας νέας εποχής για την ίδια, αλλά και τα 105α γενέθλια της.
Ελάτε λοιπόν να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας που έχει για έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Αλφιέρι Μαζεράτι, Ιταλός οδηγός αγώνων και κατασκευαστής αυτοκινήτων, ίδρυσε με τα αδέλφια του, Εττόρε και Ερνέστο, την Alfieri Maserati στην Μπολόνια, ενώ το ημερολόγιο έδειχνε 1η Δεκεμβρίου του 1914.
Το πρώτο αυτοκίνητο της Alfieri Maserati κατασκευάστηκε το 1926 και ήταν το αγωνιστικό Tipo 26, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο θρυλικό αγώνα Targa Florio κατακτώντας την πρώτη θέση στην κατηγορία άνω των 1.5 λίτρων, ενώ πίσω από το τιμόνι βρίσκονταν ο ίδιος ο Αλφιέρι Μαζεράτι.
Αυτός ήταν μόνο ο πρόλογος στο βιβλίο των επιτυχιών που σημείωσε η Alfieri Maserati στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Κατάφερε να κερδίσει στον αγώνα Indianapolis 500 το 1939 και το 1940, στον αγώνα Targa Florio το 1937, το 1938, το 1939 και το 1940, ενώ σημείωσε εννέα νίκες στη Formula 1. Στο πιο πρόσφατο παρελθόν τώρα η Maserati με το MC12 από το 2005 μέχρι το 2010 κατέκτησε έξι διεθνή πρωταθλήματα στην κατηγορία GT.
Το Σεπτεμβρίο του 1939 η έδρα της μεταφέρθηκε από τη Μπολόνια στη Μόντενα με την εξαγορά της εταιρείας από την οικογένεια Ορσί. Εκεί άνοιξε την 1η Ιανουαρίου του 1940 το εργοστάσιο Viale Ciro Menotti, το οποίο σήμερα βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του. Τα αυτοκίνητα που παράγονται στο συγκεκριμένο εργοστάσιο εξάγονται σε πάνω από 70 αγορές.
Το 1947 η συνεργασία των αδελφών Maserati με την εταιρεία έληξε, ενώ ταυτόχρονα κυκλοφόρησε το πρώτο αυτοκίνητο για χρήση στο δρόμο, το A6 1500. Η Maserati για μερικά χρόνια (1967-1975) πέρασε στην κυριότητα της Citroen, ενώ εντός αυτής της χρονικής περιόδου έκανε την εμφάνιση του το μοντέλο Biturbo που γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Οι τίτλοι ιδιοκτησίας πέρασαν στη Fiat το 1993 κάτι που οδήγησε τη Maserati να τεθεί υπό τον έλεγχο της Ferrari το Σεπτέμβριο του 1997. Το 2005 η Maserati διαχωρίστηκε από τη Ferrari και επέστρεψε στον έλεγχο της Fiat.
Ακολούθησαν μοντέλα που άφησαν έντονο το αποτύπωμα τους, όπως η πέμπτη γενιά της Quattroporte το 2007, η GranTurismo την ίδια χρονιά, η GranCabrio το 2009, η έκτη γενιά της Quattroporte το 2013, η Ghibli το 2013 και το πρώτο SUV της Maserati, η Levante το 2016. Η Maserati ετοιμάζει ένα νέο supercar, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πληροφορίες πατώντας εδώ.