Είστε εδώ

Classic Cars

Maserati : Η Quattroporte του Ιταλού Προέδρου

του Γιώργου Ψαρρά

Το ένδοξο παρελθόν της Quattroporte μας υπενθυμίζει η Maserati, αλλά και την εμπλοκή της με το χώρο της πολιτικής.

Ελάτε λοιπόν να γυρίσουμε πίσω το χρόνο και να σταματήσουμε στις 14 Δεκεμβρίου του 1979, όταν σε μια ειδική εκδήλωση  που διοργανώθηκε στο Quirinal Palace της Ρώμης η Maserati παρουσίασε στον τότε Ιταλό Πρόεδρο, Σάντρο Περτίνι, την τρίτη γενιά της Quattroporte.

Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1979 και διήρκησε μέχρι το 1990, ενώ οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν στις 2.145 μονάδες. Η τρίτη γενιά της Quattroporte έφερε τη διάσημη σχεδιαστική υπογραφή του Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, ο οποίος άντλησε έμπνευση από τις γραμμές της πρώτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 1963, ωστόσο χαρακτηρίστηκε λιγότερο σπορ, αλλά περισσότερο επίσημο, ενώ  ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πολυτέλεια του εσωτερικού.

Το νέο sedan της ιταλικής εταιρείας με έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα, τροφοδοτούνταν από V8 κινητήρες 4.2 και 4.9 λίτρων απόδοσης 255 και 280 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 215 χλμ./ώρα και στη δεύτερη τα 220 χλμ./ώρα.

Το 1986 παρουσιάστηκε η ισχυρότερη έκδοση Royale που χρησιμοποιούσε V8 κινητήρα 4.9 λίτρων με ισχύ 300 ίππων και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 51 Quattroporte Royale.

Το 1982, η Γενική Γραμματεία του Προέδρου της Ιταλίας έδωσε εντολή στη Maserati για την κατασκευή μιας ειδικής Quattroporte. Ένα χρόνο αργότερα παραδόθηκε στο Σάντρο Περτίνι μια Quattroporte βαμμένη με την απόχρωση "Dark Aquamarine" και με μπεζ βελούδο στο εσωτερικό της.

Ο ίδιος ο πρόεδρος είχε ζητήσει στο πίσω κάθισμα να υπάρχει τασάκι και υποδοχή για την πίπα του, ενώ η Quattroporte του εξοπλίζονταν επίσης με μπαρ, τηλέφωνο και σύστημα ενδοεπικοινωνίας για με τους ανθρώπους έξω από το αυτοκίνητο. Η καμπίνα ήταν πλήρως θωρακισμένη και αλεξίσφαιρη, με επένδυση από μαγγάνιο υψηλής αντοχής. Τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα ήταν επίσης θωρακισμένα έχοντας πάχος 31 χλστ.

Η ανοιγόμενη ηλιοροφή επέτρεπε στον Ιταλό Πρόεδρο να σηκώνεται όρθιος και να χαιρετά εν κινήσει στις επίσημες εμφανίσεις του το πλήθος, ενώ κρατιόταν από μια ειδική λαβή που τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος του δεξιού μπροστινού καθίσματος.

Αξίζει να αναφερθούμε στην επίσκεψη του Σάντρο Περτίνι στις 29 Μαΐου του 1983 στο εργοστάσιο της Ferrari στη Μόντενα, όπου έφτασε με την Quattroporte. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Έντσο Φερράρι έσπασε το πρωτόκολλο και δεν πλησίασε το προεδρικό αυτοκίνητο όταν εισήλθε στο εργοστάσιο, αλλά παρέμεινε σε απόσταση δέκα μέτρων, καθώς υπήρχε κόντρα με τη Maserati.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.