![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/12/17/photon30938f83374.jpg?itok=1P6BrPPs)
Το ένδοξο παρελθόν της Quattroporte μας υπενθυμίζει η Maserati, αλλά και την εμπλοκή της με το χώρο της πολιτικής.
Ελάτε λοιπόν να γυρίσουμε πίσω το χρόνο και να σταματήσουμε στις 14 Δεκεμβρίου του 1979, όταν σε μια ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Quirinal Palace της Ρώμης η Maserati παρουσίασε στον τότε Ιταλό Πρόεδρο, Σάντρο Περτίνι, την τρίτη γενιά της Quattroporte.
Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1979 και διήρκησε μέχρι το 1990, ενώ οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν στις 2.145 μονάδες. Η τρίτη γενιά της Quattroporte έφερε τη διάσημη σχεδιαστική υπογραφή του Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, ο οποίος άντλησε έμπνευση από τις γραμμές της πρώτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 1963, ωστόσο χαρακτηρίστηκε λιγότερο σπορ, αλλά περισσότερο επίσημο, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πολυτέλεια του εσωτερικού.
Το νέο sedan της ιταλικής εταιρείας με έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα, τροφοδοτούνταν από V8 κινητήρες 4.2 και 4.9 λίτρων απόδοσης 255 και 280 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 215 χλμ./ώρα και στη δεύτερη τα 220 χλμ./ώρα.
Το 1986 παρουσιάστηκε η ισχυρότερη έκδοση Royale που χρησιμοποιούσε V8 κινητήρα 4.9 λίτρων με ισχύ 300 ίππων και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 51 Quattroporte Royale.
Το 1982, η Γενική Γραμματεία του Προέδρου της Ιταλίας έδωσε εντολή στη Maserati για την κατασκευή μιας ειδικής Quattroporte. Ένα χρόνο αργότερα παραδόθηκε στο Σάντρο Περτίνι μια Quattroporte βαμμένη με την απόχρωση "Dark Aquamarine" και με μπεζ βελούδο στο εσωτερικό της.
Ο ίδιος ο πρόεδρος είχε ζητήσει στο πίσω κάθισμα να υπάρχει τασάκι και υποδοχή για την πίπα του, ενώ η Quattroporte του εξοπλίζονταν επίσης με μπαρ, τηλέφωνο και σύστημα ενδοεπικοινωνίας για με τους ανθρώπους έξω από το αυτοκίνητο. Η καμπίνα ήταν πλήρως θωρακισμένη και αλεξίσφαιρη, με επένδυση από μαγγάνιο υψηλής αντοχής. Τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα ήταν επίσης θωρακισμένα έχοντας πάχος 31 χλστ.
Η ανοιγόμενη ηλιοροφή επέτρεπε στον Ιταλό Πρόεδρο να σηκώνεται όρθιος και να χαιρετά εν κινήσει στις επίσημες εμφανίσεις του το πλήθος, ενώ κρατιόταν από μια ειδική λαβή που τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος του δεξιού μπροστινού καθίσματος.
Αξίζει να αναφερθούμε στην επίσκεψη του Σάντρο Περτίνι στις 29 Μαΐου του 1983 στο εργοστάσιο της Ferrari στη Μόντενα, όπου έφτασε με την Quattroporte. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Έντσο Φερράρι έσπασε το πρωτόκολλο και δεν πλησίασε το προεδρικό αυτοκίνητο όταν εισήλθε στο εργοστάσιο, αλλά παρέμεινε σε απόσταση δέκα μέτρων, καθώς υπήρχε κόντρα με τη Maserati.