Είστε εδώ

Classic Cars

Citroen Activa:Το 1988 έστριβαν και οι πίσω τροχοί

του Γιώργου Ψαρρά

Παρατηρώντας μετά από 32 ολόκληρα χρόνια τη σχεδίαση του Citroen Activa σου είναι δύσκολο να πιστέψεις την ηλικία του.

Ωστόσο είναι αλήθεια ότι η γαλλική εταιρεία παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή το Activa το 1988 στο Σαλόνι του Παρισιού, ενώ με δεδομένο ότι οι γραμμές και οι τεχνολογίες του εντυπωσιάζουν μέχρι σήμερα, φανταστείτε τι συνέβη εκείνη την εποχή.

Το Activa διακρίνονταν για το αεροδυναμικό του αμάξωμα και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του, ενώ οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονταν στα 4.75 μ., 1.90 μ. και 1.27 μ. αντίστοιχα.

Τροφοδοτούταν από V6 κινητήρα 3.0 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 200 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 260 Nm ροπής (3.600 σ.α.λ.), ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 219 χλμ./ώρα. Συνδυάζονταν με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων, το οποίο μετέδιδε την κίνηση στους εμπρός και πίσω τροχούς.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το ιστορικό Activa, διέθετε καινοτόμο σύστημα που επέτρεπε και στους πίσω τροχούς να στρίβουν, καθώς και υδραυλική ανάρτηση.

Όπως θα δείτε και στο παρακάτω video,  που προέρχεται από το αρχείο της Citroen, ακόμα ένα φουτουριστικό χαρακτηριστικό του Activa ήταν το τηλεχειριστήριο που επέτρεπε το αυτόματο εξ αποστάσεως άνοιγμα των εμπρός θυρών, από τις οποίες παρατηρούμε ότι απουσίαζαν οι παραδοσιακοί ενσωματωμένοι πλευρικοί καθρέπτες.

Μόλις έθετε ο οδηγός σε λειτουργία τον κινητήρα ρυθμίζονταν αυτόματα η θέση του καθίσματος και του τιμονιού, το οποίο είχε ιδιαίτερο σχήμα και ενσωμάτωνε χειριστήρια.

Μπορεί σήμερα να γνωρίζουμε από τα σύγχρονα αυτοκίνητα τι είναι το head-up display όμως τότε το Activa άφηνε τα στόματα ανοιχτά με την προβολή ενδείξεων πάνω στο διαφανές μικρό πάνελ μπροστά από τον οδηγό. Μια τεχνολογία που προέρχεται από τα μαχητικά αεροσκάφη και επιτρέπει στον οδηγό να έχει διαρκώς στραμμένη την προσοχή του στο δρόμο.

Ψηλά στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μια οθόνη υγρών κρυστάλλων, η οποία πρόβαλε ενδείξεις για τα διάφορα συστήματα, όπως αυτό της τετρακίνησης. To εμπρός τμήμα του Activa ενέπνευσε σχεδιαστικά τα ΧΜ και Xantia, ενώ αμφότερα του οφείλουν και την υδραυλική τους ανάρτηση. 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.