Παρατηρώντας μετά από 32 ολόκληρα χρόνια τη σχεδίαση του Citroen Activa σου είναι δύσκολο να πιστέψεις την ηλικία του.
Ωστόσο είναι αλήθεια ότι η γαλλική εταιρεία παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή το Activa το 1988 στο Σαλόνι του Παρισιού, ενώ με δεδομένο ότι οι γραμμές και οι τεχνολογίες του εντυπωσιάζουν μέχρι σήμερα, φανταστείτε τι συνέβη εκείνη την εποχή.
Το Activa διακρίνονταν για το αεροδυναμικό του αμάξωμα και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του, ενώ οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονταν στα 4.75 μ., 1.90 μ. και 1.27 μ. αντίστοιχα.
Τροφοδοτούταν από V6 κινητήρα 3.0 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 200 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 260 Nm ροπής (3.600 σ.α.λ.), ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 219 χλμ./ώρα. Συνδυάζονταν με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων, το οποίο μετέδιδε την κίνηση στους εμπρός και πίσω τροχούς.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το ιστορικό Activa, διέθετε καινοτόμο σύστημα που επέτρεπε και στους πίσω τροχούς να στρίβουν, καθώς και υδραυλική ανάρτηση.
Όπως θα δείτε και στο παρακάτω video, που προέρχεται από το αρχείο της Citroen, ακόμα ένα φουτουριστικό χαρακτηριστικό του Activa ήταν το τηλεχειριστήριο που επέτρεπε το αυτόματο εξ αποστάσεως άνοιγμα των εμπρός θυρών, από τις οποίες παρατηρούμε ότι απουσίαζαν οι παραδοσιακοί ενσωματωμένοι πλευρικοί καθρέπτες.
Μόλις έθετε ο οδηγός σε λειτουργία τον κινητήρα ρυθμίζονταν αυτόματα η θέση του καθίσματος και του τιμονιού, το οποίο είχε ιδιαίτερο σχήμα και ενσωμάτωνε χειριστήρια.
Μπορεί σήμερα να γνωρίζουμε από τα σύγχρονα αυτοκίνητα τι είναι το head-up display όμως τότε το Activa άφηνε τα στόματα ανοιχτά με την προβολή ενδείξεων πάνω στο διαφανές μικρό πάνελ μπροστά από τον οδηγό. Μια τεχνολογία που προέρχεται από τα μαχητικά αεροσκάφη και επιτρέπει στον οδηγό να έχει διαρκώς στραμμένη την προσοχή του στο δρόμο.
Ψηλά στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μια οθόνη υγρών κρυστάλλων, η οποία πρόβαλε ενδείξεις για τα διάφορα συστήματα, όπως αυτό της τετρακίνησης. To εμπρός τμήμα του Activa ενέπνευσε σχεδιαστικά τα ΧΜ και Xantia, ενώ αμφότερα του οφείλουν και την υδραυλική τους ανάρτηση.