Τα cabriolet μοντέλα τα τελευταία χρόνια έχει σχεδόν εξαφανιστεί από την επέλαση των SUV, ωστόσο το Volkswagen T-Roc αποφάσισε να «παντρέψει» τις δυο φαινομενικά αταίριαστες κατηγορίες.
Ο λόγος για το νέο T-Roc Cabriolet, το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα και τις πιο περιπετειώδεις διαδρομές ενός SUV με την αίσθηση ελευθερίας που χαρίζει η απουσία οροφής πάνω από τα κεφάλια των επιβατών.
Σύμφωνα με τη Volkswagen το νέο T-Roc Cabriolet είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα MQB, ενώ οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.268 χλστ., 1.811 χλστ. και 1.522 χλστ. αντίστοιχα.
Η μαλακή οροφή του αποτελείται από τρία στρώματα, ενώ ανοιγοκλείνει ολόκληρη με τη βοήθεια ενός ηλεκτροϋδραυλικού μηχανισμού. Συγκεκριμένα, μπορεί να ανοίξει σε 9 δευτ. (διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα) και να κλείσει εντός 11 δευτ., ακόμα και εν κινήσει αρκεί η ταχύτητα του οχήματος να μην υπερβαίνει τα 30 χλμ./ώρα.
Σε περίπτωση που ανιχνευθεί ο κίνδυνος ανατροπής του οχήματος ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας και σε κλάσματα του δευτερολέπτου δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα.
Η καμπίνα του νέου T-Roc Cabriolet διαθέτει υπερυψωμένα καθίσματα που παρέχουν καλύτερη ορατότητα, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβάτες (μεταξόνιο 2.63 μ.). Σημειώστε ότι ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 280 λίτρα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι πτυσσόμενες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Digital Cockpit) και το σύστημα πολυμέσων (Discover Media).
Πάμε τώρα να δούμε τη γκάμα κινητήρων του νέου T-Roc Cabriolet. Κάτω από το εμπρός καπό του μπορούν να τοποθετηθούν δυο υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες, ο τρικύλινδρος 1.0 TSI των 115 ίππων και 200 Nm ροπής, καθώς και ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής.
Αμφότεροι συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά ο ισχυρότερος μπορεί να ταιριάξει και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Ο πίνακας επιδόσεων του «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα Παράλληλα η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 5,4 λίτρα/100 χλμ. (μέτρηση NEDC) και οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 123 έως 129 γρ./χλμ.
Συνεχίζουμε με τον 1.5 TSI που διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT), ο οποίος προφανώς πετυχαίνει καλύτερες επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Με μηχανικό κιβώτιο η επίσημη κατανάλωση καυσίμου είναι από 5,5 έως 5,7 λίτρα/100 χλμ. (μέτρηση NEDC) και οι εκπομπές C02 από 125 έως 130 γρ./χλμ.
Το νέο T-Roc Cabriolet θα προσφέρεται στις εκδόσεις Style και R-Line. Ο βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης με εντοπισμό πεζών, σύστημα αυτόματης πέδησης μετά τη σύγκρουση και σύστημα υποβοήθησης παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. Οι ζάντες είναι στάνταρ 17 ιντσών και προαιρετικά 18 ή 19 ιντσών.
Σύντομα το νέο T-Roc Cabriolet θα λανσαριστεί στη Γερμανία, ενώ θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές.