![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/3/14/photon24533f64042.jpg?itok=5ojSYrtI)
Όταν το 2012 η Toyota και η Subaru κυκλοφόρησαν το GT86 και το BRZ αντίστοιχα όλοι εντυπωσιάστηκαν από τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα του ιαπωνικού sports car. Αν σας μπερδεύει το ότι αναφερόμαστε στα δύο μοντέλα ως ένα είναι γιατί πρόκειται, ουσιαστικά, για το ίδιο μοντέλο με λίγο διαφορετικό σχήμα και φυσικά, διαφορετικά σήματα.
Ωστόσο, το παράπονο που έχουν όλοι όσοι τα έχουν οδηγήσει είναι ότι το πλαίσιο “φωνάζει” για περισσότερη δύναμη. Αυτή τη στιγμή ο κινητήρας των δύο μοντέλων είναι επίπεδος, ατμοσφαιρικός, έχει χωρητικότητα 2.0 λίτρων και αποδίδει ισχύ 200 ίππων και 205 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι 7.6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 226 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Κατά καιρούς υπήρξαν αρκετές φήμες ότι θα κυκλοφορήσει κάποια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση όμως μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει κάτι και σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της Toyota, Τετσούγια Τάντα, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη του GT 86/BRZ αλλά και της νέας Supra, δεν πρόκειται να υπάρξει στο μέλλον.
Ο λόγος που δε θα δούμε κάποια έκδοση με υπερτροφοδότηση είναι ότι κάτι τέτοιο θα απαιτούσε την αλλαγή ολόκληρης της πλατφόρμας πάνω στην οποία πατάει το αυτοκίνητο. Όπως εξηγεί ο Τάντα, μεγάλο μέρος του χαρακτήρα του μοντέλου οφείλεται στον τρόπο που έχει μοιραστεί το βάρος κάτι που θα επηρεαζόταν δραματικά αν έμπαινε υπερτροφοδότηση.
Ωστόσο, επειδή εκτός από το πλαίσιο και ο κινητήρας έχει πολλά περιθώρια δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι τον έχουν πειράξει. Μία από τις πιο ακραίες μετατροπές έχει φτάσει την απόδοση του 2λιτρου συνόλου στους 450 ίππους ενώ με διαφορά η πιο τρελή βελτίωση περιλαμβάνει την αντικατάσταση του κινητήρα με τον V8 της Ferrari 458 Italia ο οποίος έχει χωρητικότητα 4.5 λίτρα και αποδίδει 570 ίππους και 540 Nm ροπής.
Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε την αναλυτική παρουσίαση του Toyota GT 86/ Subaru BRZ.