Τετράμηνη "περίοδο χάριτος", όσον αφορά την προσαύξηση του τέλους ταξινόμησης σε ΙΧ, με βάση το νέο αυστηρότερο ευρωπαϊκό σύστημα υπολογισμού ρύπων WLTP, έδωσε η Κυβέρνηση με τροπολογία σε άρθρο στο ν/σ του υπουργείου Εργασίας. Το σχετικό αίτημα των εταιριών είχε στόχο να υπάρξει ομαλή προσαρμογή, να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα αυτοκίνητα που βαίνουν προς εισαγωγή μέχρι το τέλος του έτους, με το προηγούμενο σύστημα (Euro) και να διατεθούν στους καταναλωτές, σε εύλογο χρόνο, με πιο προσιτές τιμές από αυτές που θα ισχύσουν στη συνέχεια για νέες παραγγελίες. Άλλως, ήταν υπαρκτός ο κίνδυνος να παγώσει ξανά η αγορά, με ζημιά για τις εισαγωγικές, που θα ερχόταν να επισωρευθεί στα σημαντικά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην κρίση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση με το άρθρο 63 του ν/σ, προστίθεται νέα παράγραφος στο άρθρο 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001) στην οποία λαμβάνεται μέριμνα, ώστε οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης για επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), τα οποία έχουν κομιστεί ή θα κομιστούν στη χώρα μας μέχρι και 31-12-2018 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου, προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, να μην αυξάνονται κατά 50%, όπως προβλέπεται από το ίδιο άρθρο, με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 30-4-2019 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί γι' αυτά, οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα διάθεσης στην αγορά, λιγότερο ρυπογόνων επιβατικών αυτοκινήτων, με ευνοϊκότερους όρους και για λόγους ομαλής μετάβασης στη νέα αντιστοίχιση συντελεστών και επικαιροποιημένων προτύπων εκπομπών ρύπων (Euro), με την εφαρμογή αυτών από 1-9-2018, σύμφωνα με τους Κανονισμούς 715/2007 και 692/2008.
Με άλλες προτεινόμενες διατάξεις της ίδιας παραγράφου, λαμβάνεται πρόνοια, ώστε οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης για παλαιότερα επιβατικά αυτοκίνητα που δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) και του αμέσως προηγούμενου και δεν είναι συμβατικής τεχνολογίας, τα οποία θα κομιστούν στη χώρα μας μέχρι και 31-12-2018 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου, προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, να μην αυξάνονται κατά 200%, όπως προβλέπεται σε άλλο σημείο του ίδιου άρθρου, αλλά κατά 50% (όπως προβλεπόταν πριν την εφαρμογή των νέων προτύπων εκπομπών ρύπων), με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 30-4-2019 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί γι' αυτά, οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις, για λόγους ομαλής μετάβασης στη νέα αντιστοίχιση συντελεστών και επικαιροποιημένων προτύπων εκπομπών ρύπων (Euro), με την εφαρμογή αυτών από 1-9-2018 σύμφωνα με τους Κανονισμούς 715/2007 και 692/2008, όπως ισχύουν και ενίσχυση της αγοράς, με ευνοϊκότερους όρους.
Με το τελευταίο εδάφιο εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των προτεινομένων διατάξεων αυτοκίνητα για τα οποία το τέλος ταξινόμησης βεβαιώθηκε από 1-9-2018 μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων αυτών, προκειμένου να μη επιστραφούν ήδη βεβαιωθέντα δημόσια έσοδα.