![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/5/14/photon25208f66099.jpg?itok=braTyFoc)
Μια ματιά σε βάθος για το πώς έχει κινηθεί η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τόσο για τον μήνα Απρίλιο όσο και για τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2018.
Η ανοδική τάση της αγοράς συνεχίζεται για 11ο συνεχόμενο μήνα (7 μήνες από το 2017 και 4 του 2018) καθώς ο Απρίλιος με 10.551 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 24,95%, καθώς ταξινομήθηκαν 2.107 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Από τα 10.551 αυτοκίνητα, 3.629 (34,39%) ήταν πωλήσεις λιανικής, δηλαδή σε πελάτες ιδιώτες, ενώ 6.922 (65,61%) αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις, δηλαδή σε εταιρίες ενοικιάσεων, χρονομίσθωσης, κλπ. Έτσι παρά την αύξηση το μερίδιο της λιανικής είναι μόλις 34,95% αρκετά μικρότερο από το 39,95% του Μαρτίου και άρα η αύξηση παρουσιάζει μεγαλύτερη δυναμική στις εταιρικές κυρίως λόγω των αγορών από εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Συνολικά το πρώτο 4μηνο του 2018 οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έφτασαν τις 37.528 μονάδες αυξημένες κατά 7.834 ή 26,38% σε σχέση με το πρώτο 4μηνο του 2017 (16.785 ή 44,73%) να προέρχονται από πωλήσεις λιανικής και 20.743 (55,27%) από εταιρικές πωλήσεις.
Συγκριτικά με το 2017 έχουν αυξηθεί τόσο οι πωλήσεις λιανικής οι οποίες από 13.235 (44,57%) έχουν αυξηθεί κατά 3.550 αυτοκίνητα ή 26,82% όσο και οι αντίστοιχες εταιρικές κατά 4.284 ή 26,03% από 16.459 (55,43%) της περασμένης περιόδου.
Συνεπώς οι εταιρικές πωλήσεις συνεχίζουν να έχουν ποσοστό άνω του 55% παρά το γεγονός ότι παρατηρείται αύξηση τόσο της λιανικής.
Τον Απριλιο η Toyota για 10ο συνεχόμενο μήνα και 12 στους τελευταίους 16 είναι η πρώτη μάρκα με 1.129 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,68%. Δεύτερη η Peugeot με 1.118 και μερίδιο 10,60%, με το 208 να είναι και το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο αυτό το μήνα με 576 ταξινομήσεις, τρίτη η Volkswagen με 1.051 και μερίδιο 9,96%.
Τέταρτη η FIAT με 758 και μερίδιο 7,18% με την πρώτη 5άδα να κλείνει η Nissan με 722 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,84%, η οποία καταγράφει το 45,28% της συνολικής αγοράς.
Παρατηρούμε επίσης ότι κατά το μήνα Απρίλιο οι τρεις πρώτες μάρκες καταγράφουν τετραψήφια νούμερα στις ταξινομήσεις κάτι που είχαμε να δούμε πολλά χρόνια.
Στην premium κατηγορία πρώτη σε πωλήσεις είναι η Mercedes με 420 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,98% με 2η την BMW με 317 με ποσοστό 3,00% και τρίτη την Audi με 301 και αντίστοιχο ποσοστό 2,85%. Ακολουθούν Mini 108 με 1,02% και Volvo 92 με 0,97%.
Πρώτη σε πωλήσεις μάρκα το τετράμηνο είναι η Toyota με 4.254 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 11,34% καταγράφοντας αύξηση 25,93% ή 876 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, αύξηση που κυρίως προέρχεται από τις εταιρικές πωλήσεις καθώς στην κατηγορία αυτή παρουσιάζει αύξηση 52,49% με +654 αυτοκίνητα και συνολικά 1.900 και μερίδιο 9,16% καταλαμβάνοντας την 3η θέση στις εταιρικές.
Στη λιανική η Toyota με 2.354 αυτοκίνητα και μερίδιο 14,02% είναι πρώτη μάρκα με μεγάλη μάλιστα διαφορά από την δεύτερη και αύξηση 10,41% ή +222 αυτοκίνητα.
Στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Peugeot με 3.471 αυτοκίνητα, μερίδιο 9,25% και αύξηση 40,93% ή 1.008 μονάδες εκ των οποίων 177 προέρχονται από τη λιανική και 831 από τις εταιρικές. Έτσι λοιπόν η μάρκα με 962 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,73% βρίσκεται στην 8η θέση της λιανικής, ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στην πρώτη θέση με 2.509 αυτοκίνητα και μερίδιο 12,09%.
Στην τρίτη θέση η Nissan με 3.207 νέα αυτοκίνητα και μερίδιο 8,55% έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 680 αυτοκίνητα ή 26,91% σε σχέση με το 2017.
Η επιδοση αυτή προέρχεται σχεδόν ομοιόμορφα τόσο από την αύξηση στις πωλήσεις λιανικής +318 αυτοκίνητα (+28,03%), όσο και από αυτή των εταιρικών +368 αυτοκίνητα (+26,03%).
Ως αποτέλεσμα η μάρκα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στη λιανική με 1.425 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,49%, ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στην 4η θέση με 1.782 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,59%.
Τέταρτη στο σύνολο παραμένει η Volkswagen με 3.118 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,31% καταγράφοντας αύξηση 16,74% ή 447 περισσότερα αυτοκίνητα. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή αποκλειστικά από τις επιδόσεις της στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση 59,73%, από τις μάρκες της 1ης πεντάδας, με 580 αυτοκίνητα πάνω από το 2017 και ανεβαίνοντας στη 2η θέση της κατηγορίας με συνολικά 1.551 ταξινομήσεις και μερίδιο 8,5%. Εν αντιθέσει στην κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων η μάρκα βρίσκεται στην 5η θέση με 1.567 αυτοκίνητα και 7,55% επίδοση μειωμένη κατά 7,82% ή 133 ταξινομήσεις.
Η Opel συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με 2.623 ταξινομήσεις και μερίδιο 6,99%, αύξηση 362 αυτοκινήτων ή 16,91% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2017. Η επίδοση αυτή οφείλεται σχεδόν εξ ίσου στις αυξημένες κατά 169 ή 15,17% πωλήσεις στη λιανική, οπού η μάρκα με 1.283 συνολικά αυτοκίνητα και μερίδιο 7,63% βρίσκεται στην 4η θέση, αλλά και τις εταιρικές πωλήσεις που αυξήθηκαν κατά 193 ή 16,83% τοποθετώντας τη μάρκα στην 6η θέση με 1.340 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 6,46%.
Η Hyundai παρότι βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών πωλήσεων του 1ου τετραμηνου με 1.892 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,04% έχει πετύχει αύξηση 86,22% με 876 μονάδες τη μεγαλύτερη από τις πρώτες 10 μάρκες της κατάταξης. Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός ότι η αύξηση προέρχεται κατά 2/3 από τις πωλήσεις λιανικής όπου έχει πετύχει την 7η θέση με πωλήσεις 1.129 αυτοκίνητων μερίδιο 6,73% με επιπλέον 608 μονάδες (115,46%) σε σχέση με το 2017 , ενώ αντίστοιχα η αύξησή της στις εταιρικές είναι 271 η 55,08% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει την 11η θέση και 763 (μερίδιο 3,68%) αυτοκίνητα.
Άλλες μάρκες της πρώτης 20άδας με μεγάλη αύξηση στις συνολικές τους πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο είναι οι Dacia (+255 ή 155,70%), Seat (+580 ή 128,07%) και Kia (+457 ή 88,05%).
Αντίθετα οι μάρκες με τη μεγαλύτερη μείωση είναι οι Audi (-215 ή -18,22%), BMW(-27 ή -2,91%) και Mercedes (-27 ή -2,00%).
Η Mercedes είναι στην πρώτη θέση της premium κατηγορίας με 1.326 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,53%, με 27 αυτοκίνητα λιγοτερα από το 2017 καθώς παρότι εχει αύξησει τις πωλήσεις της στη λιανική κατά 121 (31,68%) αυτοκίνητα παρουσιάζει μείωση 148 (15,24%) αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.
Η Audi είναι στη 2η θέση με 965 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,57% καταγραφοντας μείωση 215 αυτοκινήτων ή 18,22% η οποία και προέρχεται τόσο από τις λιανικές της πωλήσεις (-128 ή -26,72) οσο και από τις εταιρικές (-87η 12,41%).
Η BMW καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 902 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,40% καταγράφοντας επίσης μείωση 27 αυτοκίνητων η 2,91%, που προέρχεται μόνο από τις πωλήσεις λιανικής αφού είναι μειωμένες κατά 131 μονάδες ή 46,79% ενώ οι εταιρικές πωλήσεις παρουσιάζονται αυξημένες κατά 104 αυτοκίνητα ή 16,02%.
Συμπέρασμα η αγορά ανεβαίνει με αυξανόμενο μάλιστα ρυθμό τον Απρίλιο. Συνεχίζουν να αυξάνουν τη συμμετοχή τους οι εταιρικές πωλήσεις, που σημαίνει μεγάλες εκπτώσεις και άρα μειωμένη κερδοφορία για εισαγωγείς και εξουσιοδοτημενους εμπόρους, ιδιαίτερα για τις μάρκες με μεγάλο ποσοστό πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία.
Η πρώτη πεντάδα παραμένει η ίδια από το κλείσιμο του 2017 με άλλη όμως σειρά άλλα την Toyota σταθερά στην πρώτη θέση βασιζόμενη στη μεγάλη της συμμετοχή στη λιανική, οπου επίσης και άλλες μάρκες όπως Volkswagen, Opel, Suzuki, Hyundai, Skoda, Seat, Ford, Kia και Dacia δείχνουν αυξημένες επιδόσεις και μεγαλύτερη βαρύτητα στο σύνολο των πωλήσεων τους.
Η premium κατηγορία βαίνει μειούμενη ιδιαίτερα για τις τρεις κύριες μάρκες Audi, BMW, Mercedes. Όλες παρουσιάζουν μείωση τόσο στο μερίδιο τους στην αγορά οσο και στον απόλυτο αριθμό πωλήσεων, αλλά με τη Mercedes σταθερά πρώτη και με διαφορά.
Ραντεβού σε ένα μήνα με τον Μάιο…