Είστε εδώ

Auto News

Ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων : Ανάλυση της αγοράς

Ο Αύγουστος μπορεί να είχε βροχές και όχι πολλές ζέστες, όμως για την αγορά αυτοκινήτου ήταν καυτός με 7.743 ταξινομήσεις, άνοδο 48,85% και 2.541 αυτοκίνητα περισσότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2107. Η επίδοση αυτή εξάλειψε το φρενάρισμα του περασμένου μήνα και ξαναμπήκε σε πορεία ανόδου πάνω από 20%.

Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στις ιδιαίτερα υψηλές ταξινομήσεις της κατηγορίας των εταιρικών, καθώς μαθαίνουμε ότι αρκετές εταιρείες έπρεπε να ταξινομήσουν αυτοκίνητα λόγω της αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού των εργοστασιακών ρύπων και καταναλώσεων από 1η Σεπτεμβρίου.

Οι εταιρικές πωλήσεις λοιπόν έφτασαν τις 3.700 ή 47,77%, 4 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2017 που ήταν το 43,77%, ενώ οι πωλήσεις λιανικής έφτασαν τις 4.043 ή το 52,21% έναντι του 56,23% αντίστοιχα για το 2017.

Το αποτέλεσμα αυτό διαμόρφωσε τη συνολική αγορά Ιανουαρίου - Αυγούστου στις 79.579 ταξινομήσεις, αυξημένη κατά 15.277 αυτοκίνητα ή 23,76% σε σχέση με το 2017. Από αυτά 34.759 είναι  αυτοκίνητα λιανικής, που αποτελούν το 43,68% του συνόλου και 44.820 εταιρικών, το 56,32% αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα η λιανική παρουσιάζεται αυξημένη κατά 1,28% με αντίστοιχη μείωση των εταιρικών.

 Η Volkswagen διατήρησε την πρώτη θέση και τον Αύγουστο με 1.058 αυτοκίνητα και μερίδιο 13,66% συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία με τρία μοντέλα της στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, το Polo τρίτο, το Tiguan πέμπτο και το Golf δέκατο. H Toyota ήταν στη δεύτερη θέση με 983 αυτοκίνητα και μερίδιο 12,70%, με το Yaris να είναι στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Στην τρίτη θέση με 898 αυτοκίνητα και μερίδιο 11,60% ήταν η Nissan με το Oashqai δεύτερο σε πωλήσεις, τέταρτη ανέβηκε η  Opel με 520 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 6,72%, ενώ η Hyundai παρέμεινε στην πέμπτη θέση με 509 και 6,57% αντίστοιχα.

Οι τρεις πρώτες μάρκες κατέχουν το 37,96% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ οι πέντε πρώτες φτάνουν το 51,25% επί συνόλου 41 μαρκών που έχουν καταγράψει ταξινομήσεις μέχρι 31/08 φέτος.

Στις πολυτελείς μάρκες την πρώτη θέση κατέλαβε η Audi με 337 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,35%, 2η η Mercedes  με 165 και 2,13% και τρίτη η BMW με 165 και 1,83%. Ακολουθούν οι Volvo 106 με 1,33%, Jeep 92 με 1,24% και η Mini με 96 και 0,92%. Ταξινομήθηκαν επίσης 2 Bentley και 1 Maserati.

Η Toyota διατηρεί την πρωτιά  της το πρώτο οκτάμηνο, με μικρότερο όμως μερίδιο από το 2017, στη δεύτερη θέση εδραιώνεται η Volkswagen, με αυξημένο μάλιστα μερίδιο σε σχέση με το 2017 και με προοπτική να το αυξήσει ακόμα περισσότερο στη συνέχεια, η Nissan ανεβαίνει στην τρίτη θέση, η Peugeot υποχωρεί στην τέταρτη θέση και η FIAT παραμένει στην πέμπτη θέση.

 Πιο αναλυτικά, η Toyota ταξινόμησε 8.413 αυτοκίνητα με μερίδιο 10,57% καταγράφοντας αύξηση 15,87% ή 1.152 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, αύξηση που κυρίως προέρχεται από τις εταιρικές πωλήσεις, καθώς στην κατηγορία αυτήν έχει αύξηση 26,59% με 827 αυτοκίνητα και συνολικά 3.937 με μερίδιο 8,78% καταλαμβάνοντας την 4η θέση.

Στη λιανική  η Toyota με 4.478 αυτοκίνητα και μερίδιο 12,88% είναι πρώτη μάρκα  με  αύξηση 325 αυτοκίνητα ή 7,83%, πολύ χαμηλότερη από το +27,50% που έχει σημειώσει η κατηγορία.

Δεύτερη παραμένει η Volkswagen με 7.411 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,31%, πετυχαίνοντας  αύξηση 41,32% ή 2.167 μονάδες, τη μεγαλύτερη αριθμητική από όλες τις μάρκες. Εξ αυτών 1.456 (+74,90%) προέρχονται από τη λιανική και 711 (+21,55%) από τις εταιρικές. Έτσι η μάρκα, με 3.400 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,78%, βρίσκεται στη 2η θέση της λιανικής, ενώ στις εταιρικές είναι στην 3η θέση με 4.011 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,95%.

Στην τρίτη θέση ανέβηκε η Nissan με 6.749  νέα αυτοκίνητα  και μερίδιο 8,48% έχοντας αυξήσει τις ταξινομήσεις της κατά 1.155 αυτοκίνητα ή 20,85% σε σχέση με το 2017. Η επίδοση αυτή προέρχεται τόσο από την κατηγορία λιανικής, καθώς με αύξηση 27,31% έχει ταξινομήσει 632 περισσότερα  αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, όσο και από τις εταιρικές με αντίστοιχη αύξηση 15,95% ή 523 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα καταλαμβάνει την 3η θέση στη λιανική με 2.946  αυτοκίνητα και μερίδιο 8,48%, ενώ στις εταιρικές είναι στην 5η θέση με 3.803 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,49%.

Τέταρτη στο σύνολο η Peugeot με 6.507 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,18% καταγράφοντας αύξηση 26,15% ή 1.349 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή τόσο από τις επιδόσεις της στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων, όπου σημείωσε αύξηση 37,56%, με 578 αυτοκίνητα πάνω από το 2017, όσο και στην κατηγορία των εταιρικών, όπου έχει +21,30% ή +771 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα με 2.117 αυτοκίνητα και 6,09% βρίσκεται στην 7η θέση των συνολικών λιανικών, ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στη 2η θέση με 4.390 και 9,79% αντίστοιχα.

Η FIAT παραμένει στην 5η θέση και κλείνει την πρώτη πεντάδα με 5.864 και μερίδιο 7.37% έχοντας πετύχει αύξηση 1.000 αυτοκίνητα ή 20,56%, κυρίως λόγω των επιδόσεων της στις εταιρικές. Αυτή η κατηγορία καλύπτει το 75,06% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας, το 2ο υψηλότερο από τις 20 πρώτες μάρκες της συνολικής κατάταξης. Έτσι η μάρκα βρίσκεται στην 1η θέση των εταιρικών με μερίδιο 9,82% και 4.402 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας αύξηση 19,39% ή 715 αυτοκίνητα, ενώ στη λιανική η μάρκα  βρίσκεται στην 9η θέση με 1.462 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,21% καταγράφοντας αύξηση 24,21% ή 285 αυτοκίνητα.

Η Hyundai, η οποία ανέβηκε στην 7η θέση των συνολικών πωλήσεων του 1ου οκταμήνου με 4.631 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,82%, έχει πετύχει αύξηση  54,21% με 1.682 μονάδες, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία από τις πρώτες 15 μάρκες της κατάταξης. Η αύξηση έχει επιτευχθεί με κύριο προσανατολισμό στις πωλήσεις λιανικής, όπου έχει πετύχει την 5η θέση με πωλήσεις 2.492 αυτοκινήτων και μερίδιο 7,17% με επιπλέον 1.012 μονάδες (68,38%) σε σχέση με το 2017, ενώ αντίστοιχα η αύξηση στις εταιρικές είναι 616 ή 40,45%% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει τη 10η θέση με 2.139 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,77%.

Άλλες μάρκες της πρώτης 20άδας  με μεγάλη αύξηση στις συνολικές τους πωλήσεις το πρώτο επτάμηνο είναι οι Kia (+1.489 η 165,81%), Dacia (+534 ή 109,20%), Seat (+853 ή 58,71%) και Renault (+867 ή 35,65%). Αντίθετα μάρκες με τη μεγαλύτερη  μείωση είναι οι BMW (-205 ή -9,95%), Mercedes (-197 ή -6,95%) και Audi (-17 ή -0,78%).

Η Mercedes, παρά το γεγονός ότι υποχώρησε στη 13η θέση συνολικά, παραμένει η πρώτη σε πωλήσεις της πολυτελούς κατηγορίας με 2.636 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,31%, 197 αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017, καθώς, παρότι έχει αυξήσει τις  πωλήσεις της στη λιανική κατά  28 (3,22%) αυτοκίνητα, παρουσιάζει μείωση 225 (11,46%) αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.

Η  Audi  στη 2η θέση με 2.156 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,71% καταγράφει επίσης μείωση 17 αυτοκινήτων ή 0,78%, που προέρχεται από τις πωλήσεις λιανικής, αφού  είναι μειωμένες κατά 89 μονάδες ή 10,55%, ενώ οι  εταιρικές πωλήσεις παρουσιάζονται αυξημένες  κατά 78 αυτοκίνητα ή 5,49%.

Η  BMW είναι στην 3η θέση με 1.858 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,33% καταγράφοντας μείωση 205 αυτοκινήτων ή 9,94%, η οποία και προέρχεται τόσο από τις πωλήσεις λιανικής (-127 ή -23,05%) όσο και από τις εταιρικές (-78 ή -5,16%).                             

Η αγορά όχι μόνο συνεχίζει την  ανοδική της τάση, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τερματίσει πάνω από τις 105.000 και ίσως κοντά στις 110.000. Παρατηρείται συγκέντρωση ταξινομήσεων σε μικρό αριθμό μαρκών. ενώ η πολυτελής κατηγορία μικραίνει, εν αντιθέσει με την υπερπολυτελή κατηγορία, όπου παρατηρείται μεγάλη αύξηση. Συνεχίζεται η αύξηση του μεριδίου της κατηγορίας λιανικών πωλήσεων και οι επιδόσεις των μαρκών στην κατηγορία αυτή θα καθορίσει το συνολικό τους αποτέλεσμα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.