Είστε εδώ

Auto News

Ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων: Ανάλυση της αγοράς

Η ανοδική τάση της αγοράς συνεχίζεται απτόητη.  Τον Μάιο  καθώς για 12ο  συνεχόμενο μήνα έχουμε πάλι αύξηση των ταξινομήσεων  καινούργιων  αυτοκινήτων κατά 16,99% , αφού  ταξινομήθηκαν 12.532 αυτοκίνητα.

1.820 περισσότερα   σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Έτσι ο Μάιος δεν είναι μόνο ο 12ος  ανοδικός αλλά και ο τρίτος συνεχόμενος του 2018 με 5ψηφιο νούμερο(10.000+) , κάτι που έχει να συμβεί αρκετά χρόνια.

Το 2017 είχαμε μόνο δυο τέτοιους μήνες (Μάιος και Ιούνιο), είναι δε ασφαλές να πούμε ότι και ο τρέχον Ιούνιος θα καταγράψει πάνω από 11.500 ταξινομήσεις. Επιπλέον η συμμετοχή της λιανικής παρότι παρέμεινε μικρότερη από το 40% , ήταν 36,62%,  όμως σε σχέση με το 2017 κατά 3% υψηλότερη από πέρυσι(33,67%)Πιο αναλυτικά ταξινομηθηκαν στη λιανική, δηλαδή σε ιδιώτες, 4.589 αυτοκίνητα ενώ αυτά των εταιρικών δηλαδή  εταιρίες ενοικιάσεων, χρονομισθωσης κλπ  ήταν 7.943 ή 63,38%.

Ως αποτέλεσμα το πρώτο 5μηνο η αγορά κατέγραψε 50.060 ταξινομήσεις. Ένα χρόνο πρίν η αγορά προσπέρασε το φράγμα των 50.000 τον Ιούνιο.

Η επίδοση αυτή επιτευχθεί με 21.374 αυτοκίνητα λιανικής που αποτελούν το 42,70% του συνόλου και 28.686 εταιρικών το 52,30% αντίστοιχα. Η συνολική αύξηση είναι 9.654 αυτοκίνητα  ή 23,89% και οφείλεται στην αύξηση τόσο  της λιανικής 4,532 ή 26,91% άλλα και των εταιρικών  5.122 ή 21,74%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το μικρής αύξησης  +1,00% της συμμετοχής της λιανικής στις συνολικές πωλήσεις.

Ο Μάιος είχε ανατροπές τόσο στη πρώτη θέση όσο και στη σύσταση της πρώτης πεντάδας καθώς η Fiat κατέλαβε τη πρώτη θέση με 1.414 αυτοκίνητα και μερίδιο 11,28% , το Panda ταξινόμησε 821 αυτοκίνητα και να είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτό τον μήνα. Η Toyota, μετά από 10 συνεχόμενους μήνες πρώτη, κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 1.064 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 8,49%%, η Peugeot  είναι τρίτη με 1.011 και μερίδιο 8,11% και η  Volkswagen τέταρτη με 943  και μερίδιο 7,52%.

Στη πέμπτη  θέση η Opel με 839 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,69% ενώ  η Nissan με 826 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,59% έμεινε στην έκτη θέση. Oι επιδόσεις των μαρκών στις εταιρικές έχουν μεγάλη συμβολή στα αποτελέσματα τόσο της πρώτης πεντάδας όσο και στο σύνολο σχεδόν της αγοράς.

Στις πολυτελείς μάρκες  πάλι πρώτη σε πωλήσεις  η Mercedes με 409 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,26% , 2η η BMW  με 336 και 2,68% και τρίτη την  Audi με 276 και 2,20%. Ακολουθούν οι Mini 268 με 2,14% και Volvo 125 με 1,00%, ενώ ταξινομήθηκε και η πρώτη Lamborghini της χρονιάς μια Gallardo.

Το πρώτο πεντάμηνο του έτους έκλεισε με την  Toyota να διατηρεί την πρωτιά  της, την Peugeot στη δεύτερη θέση, την Volkswagen να ανεβαίνει στη τρίτη θέση και τη  Fiat να κερδίζει την πέμπτη θέση από την Opel.

Ποιο αναλυτικά η Toyota οδηγεί την αγορά με 5.318 αυτοκίνητα και μερίδιο 10,62% καταγράφοντας αύξηση 17,24% ή 782 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017. Αύξηση που προέρχεται κυρίως από τις εταιρικές πωλήσεις καθώς στη κατηγορία αυτή έχει αύξηση 28,70% με 556 αυτοκίνητα και συνολικά 2.493 και μερίδιο 8,69% καταλαμβάνοντας τη 3η θέση.

Στη λιανική  η Toyota με 2.825 αυτοκίνητα και μερίδιο 13,22% είναι πρώτη μάρκα  με  μεγάλη μάλιστα διαφορά από την δεύτερη και αύξηση 8,70% ή 226 αυτοκίνητα.

Στη δεύτερη θέση παραμένει  η Peugeot με 4.487 αυτοκίνητα  μερίδιο 8,96% και αύξηση 32,75% ή 1.107 μονάδες εκ των οποίων 315 προέρχονται από τη λιανική και  792 από τις εταιρικές. Έτσι λοιπόν η μάρκα με 1.324 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,19% βρίσκεται στη 8η θέση της λιανικής, ενώ στις εταιρικές υποχώρησε στη δεύτερη θέση με 3.163 αυτοκίνητα και μερίδιο 11,03%.

Στη τρίτη θέση ανέβηκε  η  Volkswagen με 4.061  αυτοκίνητα  και μερίδιο 8,11% έχοντας αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 384 αυτοκίνητα ή 10,44% σε σχέση με το 2017.Η επίδοση αυτή προέρχεται εξ ολοκλήρου από τις πωλήσεις λιανικής καθώς με αύξηση 60,68%.  Έχει ταξινομήσει 753 περισσότερα  αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017.

Εν αντίθεση στις εταιρικές υπάρχει μείωση 15,15% ή 369 αυτοκίνητων. Ως αποτέλεσμα η μάρκα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στη λιανική με 1.994  αυτοκίνητα και μερίδιο 9,33%, ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στη 5η θέση  με 2.067 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,21%.

Τέταρτη στο σύνολο η Nissan με 4.033 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,06% καταγράφοντας αύξηση 17,51% ή 601 περισσότερα αυτοκίνητα. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή τόσο από τις επιδόσεις της στη κατηγορία των λιανικών πωλήσεων σημειώνοντας  αύξηση 23,83%, με 345  αυτοκίνητα πάνω από το 2017  όσο και των εταιρικών με +12,90% η +256 αυτοκίνητα.

Ως αποτέλεσμα  η μάρκα με 1.793 αυτοκίνητα και 8,93% βρίσκεται στη 3η θέση των συνολικών ταξινομήσεων λιανικής ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στη 4η θέση με 2.240 και 7,81%.αντίστοιχα.

Η Fiat ξεπερνώντας την Opel κλείνει την πρώτη πεντάδα με 4.002(+1.102 ή 38,00%) αυτοκίνητα και 7,99% αποκλειστικά λόγω των επιδόσεων της στις εταιρικές αφού αυτή η κατηγορία καλύπτει το 79,56% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας.

Το υψηλότερο από τις 15 πρώτες μάρκες της συνολικής κατάταξης. Στη λιανική η μάρκα  βρίσκεται στη δεκάτη θέση με 818 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,83% καταγράφοντας αύξηση 29,64% ή 187 αυτοκινήτων. Εν αντίθεση στις εταιρικές ανέβηκε στη πρώτη θέση με συνολικές πωλήσεις 3.184 αυτοκινήτων μερίδιο 11,1% αυξημένες κατά 40,33% ή 915 αυτοκίνητα.

Η Hyundai παρότι βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών ταξινομήσεων  του 1ου πενταμήνου με 2.592 αυτοκίνητα  και μερίδιο 5,18% έχει πετύχει  αύξηση  62,30% με 995 μονάδες τη μεγαλύτερη από τις πρώτες 10 μάρκες της κατάταξης. Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός ότι η αύξηση προέρχεται κατά 2/3 από τις πωλήσεις λιανικής όπου έχει πετύχει την 6η θέση με πωλήσεις 1.456 αυτοκίνητων  μερίδιο 6,81%  με επιπλέον 697 μονάδες (91,83%) σε σχέση με το 2017 , ενώ αντίστοιχα η αύξηση  στις εταιρικές είναι 298 ή 35,56% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει τη 10η θέση με 1.136 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,96%.

Άλλες μάρκες της πρώτης 20ας  με μεγάλη αύξηση στις συνολικές ταξινομήσεις κατά το πρώτο 5μηνο είναι οι Kia(+830 ή 132,80%), Seat(+613 ή 72,46%) και Renault(+614 ή 40,37%).

Αντίθετα μάρκες με τη μεγαλύτερη  μείωση είναι οι Audi(-258 ή -17,21%) BMW(-87 ή -6,57%), και Mercedes(-99 ή-5,40%).

Η Mercedes είναι στη πρώτη θέση της πολυτελούς κατηγορίας με 1.735 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,47%, με 99 αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017 καθώς παρότι έχει αυξήσει τις  πωλήσεις  της στη λιανική κατά  112(22,00%) αυτοκίνητα παρουσιάζει μείωση 211(15,92%) αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.

  Η  Audi είναι στη 2η θέση με 1.241 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,48% καταγραφοντας μείωση 258 αυτοκινήτων ή 17,21% η οποία και προέρχεται τόσο από τις λιανικές της πωλήσεις (-117 ή -20,56%)  όσο και από τις εταιρικές (-141 ή -15,16%).                           

Η  BMW καταλαμβάνει τη τρίτη θέση με 1.238 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,47% καταγράφοντας επίσης μείωση 87 αυτοκίνητων ή 6,57%, που προσέρχεται μόνο  από τις πωλήσεις λιανικής αφού  είναι μειωμένες κατά 131 μονάδες η 37,43% ενώ οι  εταιρικές πωλήσεις παρουσιάζονται αυξημένες  κατά 44 αυτοκίνητα ή 4,51%.

Συμπέρασμα,  η αγορά συνεχίζει την ανοδική της πορεία και όπως φαίνεται θα ξεπεράσει φέτος τις 100.000.

Μην βιαστείτε όμως να βγάλετε συμπεράσματα. Δεν έγιναν  ξαφνικά πλούσιοι  οι  Έλληνες, μάλλον παλιώνουν υπερβολικά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και γίνονται ασύμφορα στη συντήρηση και η αντικατάσταση είναι η μόνη λύση, ενώ η λιανική είναι πολύ μικρότερη του 50,00%.

Για να καταλάβουμε ότι έχει μακρύ δρόμο ακόμα η πραγματική ανάκαμψη ας αναλογιστούμε ότι ένα  κανονικό μέγεθος της Ελληνικής αγοράς θα ήταν μεταξύ 180.000 -220.000  με τη λιανική 60%-65%.

Τα λέμε πάλι στις αρχές Ιουλίου με το πρώτο 6μηνο του 2018.

Ακολουθούν αναλυτικοί πίνακες με τις ταξινομήσεις του Μαΐου και του πρώτου 5μήνου του 2018.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.