![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/12/12/photon27426f72590.png?itok=q7fVr35w)
Το μήνα Νοέμβριο η αγορά συνέχισε την ανοδική πορεία καταγράφοντας αύξηση 2,80% με μόλις 184 περισσότερες ταξινομήσεις σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2017.
Οι λιανικές πωλήσεις με 3.965 αυτοκίνητα κατέγραψαν ποσοστό 58,64% το δεύτερο υψηλότερο από κάθε άλλο μήνα του 2018, ενώ αντίθετα οι εταιρικές με ποσοστό 41,36% είναι το δεύτερο χαμηλότερο του 2018, με 2.797 ταξινομήσεις.
Επιπλέον οι λιανικές αυξήθηκαν κατά 433 αυτοκίνητα ή 12,26% και σε συνδυασμό με τη μείωση των εταιρικών ταξινομήσεων κατά 249 ή 8,17% η συνολική αύξηση του μήνα προέρχεται πλήρως από τη λιανική.
Ως αποτέλεσμα οι συνολικές ταξινομήσεις Ιανουαρίου-Νοεμβρίου έφτασαν τις 98.472 μονάδες αυξημένες κατά 18,39% ή 15.294 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017.
Από αυτά τα 45.969 είναι αυτοκίνητα λιανικής που αποτελούν το 46,68% του συνόλου αυξημένα κατά 22,44% ή 8.426 ταξινομήσεις και 52.503 εταιρικών το 53,32% αντίστοιχα, με αύξηση 15,95% ή 6.868 αυτοκίνητα.
H Toyota για έναν ακόμα μήνα ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση με μερίδιο με 15,20%, σχεδόν διπλάσιο από την δεύτερη μάρκα και η μόνη με τετραψήφιο νούμερο στις ταξινομήσεις με 1.028 αυτοκίνητα. Το Yaris με 695 ταξινομήσεις και μερίδιο 10,28% επί του συνόλου της αγοράς, υψηλότερο ακόμα και από τη δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα, ήταν για άλλον ένα μήνα το πρώτο αυτοκίνητο της αγοράς, ενώ στην ένατη θέση με 143 ταξινομήσεις βρέθηκε το C-HR.
Η Peugeot ήταν στη δεύτερη θέση με 538 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,96% με το 208 στην έκτη θέση με 297 ταξινομήσεις.
Στην τρίτη θέση ήταν η Volkswagen με 518 ταξινομήσεις, μερίδιο 7,66% και το Polo δεύτερο σε ταξινομήσεις με 259 αυτοκίνητα.
Η Opel ήταν στην τέταρτη θέση με 478 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 7,07% έχοντας το Corsa τέταρτο σε ταξινομήσεις με 233 αυτοκίνητα.
Στην πέμπτη θέση και για πρώτη φορά στην πρώτη πεντάδα, ήταν η Citroen με 406 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,00% με αιχμή το C3 το οποίο με 239 αυτοκίνητα ήταν τρίτο σε ταξινομήσεις.
Στις πολυτελείς μάρκες στην πρώτη θέση ήταν για άλλη μια φορά η Mercedes με 362 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,35%, έχοντας μάλιστα την A Class στη δέκατη θέση των ταξινομήσεων με 142 αυτοκίνητα. Δεύτερη η BMW με 215 ταξινομήσεις και μερίδιο 3,18% ενώ τρίτη ήταν η Volvo με 204 ταξινομήσεις και μερίδιο 3,02%. Ακολουθεί τέταρτη η Audi με 139 και 2,06%.
Η γενική κατάταξη των πέντε πρώτων μαρκών για το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου παραμένει όπως τον περασμένο μήνα με την Toyota να διατηρεί την πρωτιά της, με μικρότερο κατά 1.00% μερίδιο από το 2017, στη δεύτερη θέση εδραιωμένη η Volkswagen, ενώ στην τρίτη θέση είναι η Peugeot, οι μόνες δυο μάρκες της πρώτης πεντάδας με αυξημένο μερίδιο σε σχέση με το 2017, καθώς τόσο η Nissan όσο και η Fiat που καταλαμβάνουν την τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα έχουν χαμηλότερα μερίδια σε σχέση με το 2017.
Η Toyota λοιπόν έχει ταξινομήσει 11.203 αυτοκίνητα με μερίδιο 11,38% καταγράφοντας αύξηση 17,49% ή 1.668 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, αύξηση που προέρχεται κατά 55% από τις εταιρικές πωλήσεις καθώς στην κατηγορία αυτή παρουσιάζει αύξηση 23,92% με 925 αυτοκίνητα (συνολικά 4.792 μονάδες) με μερίδιο 9,13% καταλαμβάνοντας την 3η θέση. Στη λιανική η Toyota με 6.411 αυτοκίνητα και μερίδιο 13,95% είναι πρώτη μάρκα με αύξηση 743 αυτοκίνητα ή 13,11%.
Δεύτερη παραμένει η Volkswagen με 8.707 αυτοκίνητα μερίδιο 8,84% πετυχαίνοντας αύξηση 32,95% ή 2.158 μονάδες, τη μεγαλύτερη αριθμητική από όλες τις μάρκες. Εξ αυτών 1.644 (+63,82%) προέρχονται από τη λιανική και 514 (+12,94%) από τις εταιρικές. Έτσι λοιπόν η μάρκα με 4.220 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,18% βρίσκεται στη 2η θέση της λιανικής, ενώ στις εταιρικές είναι στην 4η θέση με 4.487 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,55%.
Στην τρίτη θέση η Peugeot με 7.934 νέα αυτοκίνητα και μερίδιο 8,06% έχοντας αυξήσει τις ταξινομήσεις της κατά 1.606 αυτοκίνητα ή 25,38% σε σχέση με το 2017. Η επίδοση αυτή προέρχεται τόσο από την κατηγορία λιανικής καθώς με αύξηση 41,52% έχει ταξινομήσει 842 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, όσο και από τις εταιρικές με αύξηση 17,70% ή 764 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα καταλαμβάνει την 8η θέση στη λιανική με 2.870 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,24%, ενώ στις εταιρικές είναι στη 2η θέση με 5.064 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,65%.
Τέταρτη στο σύνολο η Nissan με 7.665 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,78% καταγράφοντας αύξηση 13,07% ή 887 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή κυρίως από τις επιδόσεις της στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων σημειώνοντας αύξηση 16,19%, με 562 αυτοκίνητα πάνω από το 2017, όσο και στην κατηγορία των εταιρικών όπου παρατηρείται αύξηση 10,47% ή +385 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα με 3.603 αυτοκίνητα και 7,84% βρίσκεται στην 3η θέση των συνολικών λιανικών ενώ στις εταιρικές βρίσκεται στην 5η θέση με 4.062 και 7,74%,αντίστοιχα.
Η Fiat παραμένει στην 5η θέση και κλείνει την πρώτη πεντάδα με 6.817 και μερίδιο 6,92% έχοντας πετύχει αύξηση 713 αυτοκίνητα ή 11,68%, κυρίως λόγω των επιδόσεων της στις εταιρικές. Αυτή η κατηγορία καλύπτει το 73,99% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας, το 2ο υψηλότερο από τις 20 πρώτες μάρκες της συνολικής κατάταξης. Έτσι βρίσκεται στην 1η θέση των εταιρικών με μερίδιο 9,61% και 5.044 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας αύξηση 9,30% ή 429 αυτοκίνητα, ενώ στη λιανική η μάρκα βρίσκεται στη 10η θέση με 1.773 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,86% καταγράφοντας αύξηση 19,07% ή 284 αυτοκίνητα.
Η Hyundai η οποία βρίσκεται στην 8η θέση των συνολικών ταξινομήσεων του ενδεκάμηνου με 5.562 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,65% έχει πετύχει αύξηση 41,38% με 1.628 μονάδες τη μεγαλύτερη ποσοστιαία από τις πρώτες 10 μάρκες της κατάταξης. Η αύξηση έχει επιτευχθεί με κύριο προσανατολισμό στις πωλήσεις λιανικής όπου έχει πετύχει την 6η θέση με πωλήσεις 3.251 αυτοκίνητων και μερίδιο 7,07% με επιπλέον 1.185 μονάδες (58,45%) σε σχέση με το 2017, ενώ αντίστοιχα η αύξηση στις εταιρικές είναι 443 ή 23,72% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει τη 10η θέση με 2.311 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,40%.
Άλλες μάρκες της πρώτης 20ας με μεγάλη αύξηση στις συνολικές τους πωλήσεις το πρώτο δεκάμηνο είναι οι Kia (+1.571 ή 132,24%), Dacia (+524 ή 72,48%) και Seat (+798 ή 44,24%). Αντίθετα οι μάρκες με τη μεγαλύτερη μείωση είναι οι Audi (-357 ή – 12,34%), BMW (-274 ή -9,86%) και λιγότερο η Mercedes (-210 ή -5,77%) και οι τρεις από την πολυτελή κατηγορία.
Η Mercedes παραμένει η πρώτη σε πωλήσεις της πολυτελούς κατηγορίας με 3.427 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,48%, 210 αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017 καθώς παρότι έχει αυξήσει τις πωλήσεις της στη λιανική κατά 84 (7,01%) αυτοκίνητα παρουσιάζει μείωση 234 ή 12,06% αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.
Η Audi στη 2η θέση με 2.537 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,58% καταγράφει επίσης μείωση 357 αυτοκίνητων ή 12,34%, που προέρχεται κυρίως από τις πωλήσεις λιανικής αφού είναι μειωμένες κατά 312 μονάδες ή 27,20% αλλά και από τις εταιρικές πωλήσεις που παρουσιάζονται μειωμένες κατά 44 αυτοκίνητα ή 2,52%.
Η BMW είναι στην 3η θέση με 2.504 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,54% καταγράφοντας μείωση 274 αυτοκινήτων ή 9,86% η οποία και προέρχεται τόσο από τις πωλήσεις λιανικής (-107 ή -14,42%) όσο και από τις εταιρικές (-167 ή -8,02%).
Παρά το γεγονός ότι και τον Νοέμβριο η αγορά είχε ανοδική πορεία αυτή ήταν με πολύ αργότερο ρυθμό και έτσι η πιθανότητα επίτευξης συνολικής αγοράς 105.000 ίσως να μην επιτευχθεί, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι όμως κοντά.
Η πρώτη τετράδα έχει κλείσει όσον αφορά τις μάρκες αλλά και τη σειρά κατάταξης, ενώ η πέμπτη θέση διεκδικείται μεταξύ Fiat και Opel, με την πρώτη να κατέχει τη θέση αυτή αλλά η δεύτερη σημειώνει τους τελευταίους τέσσερις μήνες υψηλότερο αριθμό ταξινομήσεων.
Επίσης στην πολυτελή κατηγορία η πρωτιά της Mercedes είναι δεδομένη, με μεγάλη μάλιστα διαφορά από τη δεύτερη που τώρα είναι η Audi με μόλις 33 αυτοκίνητα διαφορά από την τρίτη BMW. Ο ρυθμός δε των ταξινομήσεων της BMW το τελευταίο 3μηνο δείχνει να διεκδικεί τη 2η θέση.
Ραντεβού στο τέλος του χρόνου με το κλείσιμο της χρονιάς.
Στους πίνακες αναλυτικά ο μήνας Νοέμβριος καθώς και το πρώτο 11μηνο του 2018.