Είστε εδώ

Auto News

Stephan Papadakis: Ο Έλληνας που πήγε τη Supra στους 1.000 ίππους (vid)

του Σωτήριου Χάλλα

Ένας από τους βασικότερους λόγους που οι παλαιότερες γενιές των Supra έχτισαν ένα “μύθο” γύρω τους, ήταν το γεγονός ότι είχαν κινητήρες φιλικούς προς τη βελτίωση, δηλαδή ακόμα και με μικρές αλλαγές μπορούσες να δεις αύξηση στην ισχύ, ενώ με πολλές αλλαγές, οι διαθέσιμοι ίπποι ανέβαιναν κατά πολύ.

Αποκορύφωμα των φιλικών προς βελτίωση κινητήρων ήταν εκείνος με τον κωδικό 2JZ. Η οικογένεια κινητήρων που βασίστηκε σε αυτόν ήταν εξακύλινδρη εν σειρά με κυβισμό 2.5 και 3.0 λίτρων. Διέθετε 24 βαλβίδες (τέσσερις για κάθε κύλινδρο) και παραγόταν από το 1990 μέχρι το 2007. Από το 1998 προστέθηκε μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων VVT-i. Η ισχύς ξεκινούσε από 215 ίππους και έφτανε μέχρι και τους 325.

Βασικός προβληματισμός των φίλων της Supra όταν η Toyota ανακοίνωσε την αναβίωση του μοντέλου, ήταν αν οι κινητήρες της BMW με τους οποίους εξοπλίζεται το αυτοκίνητο, θα μπορούσαν να δεχτούν τόσο μεγάλη βελτίωση, όσο εκείνα τα σύνολα.

Τελικά φαίνεται ότι δέχονται αφού στο πλαίσιο της έκθεσης SEMA που έγινε στο Λας Βέγκας και αφορά τη βελτίωση, ο ομογενής και θρύλος της βελτίωσης στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, Stephan Papadakis, κατάφερε να ανεβάσει την ισχύ στους 1.000 ίππους.

Ο Papadakis χρησιμοποίησε το μπλοκ από έναν Β58 ο οποίος είναι εξακύλινδρος εν σειρά στα 3.0 λίτρα και αποδίδει 335 ίππους. Ο ομογενής “έδεσε” ζωντανά κατά τη διάρκεια της έκθεσης το μοτέρ. Βέβαια, για να καταφέρει να αυξήσει τόσο πολύ την απόδοση έχουν αλλαχτεί πολλά τμήματα όπως οι μπιέλες και τα πιστόνια και έχουν αντικατασταθεί με σφυρήλατα. Ακόμα, η εισαγωγή προέρχεται από τη Mountune και το intercooler πλέον δεν είναι νερού αλλά αέρος. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί το BorgWarner EFR 9280 turbo με ειδικά κατασκευασμένη εισαγωγή, ενώ το καύσιμο είναι E85, δηλαδή 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλη τη διαδικασία συναρμολόγησης του κινητήρα από τον ίδιο τον Stephan Papadakis.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.