Είστε εδώ

Auto News

Skoda: Κανόνες, χρώματα και χρήσεις του καμουφλάζ

του Γιώργου Ψαρρά

Πρόσφατα η Skoda μας έδειξε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV, το νέο Enyaq iV, η σχεδιαστική ταυτότητα του οποίου όμως παραμένει κρυφή.

Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στο βαρύ καμουφλάζ που σκεπάζει ακόμα το αμάξωμα του επερχόμενου ηλεκτροκίνητου Enyaq iV. Η τσέχικη εταιρεία λοιπόν μας μιλάει για την τεχνική του καμουφλάζ και για τους λόγους που το επιβάλλουν.

Κατά τη διάρκεια εξέλιξης ενός νέου μοντέλου, δοκιμές δεν πραγματοποιούνται μόνο μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα, στις πίστες και σε κλιματικούς θαλάμους. Επιβάλλεται να διανύσει σχεδόν δυο εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους διαφορετικών  χωρών και ηπείρων, ώστε να υπάρχει γεωγραφική και κλιματική ποικιλία.

Στόχος της Skoda είναι να εξασφαλιστεί ότι ένα νέο μοντέλο μπορεί να ανταπεξέλθει  σε ακραίες θερμοκρασίες από τους -30 μέχρι τους +40 βαθμούς Κελσίου, σε δρόμους που είναι σκεπασμένοι με χιόνι, με χώμα και φυσικά με άσφαλτο.

Οι παπαράτσι περιοδικών αυτοκινήτου, οι ανταγωνιστές και τα αδιάκριτα βλέμματα όμως καραδοκούν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Για το λόγο αυτό κάθε εταιρεία πρέπει να προφυλάξει μέχρι την επίσημη πρεμιέρα τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τις τεχνολογικές καινοτομίες που ετοιμάζεται να εισάγει.

Οι κανόνες ασφαλείας όμως απαγορεύουν την κάλυψη με καμουφλάζ ορισμένων τμημάτων όπως τα φλας, τα φώτα των φρένων, τους αισθητήρες συστημάτων και τις εισαγωγές αέρα.

Τα διάφορα γεωμετρικά μοτίβα, οι χρωματικές αντιθέσεις και τα τρισδιάστατα εφέ των καμουφλάζ δημιουργούν οπτικές ψευδαισθήσεις για να αποπροσανατολίζουν το μάτι. Επιμελώς καλύπτονται οι καμπύλες και οι ακμές του αμαξώματος, η μάσκα μέχρι και ένα τμήμα των πλευρικών παραθύρων.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι απαιτούνται πολλές ώρες εργασίας για την τοποθέτηση του καμουφλάζ με το χέρι. Για το νέο Enyaq iV  χρειάστηκαν 120 ώρες για την ανάπτυξη του καμουφλάζ και 18 τ.μ. υλικού. Σε ένα καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο δεν τοποθετείται ποτέ το σήμα της εκάστοτε εταιρείας, για ευνόητους λόγους.

Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δείτε το πράσινο-λευκό-γκρι καμουφλάζ του Enyaq iV  το κόκκινο-γκρι-μαύρο καμουφλάζ του Kodiaq, το κίτρινο-πορτοκαλί καμουφλάζ της Octavia τέταρτης γενιάς και το λευκό-μπλε καμουφλάζ του Scala.  

Στα ενδότερα τώρα χρησιμοποιούνται συνήθως μαύρα υφασμάτινα υλικά τα οποία προσαρμόζονται σε διάφορες διαστάσεις, μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα πριν την έναρξη της διαδρομής και τοποθετούνται στον πίνακα οργάνων, στην κεντρική κονσόλα, στο σύστημα πολυμέσων και στα χειριστήρια του κλιματισμού.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.