![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/26/photon32675f88125.jpg?itok=UtPYBpYt)
Πρόσφατα η Skoda μας έδειξε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV, το νέο Enyaq iV, η σχεδιαστική ταυτότητα του οποίου όμως παραμένει κρυφή.
Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στο βαρύ καμουφλάζ που σκεπάζει ακόμα το αμάξωμα του επερχόμενου ηλεκτροκίνητου Enyaq iV. Η τσέχικη εταιρεία λοιπόν μας μιλάει για την τεχνική του καμουφλάζ και για τους λόγους που το επιβάλλουν.
Κατά τη διάρκεια εξέλιξης ενός νέου μοντέλου, δοκιμές δεν πραγματοποιούνται μόνο μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα, στις πίστες και σε κλιματικούς θαλάμους. Επιβάλλεται να διανύσει σχεδόν δυο εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους διαφορετικών χωρών και ηπείρων, ώστε να υπάρχει γεωγραφική και κλιματική ποικιλία.
Στόχος της Skoda είναι να εξασφαλιστεί ότι ένα νέο μοντέλο μπορεί να ανταπεξέλθει σε ακραίες θερμοκρασίες από τους -30 μέχρι τους +40 βαθμούς Κελσίου, σε δρόμους που είναι σκεπασμένοι με χιόνι, με χώμα και φυσικά με άσφαλτο.
Οι παπαράτσι περιοδικών αυτοκινήτου, οι ανταγωνιστές και τα αδιάκριτα βλέμματα όμως καραδοκούν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Για το λόγο αυτό κάθε εταιρεία πρέπει να προφυλάξει μέχρι την επίσημη πρεμιέρα τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τις τεχνολογικές καινοτομίες που ετοιμάζεται να εισάγει.
Οι κανόνες ασφαλείας όμως απαγορεύουν την κάλυψη με καμουφλάζ ορισμένων τμημάτων όπως τα φλας, τα φώτα των φρένων, τους αισθητήρες συστημάτων και τις εισαγωγές αέρα.
Τα διάφορα γεωμετρικά μοτίβα, οι χρωματικές αντιθέσεις και τα τρισδιάστατα εφέ των καμουφλάζ δημιουργούν οπτικές ψευδαισθήσεις για να αποπροσανατολίζουν το μάτι. Επιμελώς καλύπτονται οι καμπύλες και οι ακμές του αμαξώματος, η μάσκα μέχρι και ένα τμήμα των πλευρικών παραθύρων.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι απαιτούνται πολλές ώρες εργασίας για την τοποθέτηση του καμουφλάζ με το χέρι. Για το νέο Enyaq iV χρειάστηκαν 120 ώρες για την ανάπτυξη του καμουφλάζ και 18 τ.μ. υλικού. Σε ένα καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο δεν τοποθετείται ποτέ το σήμα της εκάστοτε εταιρείας, για ευνόητους λόγους.
Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δείτε το πράσινο-λευκό-γκρι καμουφλάζ του Enyaq iV το κόκκινο-γκρι-μαύρο καμουφλάζ του Kodiaq, το κίτρινο-πορτοκαλί καμουφλάζ της Octavia τέταρτης γενιάς και το λευκό-μπλε καμουφλάζ του Scala.
Στα ενδότερα τώρα χρησιμοποιούνται συνήθως μαύρα υφασμάτινα υλικά τα οποία προσαρμόζονται σε διάφορες διαστάσεις, μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα πριν την έναρξη της διαδρομής και τοποθετούνται στον πίνακα οργάνων, στην κεντρική κονσόλα, στο σύστημα πολυμέσων και στα χειριστήρια του κλιματισμού.