![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/2/12/photon31525f84746.jpg?itok=xXY8ZXl_)
Η Skoda θα κάνει ένα ακόμα βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, με την παρουσίαση ενός νέου, αμιγώς ηλεκτρικού SUV, το οποίο θα ονομάζεται Enyaq και θα δούμε αργότερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε.
Το νέο μοντέλο θα αποτελέσει κομμάτι της υπο-μάρκας iV στην οποία η τσεχική μάρκα εντάσσει τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της. Προς το παρόν σε αυτή συναντάμε το Citigoᵉ που ανήκει στην πρώτη κατηγορία και τις Octavia και Superb που ανήκουν στη δεύτερη.
Το Enyaq θα γίνει το νέο μέλος αυτής της οικογένειας, ενώ θα είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που θα χρησιμοπιεί την πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen, η οποία έχει αναπτυχθεί για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ονομασία του προέρχεται από το ιρλανδικό όνομα Enya που σημαίνει “πηγή της ζωής”. Με τη σειρά του, η προέλευση του ονόματος Enya είναι η ιρλανδική – γαελική λέξη Eithne η οποία μεταφράζεται ως “ουσία, πνεύμα ή αρχή”. Στο όνομα Enya η Skoda προσέθεσε το γράμμα Q που υπάρχει σε όλα τα SUV και crossover μοντέλα της, ενώ οι άνθρωποι της μάρκας επέλεξαν το συγκεκριμένο όνομα και επειδή το E συμβολίζει τη λέξη electromobility (ηλεκτροκίνηση).
Μέχρι στιγμής οι Τσέχοι δεν έχουν δώσει παραπάνω στοιχεία, με εξαίρεση το γεγονός ότι το Enyaq θα αποτελέσει κομμάτι μιας σειράς που θα περιλαμβάνει πάνω από δέκα ηλεκτρικά μοντέλα, με το σύνολο αυτών να λανσάρεται ως τμήμα της υπο-μάρκας iV μέχρι το 2022. Επιπλέον, εντάσσονται στο πλαίσιο επενδύσεων ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες αφορούν την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων μέχρι το τέλος του 2021.
Βάση του νέου μοντέλου θα είναι το VW ID.4. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα στα δύο μοντέλα θα συναντάμε το ίδιο ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, το οποίο αποτελείται από δύο μοτέρ, με το ένα να αναλαμβάνει την κίνηση του εμπρός άξονα και το άλλο την κίνηση του πίσω. Η συνολική απόδοση θα αγγίζει τους 306 ίππους, ενώ για τη χωρητικότητα της μπαταρίας ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει τρεις επιλογές, οι οποίες αναμένεται να είναι οι ίδιες με το ID.3, το οποίο σημαίνει ότι η αυτονομία θα φτάνει ακόμα και τα 500 χλμ.
Όσον αφορά τη σχεδίαση, όλα δείχνουν ότι θα υπάρξουν επιρροές από το πρωτότυπο Vision iV που είδαμε μέσα στο 2019.