Είστε εδώ

Auto News

Skoda Enyaq: Περί τίνος πρόκειται;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Skoda θα κάνει ένα ακόμα βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, με την παρουσίαση ενός νέου, αμιγώς ηλεκτρικού SUV, το οποίο θα ονομάζεται Enyaq και θα δούμε αργότερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε.

Το νέο μοντέλο θα αποτελέσει κομμάτι της υπο-μάρκας iV στην οποία η τσεχική μάρκα εντάσσει τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της. Προς το παρόν σε αυτή συναντάμε το Citigoᵉ που ανήκει στην πρώτη κατηγορία και τις Octavia και Superb που ανήκουν στη δεύτερη.

Το Enyaq θα γίνει το νέο μέλος αυτής της οικογένειας, ενώ θα είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που θα χρησιμοπιεί την πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen, η οποία έχει αναπτυχθεί για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα.

Η ονομασία του προέρχεται από το ιρλανδικό όνομα Enya που σημαίνει “πηγή της ζωής”. Με τη σειρά του, η προέλευση του ονόματος Enya είναι η ιρλανδική – γαελική λέξη Eithne η οποία μεταφράζεται ως “ουσία, πνεύμα ή αρχή”. Στο όνομα Enya η Skoda προσέθεσε το γράμμα Q που υπάρχει σε όλα τα SUV και crossover μοντέλα της, ενώ οι άνθρωποι της μάρκας επέλεξαν το συγκεκριμένο όνομα και επειδή το E συμβολίζει τη λέξη electromobility (ηλεκτροκίνηση).

Μέχρι στιγμής οι Τσέχοι δεν έχουν δώσει παραπάνω στοιχεία, με εξαίρεση το γεγονός ότι το Enyaq θα αποτελέσει κομμάτι μιας σειράς που θα περιλαμβάνει πάνω από δέκα ηλεκτρικά μοντέλα, με το σύνολο αυτών να λανσάρεται ως τμήμα της υπο-μάρκας iV μέχρι το 2022. Επιπλέον, εντάσσονται στο πλαίσιο επενδύσεων ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες αφορούν την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων μέχρι το τέλος του 2021.

Βάση του νέου μοντέλου θα είναι το VW ID.4. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα στα δύο μοντέλα θα συναντάμε το ίδιο ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, το οποίο αποτελείται από δύο μοτέρ, με το ένα να αναλαμβάνει την κίνηση του εμπρός άξονα και το άλλο την κίνηση του πίσω. Η συνολική απόδοση θα αγγίζει τους 306 ίππους, ενώ για τη χωρητικότητα της μπαταρίας ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει τρεις επιλογές, οι οποίες αναμένεται να είναι οι ίδιες με το ID.3, το οποίο σημαίνει ότι η αυτονομία θα φτάνει ακόμα και τα 500 χλμ.

Όσον αφορά τη σχεδίαση, όλα δείχνουν ότι θα υπάρξουν επιρροές από το πρωτότυπο Vision iV που είδαμε μέσα στο 2019.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.