Γνωρίζατε ότι στο Skoda Scala τα πλαστικά του τμήματα ζυγίζουν συνολικά 220 κιλά, εκ των οποίων τα 14 κιλά προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά;
Η τσέχικη εταιρεία λοιπόν αναφέρεται στη συνεχή προσπάθεια που καταβάλει ώστε να αυξήσει το ποσοστό των ανακυκλώσιμων υλικών που χρησιμοποιεί στα μοντέλα της. Διευκρινίζει βέβαια ότι μεριμνά πάντα, ώστε κανένα υλικό να μη θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργικότητα και την αντοχή οποιουδήποτε μέρους του οχήματος.
Παράλληλα αναφέρει ότι τα ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιούνται κυρίως σε σημεία του οχήματος, όπου ισχύουν λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές. Για παράδειγμα στους θόλους τροχών και στα προστατευτικά κάτω μέρη του σασί.
Το πλαστικό όπως καταλαβαίνετε είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό υλικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς αντικατέστησε σε μεγάλο βαθμό το μέταλλο και συνέβαλε στη μείωση του βάρους, επομένως στον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου.
Τα πλεονεκτήματα των ανακυκλωμένων υλικών είναι ότι προσφέρονται σε μεγαλύτερες ποσότητες, είναι φτηνότερα και δεν καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής. Ωστόσο ξεκαθαρίζεται ότι ιδιότητες τους δε βρίσκονται στο επίπεδο των νέων υλικών.
Μια ακόμα ενδιαφέρουσα πληροφορία που μας δίνει η Skoda είναι ότι από ανακύκλωση μπαταριών κατασκευάζει υαλοκαθαριστήρες και το 50% από το πλαστικό τμήμα που υπάρχει στη βάση του εμπρός παρμπρίζ.
Από πού προέρχονται τα υλικά που ανακυκλώνονται; Από αχρησιμοποίητα κομμάτια που μένουν κατά την παραγωγή εξαρτημάτων, αλλά και από χρησιμοποιημένα εξαρτήματα, ωστόσο σε αυτήν την περίπτωση δεν ανακυκλώνονται 100%.
Στο εσωτερικό των αυτοκινήτων η ενσωμάτωση ανακυκλωμένων υλικών είναι πιο δύσκολη, καθώς ισχύουν αυστηρότερες προδιαγραφές για τις οσμές. Πάντως από ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών φτιάχνονται τα πατάκια και η επένδυση εντός του πορτμπαγκάζ. H Skoda μελετά αχρησιμοποίητα τμήματα καρύδας, λιναριού, παντζαριού και καφέ ως συμπληρωματικών υλικών στα πλαστικά.