Είστε εδώ

Auto News

SEAT: Ομοιότητες στην παραγωγή βιβλίων και αυτοκινήτων

του Γιώργου Ψαρρά

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

Παρότι η παραγωγή των σύγχρονων μοντέλων γίνεται σε μεγάλο ποσοστό από ρομπότ, η χειροποίητη εργασία κυριαρχεί σε αρκετά σημεία του εσωτερικού, ενώ για τη δημιουργία ενός βιβλίου τα χέρια χρειάζεται επίσης να δουλέψουν αρκετά, με υπομονή και με έμφαση στην κάθε λεπτομέρεια.

Παράλληλα ένα νέο βιβλίο ξεκινάει πάντα από μια λευκή κόλλα χαρτί, όπως και η γέννηση ενός αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστές αποτυπώνουν τις πρώτες του σκέψεις με το μολύβι πάνω σε δεκάδες σκίτσα.

Όπως ξέρετε τοι δέρμα χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των αυτοκινήτων, αλλά και στη βιβλιοδεσία. Σε ένα εργαστήριο κατασκευής βιβλίων μπορεί να βρεις ακόμα και 80 διαφορετικά είδη υφάσματος για το ντύσιμο του εξωφύλλου και οπισθόφυλλου, ωστόσο το δέρμα προτιμάται, καθώς διευκολύνει τις ανάγλυφες επιφάνειες, ενώ ικανοποιεί περισσότερο την αίσθηση της αφής και της όσφρησης.

Οι σελίδες των βιβλίων ενώνονται με κλωστές, ενώ στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα οι ραφές είναι ευδιάκριτες προσδίδοντας περισσότερη πολυτέλεια. Για το δέσιμο ενός βιβλίου απαιτείται περίπου ένα μέτρο νήματος, ενώ για ένα αυτοκίνητο περίπου ένα χιλιόμετρο νήματος.

Κοινός εχθρός στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου και ενός βιβλίου είναι η σκόνη. Στο βαφείο της SEAT χρησιμοποιείται σύστημα εξαερισμού παρόμοιο με εκείνο που υπάρχει στα χειρουργεία, ώστε να αποφευχθεί η καθίζηση της σκόνης. Για την αποκατάσταση ενός παλιού βιβλίου χρειάζεται να  ξεσκονιστεί  με ένα πινέλο αργά και απαλά κάθε του σελίδα.

Ο εξαερισμός και η ξήρανση είναι επίσης βασικοί παράγοντες, ειδικά μετά την εφαρμογή της κόλλας στις πρώτες και τελευταίες κενές σελίδες. Η υγρασία μπορεί να επηρεάσει το χαρτί ή να προκαλέσει βλάβη στο χαρτόνι καλύμματος του βιβλίου.

Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη βιβλιοδεσία και τη δημιουργία εσωτερικών χώρων του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχουν υπομονή, αλλά και πολυετή πείρα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.