Είστε εδώ

Auto News

Seat Leon:Τέσσερις γενιές που μας άλλαξαν τα φώτα

του Γιώργου Ψαρρά

Ο οδηγός λαμβάνει το 90% των πληροφοριών στην οδήγηση από την όραση του, η οποία όπως είναι λογικό το βράδυ περιορίζεται.

Για το λόγιο αυτό στο Τεχνικό Κέντρο της Seat υπάρχει από το 1975 μια οπτική σήραγγα, όπου δοκιμάζονται οι τεχνολογίες φωτισμού, οι οποίες διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο στην ασφάλεια. Παράλληλα τα φωτιστικά σώματα σε ένα νέο μοντέλο επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη σχεδιαστική του ταυτότητα.

Η ισπανική εταιρεία κάνει μια αναδρομή, ρίχνοντας κυριολεκτικά φως στην ιστορία του Leon, πάνω στο συγκεκριμένο τομέα.

Το 1999 έκανε πρεμιέρα η πρώτη του γενιά, η οποία διέθετε εμπρός στενόμακρους ισχυρούς προβολείς αλογόνου με λαμπτήρες H7 που παρείχαν ένταση έως και 450 lumens (φωτεινή ροή στο δρόμο) και θερμοκρασία φωτός 3.200 βαθμούς Kelvin με κατανάλωση 55 watt.

Ο οδηγός μπορούσε να ρυθμίζει χειροκίνητα το ύψος της δέσμης των εμπρός φωτών ανάλογα με το βάρος που μετέφερε το όχημα, ώστε να μην τυφλώνονται οι άλλοι οδηγοί, ενώ στάνταρ ήταν οι προβολείς ομίχλης.

Το 2005 κάνει πρεμιέρα το Leon δεύτερης γενιάς, το οποίο για πρώτη φορά προσφέρονταν όχι μόνο με εμπρός προβολείς αλογόνου, αλλά και με bi-xenon. Αυτή η νέα τεχνολογία προσέφερε μεγαλύτερη φωτεινότητα 850 lumens σε σύγκριση με τα 500 lumens αλογόνου, ενώ η κατανάλωση ενέργειας ήταν 35% χαμηλότερη και η διάρκεια ζωής μεγαλύτερη.

Επίσης με θερμοκρασία φωτός 4.000 βαθμούς Kelvin, μείωνε την κόπωση των ματιών κατά τη διάρκεια μακρινών νυχτερινών διαδρομών. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η εν λόγω νέα τεχνολογία φωτισμού συνοδεύονταν από μια συσκευή που ρύθμιζε αυτόματα τη μεγάλη σκάλα των φωτών.

Χρησιμοποιώντας δύο αισθητήρες και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η θέση της δέσμης φωτός προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με το φορτίο, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα.

Σημειώνεται ακόμα ότι οι στροφές φωτίζονταν με τους εμπρός προβολείς ομίχλης που ανάλογα με την πορεία που ακολουθούσε το Leon άναβαν αυτόματα, ενώ αργότερα τεχνολογία Led απέκτησαν και τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Βρισκόμαστε πλέον στο 2012 και το Leon τρίτης γενιάς εντυπωσιάζει, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της Seat με Full Led προβολείς. Ντεμπούτο μαζί του έκαναν και τα τριγωνικά Led φώτα που αποτελούν πλέον ένα στο γνωστό χαρακτηριστικό της Seat.

Η απόδοση του φωτισμού στα 600 lumens ήταν αρκετά υψηλότερη από εκείνη που προσέφεραν οι αλογόνου, ενώ με θερμοκρασία 5.000 βαθμούς Kelvin το φως που παρείχαν προσομοίαζε περισσότερο με το φυσικό, επομένως ήταν πιο ξεκούραστο για το μάτι. Ένα άλλο πλεονέκτημα των φωτών Led είναι η μεγάλη τους διάρκεια, καθώς με τουλάχιστον 10.000 ώρες αδιάλειπτης χρήσης, δε χρειάζονται σχεδόν ποτέ αντικατάσταση.

Πρόσφατα αποκαλύφτηκε το Leon τέταρτη γενιάς με στάνταρ Led φώτα στις εκδόσεις Reference και Style, χρησιμοποιεί τέσσερις διόδους εκπομπής φωτός ανά προβολέα και προσφέρει 550 lumens. Στις εκδόσεις Xcellence και FR προσφέρονται Full Led φώτα, με έως 900 lumens και 11 διόδους εκπομπής φωτός ανά προβολέα.

 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.