![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/23/photon31293f84164.jpg?itok=L2bZYrCB)
Ο λόγος φυσικά για το κεντρικό εργοστάσιο Μαρτορέλ στην Ισπανία, το οποίο το 2019 σημείωσε νέο ρεκόρ παραγωγής.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία της SEAT την προηγούμενη χρονιά το εργοστάσιο Μαρτορέλ πέτυχε το μεγαλύτερο όγκο παραγωγής από το 2000, σπάζοντας το φράγμα του μισού εκατομμυρίου.
Η συνολική παραγωγή έφτασε τις 500.005 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 5,4% σε σύγκριση με τις 474.300 μονάδες του 2018. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το εργοστάσιο Μαρτορέλ είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων την Ισπανία και το δεύτερο σε όγκο παραγωγής στην Ευρώπη.
Από την πρώτη γραμμή παραγωγής του κυλούν τα Ibiza και Arona, ο αριθμός των οποίων το 2019 έφτασε τις 264.854 μονάδες (+14,5%), ενώ από τη δεύτερη γραμμή παραγωγής εξέρχεται το Leon που ανήλθε στις 153.864 μονάδες (-3,5%), ωστόσο το 2020 θα υποδεχτεί την τέταρτη γενιά του δημοφιλέστερου μοντέλου της SEAT, καθώς επίσης τα Cupra Leon και Formentor.
Στην τρίτη γραμμή παραγωγής φιλοξενείται ένα μοντέλο της Audi το Α1, το οποίο το 2019 έκλεισε στις 81.287 μονάδες (-2,8%). Συνολικά 7.900 άνθρωποι εργάζονται στην παραγωγή και στα γραφεία του εργοστασίου Μαρτορέλ, ενώ καθημερινά κατασκευάζονται εκεί 2.300 αυτοκίνητα ή αν προτιμάτε ένα κάθε 40 δευτερόλεπτα.
Ας δούμε τώρα τη συνολική παραγωγή της SEAT για το 2019 που ανήλθε στις 592.019 μονάδες (+12,1%), καθώς τα μοντέλα της κατασκευάζονται συνολικά σε πέντε εργοστάσια του Ομίλου Volkswagen, στον οποίο και ανήκει.
Στο Κβασίνι της Τσεχίας κατασκευάστηκαν 98.370 Ateca, στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας 38.835 Tarraco, στην Παλμέλα της Πορτογαλίας 23.021 Alhambra, στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας 11.547 Mii και Mii electric και στη Μλάντα Μπόλεσλαβ της Τσεχίας 1.506 Toledo. Σημειώνεται ότι η παραγωγή του Toledo σταμάτησε το Φεβρουάριο του 2019.