Είστε εδώ

Auto News

Renault: Ένα βήμα πιο κοντά στα υβριδικά Captur και Clio

του Σωτήριου Χάλλα

Η Renault φέρνει τις υβριδικές εκδόσεις των Captur  και Clio πιο κοντά στην εμπορική διάθεση, με την πρεμιέρα τους στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών που θα γίνει από τις 10 μέχρι τις 19 Ιανουαρίου.

Η γαλλική μάρκα είχε ενημερώσει σχετικά με τη χρήση υβριδικών συνόλων στα δύο μοντέλα, όμως τώρα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε να έχουν τοποθετηθεί αυτά τα σύνολα κάτω από το καπό.

Τόσο το Captur, όσο και το Clio, θα συνοδεύονται από τον χαρακτηρισμό E-Tech Hybrid, όμως χρησιμοποιούν διαφορετική διαμόρφωση. Το Clio έχει κλασικό υβριδικό σύστημα, ενώ στην περίπτωση του Captur έχει επιλεγεί η χρήση plug-in υβριδικού συνόλου.

Συγκεκριμένα, στο Captur συναντάμε μπαταρία χωρητικότητας 9.8 kWh η οποία λειτουργεί στα 400 Volts και επαρκεί για να κινήσει το γαλλικό crossover αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση μέχρι και 50 χλμ. σε μικτή χρήση ή 65 χλμ. αποκλειστικά σε αστικό ιστό και με ταχύτητα κίνησης που φτάνει μέχρι τα 135 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά την κίνηση, υπάρχει ο θερμικός κινητήρας που στην προκειμένη περίπτωση είναι στα 1.6 λίτρα, λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς. Ο ένας λειτουργεί κυρίως για την εκκίνηση του θερμικού, ενώ ο άλλος συμβάλλει στην παροχή ισχύος προς τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 160 ίππους, χωρίς να κάνει ξεκάθαρο η εταιρεία πόση είναι η απόδοση του κάθε κινητήρα ξεχωριστά.

Το παραπάνω σύνολο συνοδεύεται από νέο κιβώτιο ταχυτήτων που θα δούμε για πρώτη φορά. Σε αυτό, πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια σε ένα. Το ένα έχει τέσσερις σχέσεις και αφορά τον βενζινοκινητήρα και το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση που θα προσφέρει θα είναι ενός κλασικού αυτόματου με δύο συμπλέκτες, όμως δε θα διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία. Σύμφωνα με τη Renault οι αλλαγές θα είναι πάρα πολύ απαλές και η έλλειψη συμπλέκτη επιτρέπει στο αυτοκίνητο να εκκινεί αποκλειστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ.

Με αυτόν το συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου το Captur E-Tech Hybrid θα καταναλώνει μόλις 1.5 λτ./100 χλμ. και θα εκπέμπει 34 γρ. CO2/χλμ.

Στην περίπτωση του Clio οι βασικές διαφορές είναι στην μπαταρία και την ισχύ. Πιο αναλυτικά, η χωρητικότητα είναι 1.2 kWh και λειτουργεί στα 230 Volts. Η φόρτισή της γίνεται κατά τη διάρκεια του ρολαρίσματος και του φρεναρίσματος, με τη Renault να αναφέρει ότι με το κατάλληλο στυλ οδήγησης, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά ακόμα και στο 80% του χρόνου. Η μέγιστη ταχύτητα όταν λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να φτάσει μέχρι τα 70-75 χλμ./ώρα, ενώ το όφελος στην κατανάλωση καυσίμου αγγίζει το 40%, την ώρα που οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από τα 100 γρ./χλμ.

Στο θέμα της ισχύος, η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου του Clio φτάνει τους 140 ίππους. Η διαφορά των 20 ίππων σε σχέση με το Captur θεωρείται ότι οφείλεται αποκλειστικά στον ηλεκτροκινητήρα, αφού το θερμικό μοτέρ είναι το ίδιο και στα δύο μοντέλα, όμως αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από τους Γάλλους.

Το επόμενο διάστημα στην γκάμα θα προστεθεί και η plug-in έκδοση του Megane, ενώ ο προγραμματισμός της Renault αναφέρει ότι μέχρι το 2022 θα έχουν λανσαριστεί οχτώ αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και 12 υβριδικά ή plug-in υβριδικά.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.