![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/9/photon31147f83845.jpg?itok=59sd39Gf)
Η Renault φέρνει τις υβριδικές εκδόσεις των Captur και Clio πιο κοντά στην εμπορική διάθεση, με την πρεμιέρα τους στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών που θα γίνει από τις 10 μέχρι τις 19 Ιανουαρίου.
Η γαλλική μάρκα είχε ενημερώσει σχετικά με τη χρήση υβριδικών συνόλων στα δύο μοντέλα, όμως τώρα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε να έχουν τοποθετηθεί αυτά τα σύνολα κάτω από το καπό.
Τόσο το Captur, όσο και το Clio, θα συνοδεύονται από τον χαρακτηρισμό E-Tech Hybrid, όμως χρησιμοποιούν διαφορετική διαμόρφωση. Το Clio έχει κλασικό υβριδικό σύστημα, ενώ στην περίπτωση του Captur έχει επιλεγεί η χρήση plug-in υβριδικού συνόλου.
Συγκεκριμένα, στο Captur συναντάμε μπαταρία χωρητικότητας 9.8 kWh η οποία λειτουργεί στα 400 Volts και επαρκεί για να κινήσει το γαλλικό crossover αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση μέχρι και 50 χλμ. σε μικτή χρήση ή 65 χλμ. αποκλειστικά σε αστικό ιστό και με ταχύτητα κίνησης που φτάνει μέχρι τα 135 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά την κίνηση, υπάρχει ο θερμικός κινητήρας που στην προκειμένη περίπτωση είναι στα 1.6 λίτρα, λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς. Ο ένας λειτουργεί κυρίως για την εκκίνηση του θερμικού, ενώ ο άλλος συμβάλλει στην παροχή ισχύος προς τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 160 ίππους, χωρίς να κάνει ξεκάθαρο η εταιρεία πόση είναι η απόδοση του κάθε κινητήρα ξεχωριστά.
Το παραπάνω σύνολο συνοδεύεται από νέο κιβώτιο ταχυτήτων που θα δούμε για πρώτη φορά. Σε αυτό, πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια σε ένα. Το ένα έχει τέσσερις σχέσεις και αφορά τον βενζινοκινητήρα και το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση που θα προσφέρει θα είναι ενός κλασικού αυτόματου με δύο συμπλέκτες, όμως δε θα διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία. Σύμφωνα με τη Renault οι αλλαγές θα είναι πάρα πολύ απαλές και η έλλειψη συμπλέκτη επιτρέπει στο αυτοκίνητο να εκκινεί αποκλειστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ.
Με αυτόν το συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου το Captur E-Tech Hybrid θα καταναλώνει μόλις 1.5 λτ./100 χλμ. και θα εκπέμπει 34 γρ. CO2/χλμ.
Στην περίπτωση του Clio οι βασικές διαφορές είναι στην μπαταρία και την ισχύ. Πιο αναλυτικά, η χωρητικότητα είναι 1.2 kWh και λειτουργεί στα 230 Volts. Η φόρτισή της γίνεται κατά τη διάρκεια του ρολαρίσματος και του φρεναρίσματος, με τη Renault να αναφέρει ότι με το κατάλληλο στυλ οδήγησης, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά ακόμα και στο 80% του χρόνου. Η μέγιστη ταχύτητα όταν λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να φτάσει μέχρι τα 70-75 χλμ./ώρα, ενώ το όφελος στην κατανάλωση καυσίμου αγγίζει το 40%, την ώρα που οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από τα 100 γρ./χλμ.
Στο θέμα της ισχύος, η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου του Clio φτάνει τους 140 ίππους. Η διαφορά των 20 ίππων σε σχέση με το Captur θεωρείται ότι οφείλεται αποκλειστικά στον ηλεκτροκινητήρα, αφού το θερμικό μοτέρ είναι το ίδιο και στα δύο μοντέλα, όμως αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από τους Γάλλους.
Το επόμενο διάστημα στην γκάμα θα προστεθεί και η plug-in έκδοση του Megane, ενώ ο προγραμματισμός της Renault αναφέρει ότι μέχρι το 2022 θα έχουν λανσαριστεί οχτώ αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και 12 υβριδικά ή plug-in υβριδικά.