Είστε εδώ

Auto News

PSA: Θέλει πίσω τα λεφτά που έδωσε για την Opel

του Σωτήριου Χάλλα

Ο όμιλος PSA ζητάει πίσω περίπου τα μισά από τα χρήματα που κατέβαλε στην GM για την Opel, αφού ανακάλυψε ότι η εταιρεία πρόκειται να έρθει αντιμέτωπη με πολύ υψηλά πρόστιμα καθώς δε θα μπορεί να εναρμονιστεί με τους κανονισμούς για τους ρύπους.

Η PSA έχει ήδη ενημερώσει την GM ότι πιστεύει πως η δεύτερη οφείλει στην πρώτη 600 με 800 εκατομμύρια ευρώ και σκοπεύει να ξεκινήσει νομικές διαδικασίες ισχυριζόμενη ότι παραπλανήθηκε σχετικά με τη μελλοντική στρατηγική της Opel όσον αφορά τους ρύπους. Να υπενθυμίσουμε ότι η PSA κατέβαλε στη GM 1.3 δις ευρώ για την εξαγορά της Opel / Vauxhall.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η PSA δήλωσε ότι θα χρειαστεί να ενσωματώσει στα μοντέλα της Opel τη δική της, πιο αποδοτική από πλευράς κατανάλωσης-ρύπων τεχνολογία νωρίτερα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2 της γερμανικής εταιρείας πριν από την επιβολή των νέων ορίων της ΕΕ από το 2020-21 αλλιώς θα αναγκαστεί να καταβάλλει πολύ μεγάλα πρόστιμα.

Η ΕΕ έχει δώσει προθεσμία μέχρι το 2021 στους κατασκευαστές να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 από 130 γρ./χλμ.  σήμερα σε 95 γρ./χλμ. Ο στόχος μοιάζει σχεδόν άπιαστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά με τις πωλήσεις των ντίζελ να μειώνονται σταθερά καθώς οι πελάτες προτιμούν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Αυτό έχει οδηγήσει σε μεγάλες επενδύσεις σε μικρότερους κινητήρες και νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών συνόλων. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες για τις εκπομπές, οι εταιρείες που δε θα πιάσουν το στόχο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν πρόστιμα ύψους 95 ευρώ ανά όχημα, για κάθε γραμμάριο CO2 που υπερβαίνουν το όριο. Αθροιζόμενα αυτά τα πρόστιμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.

Η PSA πιστεύει ότι η GM παρουσίασε στρεβλά τις ενέργειες της Opel για την επίτευξη του στόχου των ρύπων κατά τις διαπραγματεύσεις και δεν έδειξε τη δέουσα επιμέλεια πριν από τη συμφωνία εξαγοράς, όπως υπογράμμισε ο CEO του PSA Κάρλος Ταβαρές.

"Λίγες εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας καταλάβαμε ότι η Opel βάδιζε προς τον τοίχο σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2", δήλωσε στις 9 Νοεμβρίου, αφού παρουσίασε το σημαντικά αναθεωρημένο σχέδιο αναδιοργάνωσής τους της Opel. "Βάλαμε τους ανθρώπους μας να εργαστούν για την πλήρη ανασυγκρότηση των στρατηγικών προϊόντων και τεχνολογίας. Εάν δε συμμορφωθείς με τους κανονισμούς της ΕΕ το βάρος των προστίμων μπορεί να απειλήσει την ίδια την ύπαρξη της εταιρείας."

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.