![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/11/30/photon23328f60729.jpg?itok=9A7m2506)
Ο όμιλος PSA ζητάει πίσω περίπου τα μισά από τα χρήματα που κατέβαλε στην GM για την Opel, αφού ανακάλυψε ότι η εταιρεία πρόκειται να έρθει αντιμέτωπη με πολύ υψηλά πρόστιμα καθώς δε θα μπορεί να εναρμονιστεί με τους κανονισμούς για τους ρύπους.
Η PSA έχει ήδη ενημερώσει την GM ότι πιστεύει πως η δεύτερη οφείλει στην πρώτη 600 με 800 εκατομμύρια ευρώ και σκοπεύει να ξεκινήσει νομικές διαδικασίες ισχυριζόμενη ότι παραπλανήθηκε σχετικά με τη μελλοντική στρατηγική της Opel όσον αφορά τους ρύπους. Να υπενθυμίσουμε ότι η PSA κατέβαλε στη GM 1.3 δις ευρώ για την εξαγορά της Opel / Vauxhall.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η PSA δήλωσε ότι θα χρειαστεί να ενσωματώσει στα μοντέλα της Opel τη δική της, πιο αποδοτική από πλευράς κατανάλωσης-ρύπων τεχνολογία νωρίτερα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2 της γερμανικής εταιρείας πριν από την επιβολή των νέων ορίων της ΕΕ από το 2020-21 αλλιώς θα αναγκαστεί να καταβάλλει πολύ μεγάλα πρόστιμα.
Η ΕΕ έχει δώσει προθεσμία μέχρι το 2021 στους κατασκευαστές να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 από 130 γρ./χλμ. σήμερα σε 95 γρ./χλμ. Ο στόχος μοιάζει σχεδόν άπιαστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά με τις πωλήσεις των ντίζελ να μειώνονται σταθερά καθώς οι πελάτες προτιμούν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Αυτό έχει οδηγήσει σε μεγάλες επενδύσεις σε μικρότερους κινητήρες και νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών συνόλων. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες για τις εκπομπές, οι εταιρείες που δε θα πιάσουν το στόχο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν πρόστιμα ύψους 95 ευρώ ανά όχημα, για κάθε γραμμάριο CO2 που υπερβαίνουν το όριο. Αθροιζόμενα αυτά τα πρόστιμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.
Η PSA πιστεύει ότι η GM παρουσίασε στρεβλά τις ενέργειες της Opel για την επίτευξη του στόχου των ρύπων κατά τις διαπραγματεύσεις και δεν έδειξε τη δέουσα επιμέλεια πριν από τη συμφωνία εξαγοράς, όπως υπογράμμισε ο CEO του PSA Κάρλος Ταβαρές.
"Λίγες εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας καταλάβαμε ότι η Opel βάδιζε προς τον τοίχο σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2", δήλωσε στις 9 Νοεμβρίου, αφού παρουσίασε το σημαντικά αναθεωρημένο σχέδιο αναδιοργάνωσής τους της Opel. "Βάλαμε τους ανθρώπους μας να εργαστούν για την πλήρη ανασυγκρότηση των στρατηγικών προϊόντων και τεχνολογίας. Εάν δε συμμορφωθείς με τους κανονισμούς της ΕΕ το βάρος των προστίμων μπορεί να απειλήσει την ίδια την ύπαρξη της εταιρείας."