Είστε εδώ

Auto News

Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων: Πώς κύλησε το Α΄ 3μηνο

Μετά από τα γκάζια ανόδου της αγοράς τον Φεβρουάριο, όχι μόνο έπεσε στα φρένα τον Μάρτιο αλλά έκανε και όπισθεν καθώς με 9.520 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έκλεισε αρνητικά 13.70% αφού ταξινομήθηκαν 1.523 λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 όπου είχαν ταξινομηθεί 11.113 αυτοκίνητα.

Θα πρέπει όμως να υπολογίσουμε ότι ο Μάρτιος είχε τρεις εργάσιμες μέρες λιγότερες, που στο σύνολο έπαιξαν το ρόλο τους.

Όμως τα νούμερα είναι νούμερα και ας δούμε πως εξελίχθηκε ο μήνας Μάρτιος, αλλά και πως κύλησε το πρώτο 3μηνο του 2019.

Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται τόσο από την μειωμένη κατά 8,85% απόδοση της λιανικής πώλησης όπου με 4.047 ταξινομήσεις είχαμε 393 αυτοκίνητα λιγότερα από τον Μάρτιο 2018, αλλά και κατά κύριο λόγο από την μείωση της τάξης του 16,93% στη κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων όπου. 5.543 αυτοκίνητα κατέγραψε ο δείκτης, 1.113 λιγότερες ταξινομήσεις σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2108.

Το μόνο ίσως θετικό από την επίδοση της αγοράς του Μαρτίου είναι το γεγονός ότι  η λιανική συνεχίζει να παρουσιάζεται αυξημένη σε σχέση με τις εταιρικές καθώς αναλογεί σε 42,20%, όταν το 2018 ήταν 39,95%, ενώ οι εταιρικές από 60,05% το 2018 αναλογούν στο 57,80% τον Μάρτιο του 2019.

Το αποτέλεσμα του Μαρτίου επηρεάζει δραστικά και αρνητικά το συνολικό αποτέλεσμα του πρώτου τριμήνου, καθώς το θετικό πρόσημο της αγοράς του πρώτου διμήνου γύρισε σε αρνητικό πρόσημο με τα αποτελέσματα και του τρίτου μήνα.

Έτσι οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έφτασαν τις 26.526 μειωμένες  κατά 451 αυτοκίνητα ή 1,67% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, με την μείωση να προέρχεται εξ ολοκλήρου από τις εταιρικές πωλήσεις.

Ποιο  συγκεκριμένα στη  λιανική έχουν ταξινομηθεί 13.874 αυτοκίνητα, 718 περισσότερα (+5,46%)  από τα  13.156 του 2018, που αντιστοιχούν στο 52,30% των συνολικών ταξινομήσεων, όταν το 2018 ήταν το 48,77%.

Αντίθετα οι εταιρικές πωλήσεις με 12.652 συνολικές ταξινομήσεις σημειώνουν μείωση 1.169 (-8,46%) αυτοκινήτων σε σχέση με τις 13.821 του 2018 και αντιστοιχούν στο 47,70% του συνόλου, χαμηλότερα από το 51,23% του 2018.

Η πρώτη πεντάδα του Μαρτίου διαμορφώθηκε κυρίως λόγω των επιδόσεων  των τριών (Fiat, Peugeot και Citroen) από τις πέντε μάρκες στις εταιρικές πωλήσεις όπου το ποσοστό  επί των συνολικών πωλήσεών τους υπερβαίνει κατά πολύ το 57,80% του μέσου όρου της αγοράς.

H Fiat λοιπόν κατέλαβε την πρώτη θέση τον Μάρτιο με 976 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,18%, έχοντας πετύχει το 87,40% των ταξινομήσεων αυτών στις εταιρικές πωλήσεις με 853 αυτοκίνητα και μερίδιό  15,39%, ενώ στις λιανικές με 123 αυτοκίνητα είχε μερίδιο 3,04% στην κατηγορία.

Το Panda ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο με 494 ταξινομήσεις, εκ των οπαίων 452 στις εταιρικές και μερίδιο 5,15% επί του συνόλου της αγοράς.

Η Peugeot ήταν και πάλι στη δεύτερη  θέση με 923 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,62% έχοντας πετύχει το 72,37% των ταξινομήσεων αυτών στις εταιρικές με 668 αυτοκίνητα και μερίδιο 12,50%, ενώ στις λιανικές με 255 αυτοκίνητα είχε μερίδιο 6,30% στην κατηγορία. Το 208 ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο με 435 ταξινομήσεις, εκ των οπαίων 353 στις εταιρικές και συνολικό μερίδιο 4,54% στην αγορά.

Τρίτη μάρκα η Volkswagen με 869 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,06%. Το 45,80% των ταξινομήσεων αυτών είναι στη λιανική με 398 αυτοκίνητα και μερίδιό 9,83%, ενώ στις εταιρικές με 471 αυτοκίνητα είχε μερίδιο 8,10% στην κατηγορία.

Το Polo ήταν έκτο σε πωλήσεις μοντέλο με 350 ταξινομήσεις, εκ των οποίων 183 στις εταιρικές και συνολικό μερίδιο 3,65% στην αγορά. Τέταρτη αυτό τον μήνα  η Toyota με 844 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,80% έχοντας το Yaris στην τέταρτη θέση με 391 αυτοκίνητα, εκ των οποίων μόνο 125 στις εταιρικές και μερίδιο 4,08% επί του συνόλου αντίστοιχα. Η μάρκα καταγράφει  το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνοντας υψηλότερα ποσοστά στη λιανική όπου με 508 αυτοκίνητα και μερίδιο κατηγορίας 12,55%, πετυχαίνει το 60,19% των συνολικών της ταξινομήσεων, ενώ στις εταιρικές με 336 αυτοκίνητα και μερίδιο κατηγορίας 6,06% αντίστοιχα πετυχαίνει το 39,81%.

Την πρώτη πεντάδα κλείνει η Citroen  με 721 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,52% έχοντας σημειώσει το 75,59% των ταξινομήσεων αυτών στις εταιρικές με 545 αυτοκίνητα και μερίδιό 9,83%, ενώ στις λιανικές με 176 αυτοκίνητα είχε μερίδιο 4,35% στην κατηγορία. Το C3 ήταν τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο με 433 ταξινομήσεις, εκ των οπαίων 357 στις εταιρικές και μερίδιο 4,52% επί του συνόλου της αγοράς.

Στις πολυτελείς μάρκες στην πρώτη θέση ήταν η BMW με 303 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 3,16%. Εξ αυτών μόνο 88 αυτοκίνητα(29,05%) με μερίδιο κατηγορίας 2,17% ήταν αυτοκίνητα λιανικής , ενώ 215 αυτοκίνητα(71,96%) με μερίδιο κατηγορίας 3,88% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων.

Η Mercedes είναι στη δεύτερη θέση με 288 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 3,00%. 129 (44,79%) ήταν αυτοκίνητα λιανικής με μερίδιο κατηγορίας 3,19%, ενώ 159 αυτοκίνητα (55,21%) με μερίδιο κατηγορίας 2,87% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων.

Τρίτη η Audi με 217 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,28%, εκ των οποίων μόνο 80 αυτοκίνητα (36,53%) με μερίδιο κατηγορίας 1,98% ήταν αυτοκίνητα λιανικής , ενώ  139 αυτοκίνητα (63,47%) με μερίδιο κατηγορίας 2,51% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων αντίστοιχα.

Με το αποτέλεσμα του Μαρτίου το πρώτο τρίμηνο κλείνει με την Fiat στη πρώτη πεντάδα των συνολικών ταξινομήσεων,  βγάζοντας την Hyundai εκτός, ενώ η Nissan που υπολείπεται κατά πολύ των επιδόσεών της τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται πολύ μακριά στην όγδοη θέση με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το 2018.

Η Toyota λοιπόν συνεχίζει να κατέχει την πρώτη θέση το πρώτο τρίμηνο του 2019 με 2.777 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,47% αλλά και 348 αυτοκίνητα (11,14%) λιγότερα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Το 71,62% των ταξινομήσεων αυτών είναι στη λιανική όπου καταλαμβάνει επίσης την πρώτη θέση με 1.989 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 14,34%, σημειώνοντας αύξηση 74 αυτοκινήτων η 3,86%.

Εν αντιθέσει οι εταιρικές αποτελούν το 28,38% των ταξινομήσεων της μάρκας όπου κατέχει την έκτη θέση με 788 αυτοκίνητα και  μερίδιο 6,23% στην κατηγορία με 422 λιγότερες ταξινομήσεις ή 34,88% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αυτός είναι και ο λόγος που η μάρκα έχει αρνητικό πρόσημο στο σύνολό της σε σύγκριση με το 2018.

Η Peugeot είναι στη δεύτερη  θέση με 2.696 αυτοκίνητα και μερίδιο 10,16%, σημειώνοντας αύξηση 343 αυτοκινήτων ή 14,58% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Η αύξηση αυτή έχει προέλθει τόσο από την αύξηση των ταξινομήσεων της μάρκας στη λιανική όσο και στις εταιρικές. Στη λιανική κατέχει την έβδομη θέση και παρά το γεγονός ότι είναι το 33,46% των συνολικών της ταξινομήσεων με 902 αυτοκίνητα και μερίδιο κατηγορίας 6,50%, σημειώνει αύξηση 176 αυτοκινήτων ή 24,24%.

Στις εταιρικές πωλήσεις η μάρκα είναι στην πρώτη θέση, αποτελούν το 66,54% των ταξινομήσεών της με 1.794 αυτοκίνητα και μερίδιο 14,18% στην κατηγορία είναι επίσης αυξημένες κατά 167 ταξινομήσεις ή 10,26% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Τρίτη μάρκα η Volkswagen με 2.156 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,13% με αύξηση 89 αυτοκίνητων ή 4,31% πάντα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Η αύξηση αυτή έχει προέλθει τόσο από την αύξηση των ταξινομήσεων της μάρκας στη λιανική όσο και στις εταιρικές. Η λιανική είναι το 54,41% των συνολικών της ταξινομήσεων και είναι στην τέταρτη θέση με 1.173 αυτοκίνητα και μερίδιο κατηγορίας 8,45% με αύξηση 55 αυτοκινήτων η 4,94%. Στις εταιρικές η μάρκα είναι επίσης στην τέταρτη θέση, αποτελούν το 45,59% των ταξινομήσεων της με 983 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,77% στην κατηγορία είναι επίσης αυξημένες κατά 34 ταξινομήσεις η 3,58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Τέταρτη στην κατάταξη ανέβηκε η Fiat  με 2.111 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,96% που αντιστοιχεί με αύξηση 281 αυτοκίνητα ή 15,36% συγκρινόμενο με το ίδιο διάστημα του 2018.

Η αύξηση αυτή έχει προέλθει εξ ολοκλήρου  από τις ταξινομήσεις της μάρκας στις εταιρικές όπου με 1.709 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 13,51% της αναλογούν το 80,36% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας έχοντας σημειώσει αύξηση 288 αυτοκινήτων ή  20,27% και κατέχει την δεύτερη θέση στην κατηγορία. Οι λιανικές εν αντιθέσει με 402 αυτοκίνητα και  μερίδιο 2,90% στην κατηγορία είναι μειωμένες  κατά 7 αυτοκίνητα ή 1,71% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αποτελούν δε το 19,04%% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας που βρίσκεται στην δωδέκατη θέση στη κατηγορία.

Την πρώτη πεντάδα της κατάταξης για το πρώτο τρίμηνο του 2019 συμπληρώνει η Opel με 2.021 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,62%. με αύξηση 78 αυτοκίνητων ή 4,01% σε σχέση πάντα με το 2018.  Η αύξηση αυτή έχει προέλθει εξ ολοκλήρου  από τις ταξινομήσεις της μάρκας στη λιανική. Με 1.209 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,71% της αναλογεί το 59,82% των συνολικών ταξινομήσεων της. Οι εταιρικές εν αντιθέσει με 812 αυτοκίνητα και  μερίδιο 6,42% στην κατηγορία είναι μειωμένες  κατά 110 αυτοκίνητα ή 12,03% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, αποτελούν το 40,18%% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας που βρίσκεται στην πέμπτη θέση στη κατηγορία.

Στις πολυτελείς μάρκες σταθερά πρώτη η Mercedes καθώς έχει ταξινομήσει συνολικά 893 αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 3,57%. Παρουσιάζει μείωση 13 αυτοκινήτων ή -1,43% από το  ίδιο διάστημα του 2018.Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική 375 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 2,70%, μειωμένα  κατά 31(7,64%), ενώ στις εταιρικές έχει αύξηση 18(13,60%) που συνολικά έφτασε τα 518 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 4,09%.Η  Mercedes είναι η μάρκα της πολυτελούς κατηγορίας με την καλύτερη αναλογία λιανικής 41,99% - εταιρικών 58,01%, καλύτερη μάλιστα και από  πολλές μάρκες που δεν ανήκουν στη κατηγορία των πολυτελών.

Δεύτερη  για το πρώτο τρίμηνο η Audi με 831 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 3,13% εμφανίζει αύξηση των ταξινομήσεων κατά 167 αυτοκίνητα ή 25,15%.Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική το 30,20% του συνόλου των αυτοκινήτων της και με 251 αυτοκίνητα έχει μερίδιο κατηγορίας 1,81%, αύξηση 12(5,02%), αυτοκινήτων ενώ οι εταιρικές που αναλογούν στο 69,80% έχουν αύξηση 155(36,47%) και συνολικά έφτασαν τα 580 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 4,58%.

Τρίτη η BMW με συνολικά 653 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,46%, δηλαδή 68 περισσότερα η +11,62% από το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική το 30,32% του συνόλου των αυτοκινήτων της και με 198 αυτοκίνητα έχει μερίδιο κατηγορίας 1,43%, αύξηση 86(76,79%), αυτοκινήτων ενώ οι εταιρικές που αναλογούν στο 69,68% έχουν μείωση 18(3,81%) και συνολικά έφτασαν τα 455 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 3,60%

Τέταρτη η Volvo με 427 αυτοκίνητα και μερίδιο 1,61% (+81 η 23,41%).

Μάρκες με την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της πρώτης εικοσάδας η Dacia  με 52,30% και 159 αυτοκίνητα αλλά και η Citroen με 31,83% και 394 αυτοκίνητα. Η Hyundai παρά το γεγονός ότι δεν είναι στη πρώτη πεντάδα της γενικής είναι δεύτερη σε ταξινομήσεις μάρκα στη λιανική, όπου ταξινομεί το 82,35% των συνολικών της αυτοκινήτων, με 1.404 αυτοκίνητα, μερίδιο κατηγορίας 10,12% και αύξηση, σε σχέση με το 2018, 476 αυτοκινήτων η 54,29%.

Μεγάλη η μείωση για τη  Nissan καθώς οι ταξινομήσεις της παρουσιάζονται μειωμένες κατά 864 αυτοκίνητα ή 34,77%.

Συνοψίζοντας λοιπόν τον Μάρτιο η αγορά όχι μόνο έπεσε στα φρένα  αλλά έβαλε και όπισθεν γεγονός που πιθανόν οφείλεται τόσο στην προεκλογική φημολογία όσο και στο ότι το Πάσχα φέτος είναι αργότερα από πέρυσι, που σημαίνει ότι οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα κάνουν τις αγορές τους λίγο αργότερα, αλλά και στην έλλειψη διαθεσιμότητας από ορισμένες μάρκες. Παρά το αρνητικό αποτέλεσμα του συνόλου για το τρίμηνο, η λιανική συνεχίζει ανοδικά  και επτά  μάρκες από αυτές της πρώτης δεκάδας έχουν αναλογία λιανικής πάνω από αυτή του μέσου όρου. Οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι καθοριστικοί για την αγορά καθώς θα είναι διαθέσιμα νεα μοντέλα, όπως  Volkswagen T-Cross, Toyota Corolla, Citroen C5 Αicross, Skoda Scala, Peugeot 508, Kia Proceed  κ.α. από τα οποία  οι μάρκες περιμένουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους προσθετικά και σημαντικά, ενώ το διάστημα Απριλίου-Ιουλίου είναι και το δυνατότερο όσον αφορά την προμήθεια αυτοκινήτων από τις εταιρείες ενοικιάσεων.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.