![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/3/23/photon24656f64394.jpg?itok=rdZeDsEs)
Σε παγκόσμιο επίπεδο η αγορά αυτοκινήτου κινείται σε θετικούς ρυθμούς. Αυτό αποτυπώνεται στις ταξινομήσεις που έγιναν τον Φεβρουάριο και οι οποίες έφτασαν τα 1.16 εκατομμύρια μονάδες σημειώνοντας άνοδο 4.2%. Με αυτά τα αποτελέσματα ο φετινός Φεβρουάριος έγινε ο καλύτερος από τον αντίστοιχο του 2008 που είχαν πουληθεί 1.19 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό όχι μόνο σε μεγάλες οικονομίες όπως της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας αλλά και σε μικρότερες όπως της Κροατίας, της Ουγγαρίας, της Εσθονίας και της Ελλάδας. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η αύξηση πωλήσεων στη χώρα μας έφτασε το 30.2%, η δεύτερη μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη.
Αναλύοντας τις πωλήσεις παρατηρούμε κάποιες τάσεις. Η πιο ισχυρή είναι αυτή της πτώσης των πωλήσεων του diesel του οποίου το μερίδιο έχει φτάσει πλέον στο 39.5% με την πτώση να φτάνει το 12.8% τον Φεβρουάριο κάτι που οφείλεται κυρίως στην πτώση της ζήτησης σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία κατά 19.2% και 23.5%, αντίστοιχα.
Αντίθετα αύξηση σημειώνεται στις πωλήσεις της βενζίνης η οποία φτάνει το 16% καθώς και στις πωλήσεις των οχημάτων εναλλακτικού καυσίμου σε ποσοστό 18.5%. Ως οχήματα εναλλακτικού καυσίμου εννοούμε οτιδήποτε δεν κινείται αποκλειστικά α;πό κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, δηλαδή, υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά καθώς και αυτοκίνητα υγραερίου και φυσικού αερίου.
Όσον αφορά τις κατηγορίες, αναμενόμενα εκείνη με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είανι τα SUV όμως αξιοσημείωτη αύξηση σημείωσαν και τα premium και πολυτελή μοντέλα.
Σε επίπεδο κατασκευαστή, τα σκήπτρα κρατά η VW και πίσω της βρίσκονται οι Renault, Peugeot, Ford και Opel ενώ το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο είναι το Golf το οποίο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 16%.
Τέλος, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων αφορά τον όμιλο PSA Κάτι που οφείλεται στα Peugeot 3008 και 5008, στο Citroen C3 Aircross και στα Opel Crossland και Grandland. Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων κατέγραψε το FCA Group κάτι που οφείλεται στις μειωμένες πωλήσεις της Fiat κατά κύριο λόγο αλλά και της Lancia.
Στις εικόνες που ακολουθούν φαίνονται αναλυτικά όλα τα παραπάνω στοιχεία.