![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/4/13/photon28514f75739.jpg?itok=bj-LAQTG)
Το diesel όχι μόνο δεν έχει «πεθάνει», αλλά προχωράει στο δρόμο της εξέλιξης και των χαμηλών ρύπων.
Παράδειγμα αποτελεί το Nissan Qashqai που εισάγεται στην ελληνική αγορά με ολοκαίνουργιο κινητήρα diesel 1.700 κ.εκ. με 150 ίππους που αντικαθιστά αυτόν των 1.600 κ.εκ. με τους 130 ίππους.
Μάλιστα ο νέος αυτός κινητήρας διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Οι εκπομπές ρύπων C02 βρίσκονται στα 123 γρ./χλμ. με ελαστικά 16/17 ιντσών και 127 C02 για την έκδοση με ελαστικά 18/19 ιντσών με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Οι αντίστοιχες επιδόσεις στο 4Χ4 μοντέλο είναι 133 γρ./χλμ. και 138 γρ./χλμ. με μηχανικό κιβώτιο ενώ στο αυτόματο 4Χ4 με 17άρες ζάντες τα C02 βρίσκονται 145 γρ./χλμ. και με ζάντες 18/19 ιντσών στα 154 γρ./χλμ.
Υπάρχει και ο diesel των 1.500 κ.εκ. με 100 ίππους με C02 από 100 γρ./χλμ.
Οι τιμές του Qashqai με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.7 λίτρων, ξεκινούν από τις 25.890 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και από τις 28.490 ευρώ, για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο M-CVT, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Κάτι θα ξέρει λοιπόν η εταιρία Νικ.Ι. Θεοχαράκης που εισάγει τα Nissan στην Ελλάδα, επενδύοντας στο νέο πετρελαιοκίνητο μοντέλο.