![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/2/18/photon20159f49877.jpg?itok=uyZfMkpY)
Με τη διαπίστωση πως οι Ευρωπαίοι γίνονται ολοένα και ψηλότεροι, η Nissan αντιμετώπισε κατά τη δημιουργία του νέου Micra μια μεγάλη πρόκληση.
Η διαφοροποίηση στο ύψος των ανθρώπων αποτέλεσε το έναυσμα για μια συναρπαστική πρόκληση, που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί της Nissan. Για την ακρίβεια, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα εσωτερικό χώρο στο νέο μοντέλο, που όχι μόνο θα παρέχει εξαιρετική άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες ανεξαρτήτως ύψους, αλλά αυτό να γίνει πράξη σε ένα κόμπακτ διαστάσεων μοντέλο με εξωτερικό μήκος μόλις 3.999 χιλιοστά.
Η ομάδα στο Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan (NTCE) ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση. Έτσι, το νέο Micra έχει κορυφαίο εσωτερικό χώρο για τους εμπρός επιβάτες, που οφείλεται εν μέρει σε μια πρωτοποριακή προσέγγιση.
Ο Λι Γκριγκς, μηχανικός στο NTCE, εξήγησε πως αυτό έγινε εφικτό: “Είναι μια πολύ απλή ιδέα. Επιλέγουμε συναδέλφους από το Τεχνικό Κέντρο, διαφόρων μεγεθών και λαμβάνουμε 40 διαφορετικές μετρήσεις από κάθε ένα από αυτούς, καταγράφοντας τα πάντα, από το ύψος και την θέση των ματιών όταν είναι καθήμενοι, μέχρι την έκταση των χεριών και των ποδιών τους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει πάντα να έχουμε τουλάχιστον 200 ανθρώπους που μπορούμε να καλούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα για να επικυρώσουμε με τις μετρήσεις τους, τις όποιες ιδέες ή τις αλλαγές μας. Φυσικά, έχουμε εσωτερικά πρότυπα για την εκτέλεση των εργασιών μας, αλλά στον πραγματικό κόσμο η πληροφόρηση από τους ανθρώπους που συμμετέχουν στις δοκιμές είναι εξίσου ζωτικής σημασίας.
Με το ψηλότερο εργαζόμενο να έχει ύψος 2 μέτρα και τον κοντύτερο στα 1,52 μέτρα, επιτυγχάνεται μια ευρεία πληροφόρηση που αποδείχθηκε χρήσιμη στη δημιουργία του ευρύχωρου εσωτερικού του νέου ιαπωνικού μοντέλου.
Από την πρώτη στιγμή της διαδικασίας ανάπτυξης του νέου μοντέλου, η κορυφαία στην κατηγορία άνεση και προσαρμοστικότητα τόσο για ψηλούς όσο και για μικρόσωμους οδηγούς, αναγνωρίστηκε από τη Nissan ως ένας από τους βασικούς παράγοντες έλξης πελατών από μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα.
Με βάση το παραπάνω κριτήριο, οι υποψήφιοι αγοραστές αναζητούν επιπλέον έναν εξαιρετικό σχεδιασμό που εστιάζει στην χρήση ποιοτικών υλικών στην καμπίνα. Το αποτέλεσμα της δουλειάς είναι ένα εντυπωσιακό σε σχήμα ταμπλό, με ένα τεχνολογικά άρτιο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής. Η διχρωμία των υλικών στο ταμπλό σε συνδυασμό με τα μαλακής υφής υλικά που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, προσφέρουν εντυπωσιακές δυνατότητες εξατομίκευσης και ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα.
Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το εργονομικό εσωτερικό του Nissan Micra έχει ενισχύσει τα διαπιστευτήρια του και στην ασφάλεια. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τελευταίας τεχνολογίας κάμερες υψηλής ευκρίνειας, αλλά και τεχνολογία παρακολούθησης των ματιών κατά τη φάση της ανάπτυξης, οι μηχανικοί της φίρμας ήταν σε θέση να κατανοήσουν ακριβώς ποιες περιοχές του ταμπλό και των οργάνων κοιτάζουν οι οδηγοί, όπως και για πόσο χρόνο.
Τα παραπάνω δεδομένα, συνετέλεσαν στην ολοκληρωμένη εσωτερική σχεδίαση του νέου Micra κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του μοντέλου. Παράλληλα, η συγκριτική αξιολόγηση, σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα, σημαίνει για τη Nissan ότι το νέο Micra έχει τον χαμηλότερο δείκτη απόσπασης προσοχής του οδηγού στην κατηγορία Β.
Σε συνδυασμό με τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, το νέο Micra είναι ένα από τα ασφαλέστερα μικρά αυτοκίνητα στο δρόμο. Στα συστήματα που αυτό διαθέτει περιλαμβάνονται η Έξυπνη Προειδοποίηση και Πρόληψη Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Ιntelligent Lane Intervention) η οποία καθοδηγεί διακριτικά το αυτοκίνητο πίσω στο κέντρο της λωρίδας, όπως και η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Ανίχνευση Πεζών (Intelligent Emergency Braking with Pedestrian Detection).
Στην Ελλάδα το νέο Micra θα πωλείται από την ερχόμενη άνοιξη με 3 κινητήρες: τον diesel 1,5 dCI στην έκδοσή του με τους 90 ίππους, τον turbo 3κύλινδρο βενζίνης 0,9 IG-T με επίσης 90 ίππους και το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης 1,0 λίτρων, που αποδίδει 73 ίππους. Σε κάθε περίπτωση το κιβώτιο είναι 5 σχέσεων, ενώ αργότερα θα υπάρχει και αυτόματη έκδοση CVT.