Είστε εδώ

Auto News

Νέο Toyota GR Yaris-με 261 ίππους: Καταργεί τα σύνορα πίστας και δημόσιου δρόμου

του Γιώργου Ψαρρά

Περιμέναμε όπως τα μικρά παιδιά τον Άι-Βασίλη την πλήρη αποκάλυψη του νέου σπορ προδιαγραφών Toyota GR Yaris, το οποίο δυστυχώς δεν το βρήκαμε κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, αλλά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.

Ελάτε λοιπόν να εξερευνήσουμε σπιθαμή προς σπιθαμή την κορυφαία έκδοση του δημοφιλούς Yaris. H τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει η Toyota από τις πολλές και επιτυχημένες συμμετοχές της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, μεταλαμπαδεύτηκε στο νέο GR Yaris.

Την ανάπτυξη του ανέλαβε το αγωνιστικό τμήμα Toyota Gazoo Racing της ιαπωνικής εταιρείας και η Tommi Makinen Racing, με την οποία συνεργάζεται στο WRC. Σημειώστε ακόμα ότι μετά τη νέα GR Supra, το νέο GR Yaris είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota Gazoo Racing, ενώ το λανσάρισμα του έχει δρομολογηθεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2020.  

Όπως βλέπετε και στις παρακάτω φωτογραφίες το νέο GR Yaris θα διατίθεται αποκλειστικά με τρίθυρο αμάξωμα, ενώ σύμφωνα με την Toyota η γραμμή της οροφής του είναι 91 χλστ. χαμηλότερη για αεροδυναμικούς λόγους. Η ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της σε συνδυασμό με την απουσία πλαισίου στα παράθυρα των θυρών προσδίδουν coupe αισθητική στο νέο GR Yaris.

Παρατηρήστε επίσης την αεροτομή οροφής, τις μαύρες ζάντες των 18 ιντσών πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, το λογότυπο GR στα εμπρός φτερά, τον πίσω διαχύτη που φιλοξενεί τις δυο στρογγυλές εξατμίσεις, τα «πρισμένα» πίσω φτερά που κάνουν πιο μυώδες το αμάξωμα, τα πλευρικά μαρσπιέ και τη μεγάλη μάσκα. Οι διαστάσεις του νέου GR Yaris σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο είναι 3.995 χλστ., 1.805 χλστ., 1.460 χλστ. και 2.558 χλστ. αντίστοιχα.

Το πιο «καυτό» σημείο του νέου GR Yaris βρίσκεται κάτω από το καπό του. Εκεί ακονίζει τα «νύχια» του ο νέος τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1.6 λίτρων, ο οποίος μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς τελικά η ισχύς του είναι ακόμα μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.

Αποδίδει 261 ίππους και 360 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και με το νέο ελαφρύ έξυπνο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR της Toyota. Δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης της Torsen διαχειρίζονται την κατανομή ροπής μεταξύ των αριστερών και δεξιών τροχών. Στο πρόγραμμα normal η κατατομή ροπής στον εμπρός/πίσω άξονα είναι 60:40, στο Sport 30:70 και στο Track 50:50. Κάπου εδώ ξυπνάνε μνήμες από την αγωνιστική Celica GT-FOUR, με την οποία η Toyota είχε σημειώσει 30 νίκες στα ράλι.

Οι επιδόσεις του νέου GR Yaris μας διεγείρουν, καθώς για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 5,5 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Η οροφή του νέου GR Yaris είναι κατασκευασμένη από πολυμερές carbon, ενώ το καπό, οι πόρτες και το πορτμπαγκάζ από αλουμίνιο, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.280 κιλά, επομένως αναλογούν 4,9 κιλά/ίππο.

To νέο GR Yaris βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία χρησιμοποιεί το μπροστινό τμήμα της πλατφόρμας GA-B του νέου συμβατικού Yaris και το πίσω τμήμα της πλατφόρμας GA-C.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει εμπρός δίσκους φρένων διαμέτρου 356 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.