Είστε εδώ

Auto News

Νέο Opel Vivaro-e: Φορτίστε, φορτώστε, φύγατε

του Γιώργου Ψαρρά

Δυναμικά συνεχίζει η Opel τον εξηλεκτρισμό της γκάμας μας, καθώς μετά από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Corsa-e και το επερχόμενο Mokka, για πρώτη φορά η γερμανική εταιρεία θα βάλει στην πρίζα επαγγελματικό της όχημα.

Ο λόγος για το νέο Vivaro-e, το οποίο σύμφωνα με την Opel διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Η μέγιστη ταχύτητα του περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα. Το νέο Vivaro-e θα διατίθεται με μπαταρία ιόντων-λιθίου δυο μεγεθών, ώστε ο επαγγελματίας οδηγός να διαλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του.

Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει χωρητικότητα 75 kWh και η μικρότερη 50 kWh, ενώ υπόσχονται αυτονομία 330 χλμ. και 230 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μπαταρία είναι ενσωματωμένη κάτω από το δάπεδο του νέου Vivaro-e, ώστε να μην περιορίζει το χώρο φόρτωσης, ενώ ταυτόχρονα η διάταξη της ενισχύει το κέντρο βάρους, συμβάλει στη σταθερότητα του οχήματος στις στροφές και στους ανέμους, ενώ βελτιώνει την οδηγική αίσθηση ακόμα και όταν το νέο Vivaro-e είναι πλήρως φορτωμένο.

Η μπαταρία του μπορεί να φορτίσει από οικιακή πρίζα, ταχυφορτιστή ή wallbox. Από δημόσιο ταχυφορτιστή 100kW DC η μπαταρία των 50 kWh μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 80% εντός μόλις 30 λεπτών. Ο αντίστοιχος χρόνος για μπαταρία 75 kWh είναι περίπου 45 λεπτά. Σημειώνεται ότι η μπαταρία του νέου Vivaro-e καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών/160.000 χλμ. Παράλληλα κατά τη διάρκεια της πέδησης ή της επιβράδυνσης ανακτάται ενέργεια, αυξάνοντας περαιτέρω την απόδοση.

Τώρα το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του βρίσκεται στα 1.275 κιλά, ενώ του πετρελαιοκίνητου Vivaro στα 1.405 κιλά. Μάλιστα είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο που διατίθεται προαιρετικά με εργοστασιακό κοτσαδόρο, καθώς έχει ικανότητα ρυμούλκησης φορτίου έως 1.000 κιλά.

Ποικιλία υπάρχει και στα μήκη του νέου Vivaro-e, τα οποία μπορεί να είναι 4.60 μ., 4.95 μ. ή 5.30 μ. με μέγιστη χωρητικότητα φορτίου 4,6, 5,8 και 6,6 κυβικά μέτρα αντίστοιχα. Πρακτικότητα και ευκολότερο φόρτωμα εξασφαλίζουν οι ηλεκτρικά συρόμενες πλευρικές πόρτες που ανοίγουν αυτόματα με ένα πέρασμα του ποδιού από κάτω. Να πούμε ότι θα υπάρξει και επιβατική έκδοση του νέου Vivaro-e.

Στο πίσω τμήμα τώρα υπάρχουν δυο πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά η μια από την άλλη. Στην εξοπλιστική λίστα του νέου Vivaro-e υπάρχουν αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, σύστημα πλοήγησης και οθόνη αφής 7 ιντσών.

Εντός του καλοκαιριού θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών για το νέο Vivaro-e, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η παραγωγή του θα πραγματοποιείται στο ίδιο εργοστάσιο και στην ίδια γραμμή παραγωγής όπου κατασκευάζεται το πετρελαιοκίνητο Vivaro. Για την ιστορία να πούμε ότι η πρώτη γενιά του Vivaro λανσαρίστηκε το 2001.

Το επόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της Opel θα είναι το Combo-e, το οποίο αναμένεται το 2021. Στόχος της Opel είναι να προσφέρει μια εξηλεκτρισμένη έκδοση για κάθε επιβατικό και επαγγελματικό της όχημα μέχρι το 2024.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.