![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/4/28/photon32376f87147.jpg?itok=T1cz6Uoe)
Δυναμικά συνεχίζει η Opel τον εξηλεκτρισμό της γκάμας μας, καθώς μετά από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Corsa-e και το επερχόμενο Mokka, για πρώτη φορά η γερμανική εταιρεία θα βάλει στην πρίζα επαγγελματικό της όχημα.
Ο λόγος για το νέο Vivaro-e, το οποίο σύμφωνα με την Opel διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Η μέγιστη ταχύτητα του περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα. Το νέο Vivaro-e θα διατίθεται με μπαταρία ιόντων-λιθίου δυο μεγεθών, ώστε ο επαγγελματίας οδηγός να διαλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του.
Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει χωρητικότητα 75 kWh και η μικρότερη 50 kWh, ενώ υπόσχονται αυτονομία 330 χλμ. και 230 χλμ. αντίστοιχα (μετρήσεις WLTP). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μπαταρία είναι ενσωματωμένη κάτω από το δάπεδο του νέου Vivaro-e, ώστε να μην περιορίζει το χώρο φόρτωσης, ενώ ταυτόχρονα η διάταξη της ενισχύει το κέντρο βάρους, συμβάλει στη σταθερότητα του οχήματος στις στροφές και στους ανέμους, ενώ βελτιώνει την οδηγική αίσθηση ακόμα και όταν το νέο Vivaro-e είναι πλήρως φορτωμένο.
Η μπαταρία του μπορεί να φορτίσει από οικιακή πρίζα, ταχυφορτιστή ή wallbox. Από δημόσιο ταχυφορτιστή 100kW DC η μπαταρία των 50 kWh μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 80% εντός μόλις 30 λεπτών. Ο αντίστοιχος χρόνος για μπαταρία 75 kWh είναι περίπου 45 λεπτά. Σημειώνεται ότι η μπαταρία του νέου Vivaro-e καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών/160.000 χλμ. Παράλληλα κατά τη διάρκεια της πέδησης ή της επιβράδυνσης ανακτάται ενέργεια, αυξάνοντας περαιτέρω την απόδοση.
Τώρα το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του βρίσκεται στα 1.275 κιλά, ενώ του πετρελαιοκίνητου Vivaro στα 1.405 κιλά. Μάλιστα είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο που διατίθεται προαιρετικά με εργοστασιακό κοτσαδόρο, καθώς έχει ικανότητα ρυμούλκησης φορτίου έως 1.000 κιλά.
Ποικιλία υπάρχει και στα μήκη του νέου Vivaro-e, τα οποία μπορεί να είναι 4.60 μ., 4.95 μ. ή 5.30 μ. με μέγιστη χωρητικότητα φορτίου 4,6, 5,8 και 6,6 κυβικά μέτρα αντίστοιχα. Πρακτικότητα και ευκολότερο φόρτωμα εξασφαλίζουν οι ηλεκτρικά συρόμενες πλευρικές πόρτες που ανοίγουν αυτόματα με ένα πέρασμα του ποδιού από κάτω. Να πούμε ότι θα υπάρξει και επιβατική έκδοση του νέου Vivaro-e.
Στο πίσω τμήμα τώρα υπάρχουν δυο πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά η μια από την άλλη. Στην εξοπλιστική λίστα του νέου Vivaro-e υπάρχουν αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, σύστημα πλοήγησης και οθόνη αφής 7 ιντσών.
Εντός του καλοκαιριού θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών για το νέο Vivaro-e, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η παραγωγή του θα πραγματοποιείται στο ίδιο εργοστάσιο και στην ίδια γραμμή παραγωγής όπου κατασκευάζεται το πετρελαιοκίνητο Vivaro. Για την ιστορία να πούμε ότι η πρώτη γενιά του Vivaro λανσαρίστηκε το 2001.
Το επόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της Opel θα είναι το Combo-e, το οποίο αναμένεται το 2021. Στόχος της Opel είναι να προσφέρει μια εξηλεκτρισμένη έκδοση για κάθε επιβατικό και επαγγελματικό της όχημα μέχρι το 2024.