![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/20/photon32614f87959.jpg?itok=U9zk5_a1)
Όταν ξεκινάει η παραγωγή ενός νέου μοντέλου είναι μια σημαντική στιγμή για την εκάστοτε εταιρεία, ωστόσο η Mazda έχει ένα λόγο παραπάνω να χαίρεται για την έναρξη κατασκευής του MX-30.
To εν λόγω στιλάτο νέο SUV έχει την τιμή να είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της ιαπωνική εταιρείας. Σύμφωνα λοιπόν με την ίδια, από χτες 19 Μαΐου, το νέο MX-30 εισήλθε στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της που βρίσκεται στην Ουτζίνα της Χιροσίμα.
Το βιβλίο των παραγγελιών έχει ήδη ανοίξει για το νέο MX-30, ενώ στις ευρωπαϊκές αγορές αναμένεται να φτάσει από το φθινόπωρο του 2020 και μετά.
To νέο MX-30 ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodο της Mazda, διαθέτει ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή οροφής, ενώ οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.395 χλστ., 1.795 χλστ. και 1.570 χλστ. αντίστοιχα. Με την κεντρική κολόνα να απουσιάζει οι πίσω πόρτες του νέου MX-30 έχουν αντίστροφο άνοιγμα από τις μπροστινές, όπως στο ευρύτερα γνωστό RX-8.
Στο εργονομικό εσωτερικό του τώρα συναντάμε ψηλή βάση κεντρικής κονσόλας δυο επιπέδων και οθόνη αφής 7 ιντσών. Παράλληλα έχουν χρησιμοποιηθεί φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, όπως φελλός στη βάση της κεντρικής κονσόλας και υφασμάτινη επένδυση στα πάνελ των θυρών, η οποία ενσωματώνει ίνες από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του νέου MX-30 ονομάζεται e-Skyactiv. Απαρτίζεται από ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 145 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35.5 kWh, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Από ταχυφορτιστή η μπαταρία του νέου MX-30 μπορεί να φτάσει σε ποσοστό 80% εντός 40 λεπτών, ενώ με μια πλήρη φόρτιση της υπόσχεται αυτονομία 200 χλμ. (μέτρηση WLTP). Σημειώνεται ακόμα ότι το νέο MX-30 διαθέτει σύστημα G-Vectoring Control, το οποίο μπορεί προσωρινά να διακόπτει τη ροπή του κινητήρα όποτε είναι απαραίτητο.