Είστε εδώ

Auto News

Μπαταρίες: Τι γίνεται με τη μείωση της χωρητικότητας;

του Σωτήριου Χάλλα

Πέρα από την αυτονομία ή τους διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης, ένα ζήτημα που απασχολεί τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα, είναι η μείωση της χωρητικότητας των μπαταριών όσο περνάνε τα χρόνια.

Οι εταιρείες έχουν δώσει κάποια στοιχεία κατά καιρούς, όμως σε γενικές γραμμές είναι ένα θέμα που δεν έχει την προσοχή που θα έπρεπε. Θέλοντας να ρίξει φως στο ζήτημα, η Geotab, μία εταιρεία που αναλαμβάνει τη διαχείριση εταιρικών στόλων, δημοσίευσε τα αποτελέσματα των παρατηρήσεών της.

Το συμπέρασμα στο οποίο έχει καταλήξει είναι ότι η πτώση της χωρητικότητας φτάνει κατά μέσο όρο το 2.3% ανά έτος. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλά μοντέλα η ζωή των μπαταριών θα είναι μεγαλύτερη από εκείνη των αυτοκινήτων στα οποία τοποθετούνται.

Ακόμα, η έρευνα έδειξε ότι ο τρόπος ψύξης των μπαταριών παίζει ρόλο σχετικά με το πόσο μεγάλη η μικρή θα είναι η πτώση στην απόδοσή τους. Για παράδειγμα σε Tesla Model S του 2015 που η μπαταρία ψύχεται με υγρό κύκλωμα η πτώση είναι 2.3%, ενώ σε Nissan Leaf της ίδιας χρονιάς που χρησιμοποιεί παθητική ψύξη με αέρα η πτώση φτάνει το 4.2%.

Ακόμα, η πτώση απόδοσης δεν είναι γραμμική. Δηλαδή μπορεί επί σειρά ετών η χωρητικότητα να μειώνεται με συγκεκριμένο αριθμό και κάποια στιγμή η πτώση να γίνει πολύ μεγαλύτερη, απότομα. Επιπλέον, ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Tesla έχουν αναφέρει ότι ο ρυθμός της πτώσης στη χωρητικότητα μπορεί να μεταβάλλεται με το χρόνο, ανάλογα με τις ενημερώσεις λογισμικού που παίρνει το αυτοκίνητο.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η μείωση της χωρητικότητας είναι ανεξάρτητη από το αν το αυτοκίνητο κάνει πολλά ή λίγα χιλιόμετρα μέσα σε μια χρονιά, όμως συνδέεται με το κλίμα της περιοχής που κινείται. Έτσι, στα θερμά κλίματα οι μπαταρίες χάνουν πιο γρήγορα την απόδοσή τους, ενώ στα ψυχρά το φαινόμενο είναι μικρότερο.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.