Είστε εδώ

Auto News

Lexus: Ξεχάστε τους πλευρικούς καθρέπτες

του Γιώργου Ψαρρά

Οι παραδοσιακοί πλευρικοί καθρέπτες των αυτοκινήτων φαίνεται ότι δεν έχουν θέση στο μέλλον, καθώς θα αντικατασταθούν σταδιακά από κάμερες.

Ήδη έχουμε δει σε ορισμένα νέα μοντέλα παραγωγής να εφαρμόζεται η εν λόγω τεχνολογία, την οποία για λογαριασμό της Lexus θα εγκαινιάσει το ES 300h. Στο Σαλόνι της Γενεύης τον ερχόμενο Μάρτιο λοιπόν το πολυτελές υβριδικό sedan θα μας συστήσει το νέο σύστημα ονόματι “Digital Side-View Monitor” της Lexus.

Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες στη θέση των συμβατικών πλευρικών καθρεπτών υπάρχουν μικροί βραχίονες, οι οποίοι στεγάζουν τις κάμερες. Η εικόνα που καταγράφουν οι εξωτερικές πλευρικές κάμερες προβάλλεται σε δυο έξτρα έγχρωμες οθόνες 5 ιντσών, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες στις βάσεις των εμπρός κολόνων του παρμπρίζ.

Σύμφωνα με τη Lexus η εργονομική αυτή διάταξη των οθονών επιτρέπει το διαισθητικό έλεγχο της κυκλοφορίας από τον οδηγό απαιτώντας λιγότερες κινήσεις του κεφαλιού αριστερά-δεξιά. Οι λεπτοί εξωτερικοί βραχίονες που στεγάζουν τις πλευρικές κάμερες, αναδεικνύουν περισσότερο τις σχεδιαστικές γραμμές του ES, ενώ συμβάλουν στη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου και της μετωπικής επιφάνειας του οχήματος.

Παράλληλα είναι θερμαινόμενοι ώστε να αποφεύγεται το θάμπωμα, ενώ αν χρειαστεί ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει χειροκίνητα από τον πίνακα οργάνων το ξεθάμπωμα τους. Επίσης οι πλευρικές κάμερες έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην τις πιάνει η βροχή ή το χιόνι, ενώ υποστηρίζουν και το γνωστό σύστημα ελέγχου «νεκρής» γωνίας “Blind Spot Monitor”.

Ένας αισθητήρα φωτεινότητας μειώνει αυτόματα την αντανάκλαση από τους προβολείς των υπολοίπων οχημάτων κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Σημειώνεται ακόμα ότι όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το αριστερό ή δεξί φλας και όταν κάνει όπισθεν το οπτικό πεδίο που καταγράφουν οι πλευρικές κάμερες διευρύνεται για μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο οδηγός μπορεί να μεταβεί χειροκίνητα τη διευρυμένη προβολή των πλευρικών καμερών ή να απενεργοποιήσει τη λειτουργία.

Το σύστημα των πλευρικών καμερών μπορεί να ρυθμιστεί μέσα από χειριστήρια που βρίσκονται στο πάνελ της πόρτας του οδηγού, όπως δηλαδή και στους συμβατικούς καθρέπτες. Μια καινοτομία της Lexus είναι ότι οι βραχίονες των πλευρικών καμερών μπορούν να αναδιπλώνονται όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.

Το σύστημα “Digital Side-View Monitor” θα είναι διαθέσιμο στο ES 300h από τον επόμενο μήνα στις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Πολωνίας και στην υπόλοιπη Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.