![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/11/22/photon30683f82661.jpg?itok=Jy-aWKXA)
Η Lexus, ως θυγατρική premium εταιρεία της Toyota, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της υβριδικής τεχνολογίας, ωστόσο ήρθε η ώρα να μπει και αυτή στην πρίζα.
Στην Έκθεση της Γκουάντζου (22 Νοεμβρίου-1 Δεκεμβρίου) στην Κίνα, παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής. Δε μιλάμε για κάποιο εξ ολοκλήρου νέο μοντέλο, αλλά για την ηλεκτροκίνητη έκδοση του γνωστού της crossover UX.
Ο λόγος για το επονομαζόμενο νέο UXe, το οποίο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 300 Nm ροπής, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54.3 kWh ενσωματωμένη στο δάπεδο συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η αυτονομία που ανακοινώνεται είναι 400 χλμ. (μέτρηση NEDC).
Σχεδιαστικά δεν παρατηρούμε σημαντικές αλλαγές, πέρα από το λογότυπο Electric χαμηλά στις πίσω πόρτες και του UX300e στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Σύμφωνα με τη Lexus το νέο UXe βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C, επιτυγχάνει καλύτερη κατανομή του βάρους εμπρός-πίσω, ενώ επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην απόσβεση των αμορτισέρ και στο χειρισμό του οχήματος. Το δάπεδο κάτω από το νέο UΧe είναι επίπεδο για αεροδυναμικούς λόγους, ενώ πατάει σε νέες ζάντες.
Το σύστημα Active Sound Control (ASC) μεταδίδει φυσικούς ήχους περιβάλλοντος για να κατανοήσει ο οδηγός τις εκάστοτε συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα παρέχει μια φυσική αίσθηση στους επιβάτες.
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου UXe είναι το Drive Mode Select που επιτρέπει στον οδηγό να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και την επιβράδυνση του οχήματος από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ενώ ταυτόχρονα μέσω τεσσάρων επιπέδων διαχειρίζεται την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης. Παρόμοιο σύστημα βέβαια έχουμε δει και σε άλλα ηλεκτροκίνητο μοντέλα.
Μέσω εφαρμογής ο οδηγός θα μπορεί από το smartphone του να παρακολουθεί την πορεία φόρτιση της μπαταρίας, τη διαθέσιμη αυτονομία, ενώ εξ’ αποστάσεως θα μπορεί να ενεργοποιεί το ξεθόλωμα των παρμπρίζ, τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα.
Στις αγορές της Κίνας και της Ευρώπης το νέο UXe θα φτάσει εντός του 2020, ενώ στην Ιαπωνία θα λανσαριστεί στις αρχές του 2021.