Είστε εδώ

Auto News

Lexus: Γνώριμο το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της

του Γιώργου Ψαρρά

Η Lexus, ως θυγατρική premium εταιρεία της Toyota, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της υβριδικής τεχνολογίας, ωστόσο ήρθε η ώρα να μπει και αυτή στην πρίζα.

Στην Έκθεση της Γκουάντζου (22 Νοεμβρίου-1 Δεκεμβρίου) στην Κίνα, παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής. Δε μιλάμε για κάποιο εξ ολοκλήρου νέο μοντέλο, αλλά για την ηλεκτροκίνητη έκδοση του γνωστού της crossover UX.

Ο λόγος για το επονομαζόμενο νέο UXe, το οποίο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 300 Nm ροπής, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54.3 kWh ενσωματωμένη στο δάπεδο συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η αυτονομία που ανακοινώνεται είναι 400 χλμ. (μέτρηση NEDC).

Σχεδιαστικά δεν παρατηρούμε σημαντικές αλλαγές, πέρα από το λογότυπο Electric χαμηλά στις πίσω πόρτες και του UX300e στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Σύμφωνα με τη Lexus το νέο UXe βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C, επιτυγχάνει καλύτερη κατανομή του βάρους εμπρός-πίσω, ενώ επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην απόσβεση των αμορτισέρ και στο χειρισμό του οχήματος. Το δάπεδο κάτω από το νέο UΧe είναι επίπεδο για αεροδυναμικούς λόγους, ενώ πατάει σε νέες ζάντες.

Το σύστημα Active Sound Control (ASC) μεταδίδει φυσικούς ήχους περιβάλλοντος για να κατανοήσει ο οδηγός τις εκάστοτε συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα παρέχει μια φυσική αίσθηση στους επιβάτες.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου UXe είναι το Drive Mode Select που επιτρέπει στον οδηγό να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και την επιβράδυνση του οχήματος από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ενώ ταυτόχρονα μέσω τεσσάρων επιπέδων διαχειρίζεται την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης. Παρόμοιο σύστημα βέβαια έχουμε δει και σε άλλα ηλεκτροκίνητο μοντέλα.

Μέσω εφαρμογής ο οδηγός θα μπορεί από το smartphone του να παρακολουθεί την πορεία φόρτιση της μπαταρίας, τη διαθέσιμη αυτονομία, ενώ εξ’ αποστάσεως θα μπορεί να ενεργοποιεί το ξεθόλωμα των παρμπρίζ, τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα.

Στις αγορές της Κίνας και της Ευρώπης το νέο UXe θα φτάσει εντός του 2020, ενώ στην Ιαπωνία θα λανσαριστεί στις αρχές του 2021.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.