![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/15/photon32556f87765.jpg?itok=Bn31Cj60)
Προφανώς αναρωτιέστε τι κάνει το νέο Honda Jazz μέσα στην πίστα, πλάι σε ένα μονοθέσιο της Scuderia AlphaTauri.
Ο λόγος της συνάντησης τους είναι για να «συζητήσουν» τα κοινά που έχουν στα υβριδικά τους συστήματα κίνησης. Η Honda λοιπόν έχει μεταλαμπαδεύσει την τεχνογνωσία που απέκτησε από τη Formula 1 στο νέο υβριδικό Jazz.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η ιστορία της Honda στη Formula 1 άρχισε να γράφεται το 1958, ενώ το 1965 κατέκτησε την πρώτη της νίκη. Συνολικά η Honda έχει κερδίσει 74 Γκραν Πρι και 6 τίτλους κατασκευαστών.
Το υφιστάμενο υβριδικό της σύστημα για τα μονοθέσια ονόματι RA620H χρησιμοποιεί εξακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.6 λίτρων με σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Τα προηγμένα υβριδικά ηλεκτρικά συστήματα ανακυκλώνουν έξυπνα την ενέργεια που παράγεται από τα φρένα και τα καυσαέρια για να παράγουν επιπλέον ισχύ για την επιτάχυνση και να μειώσουν το φαινόμενο του turbo lag (υστέρηση δύναμης στις χαμηλές στροφές).
Την περασμένη σεζόν χάρη στο υβριδικό σύστημα της Honda η Aston Martin Red Bull Racing και η Scuderia Toro Rosso (γνωστή πλέον ως Scuderia AlphaTauri) πέτυχαν συνολικά τρεις νίκες στους αγώνες και έξι θέσεις στο βάθρο.
Το υβριδικό σύστημα ονόματι e:HEV στην περίπτωση του νέου Jazz αποτελείται από δύο συμπαγείς ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, με τον έναν να χρησιμοποιείται ως γεννήτρια, ένα βενζινοκινητήρα DOHC i-VTEC 1,5 λίτρων, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεχές μεταβλητό κιβώτιο μιας σχέσης (eCVT).
Συνδυαστικά παράγονται 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,4 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 174 χλμ./ώρα. Ανάλογα με τις συνθήκες υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης.
Στο EV Drive η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας τον ηλεκτροκινητήρα, στο Hybrid Drive ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, ο οποίος με τη σειρά του τον τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει κίνηση, ενώ στο Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας στους τροχούς μεταφέροντας την κινητήρια δύναμη.