Ωραία ήταν η εκδήλωση που διοργάνωσε η Ford Motor Ελλάς στο πρώην Δυτικό αεροδρόμιο του Ελληνικού, όπου "προσγείωσε" την “αφρόκρεμα” των μοντέλων της. Τα Focus ST, Focus RS, αλλά και το Mustang με τον κινητήρα των 2,3 λίτρων με τους 317 ίππους, καθώς και την έκδοση με τον 5λιτρο V8 μοτέρ των 421 ίππων.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε συγκεκριμένες ασκήσεις με κάθε αυτοκίνητο μέσα στην πίστα.
Σκοπός βεβαίως δεν ήταν να αναδείξουμε τα υπέρ και κατά των αυτοκινήτων, αλλά μέσα από αυτήν τη διαδικασία εναλλαγών αυτοκινήτων να δούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τόσο διαφορετικών σε φιλοσοφία αυτοκινήτων αλλά και τόσο όμοιων σε ένα στοιχείο, τον σπορ χαρακτήρα τους.
Η αρχή, για εμάς, έγινε πίσω από το τιμόνι ενός εκ των κορυφαίων hot hatch της αγοράς, του νέου Focus RS με τους 350 ίππους, βαμμένο σε Nitrous Blue χρώμα.
Σε μία ιδιαίτερα τεχνική πίστα, διαπιστώσαμε για ακόμη μία φορά το μοναδικό χαρακτήρα της κατασκευής.
Απίστευτη πρόσφυση, ας όψεται η τετρακίνηση, τέλεια σε αίσθηση φρένα, συγκλονιστικό εμπρός σύστημα, εντυπωσιακά άμεσο και γρήγορο τιμόνι. Όλα τα παραπάνω αρκούν για να τοποθετηθεί με απόλυτη ακρίβεια στην είσοδο της στροφής.
Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο Mustang για τη δοκιμασία του skid pad σε βρεγμένο οδόστρωμα μέσα σε έναν οριοθετημένο κύκλο.
Ο στόχος ήταν αρχικά η ολοκλήρωση μισού γύρου με υπερστροφή ισχύος και στη συνέχεια, διατηρώντας τον έλεγχο με “ανάποδο” τιμόνι, να κάνουμε συνεχόμενους γύρους.
Εδώ το αμερικάνικο muscle car χάρη στον αρμονικό συνδυασμό τιμονιού και ανάρτησης διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις εντολές του οδηγού και τις αντιδράσεις του στιβαρού πλαισίου.
Το τελευταίο workshop ήταν και το πιο απαιτητικό. Οδηγώντας το Focus ST των 250 ίππων σε μία ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή με σλάλομ, αποφυγή εμποδίου, κλειστές φουρκέτες και ιδανικό φρενάρισμα, έπρεπε να επιτευχθεί ο ταχύτερος χρόνος.
Παρά τις δυσκολίες, καθώς τα ελαστικά είχαν αρχίσει να παραδίνουν πνεύμα, το τελικό αποτέλεσμα ήταν θετικό.
Ας αφήσουμε όμως τα πολλά λόγια και ας περάσουμε στο μενού που προσφέρουν οι φωτογραφίες.