![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/16/photon32569f87798.jpg?itok=JkWpe-sy)
Με το Mustang Mach-E η Ford έκανε την πρώτη ευρεία προσπάθεια για να μπει στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μετά την περιορισμένη παραγωγή του ηλεκτρικού Focus που ξεκίνησε το 2011) και στο πλαίσιο αυτό θέλησε να αντιμετωπίσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, την ταχύτητα φόρτισης.
Το αποτέλεσμα φαίνεται ότι τη δικαίωσε, καθώς 10 λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε το αμιγώς ηλεκτρικό SUV να έχει επαρκές φορτίο ώστε να καλύψει 100 χλμ.
Βέβαια, αυτή η ταχύτητα φόρτισης δεν μπορεί να επιτευχθεί σε οποιαδήποτε πρίζα, αλλά πρέπει το αυτοκίνητο να έχει συνδεθεί σε υψηλής ισχύος φορτιστή σταθερού ρεύματος (DC).
Συγκεκριμένα, η δοκιμασία έγινε στις Η.Π.Α. όπου η έκδοση του Mach-E με τη μεγαλύτερη μπαταρία και την κίνηση μόνο στον πίσω άξονα, συνδέθηκε σε DC ταχυφορτιστή του δικτύου της εταιρείας Electrify America DC.
Όπως είναι λογικό, οι παραπάνω χρόνοι μεταβάλλονται ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας και το αν υπάρχει τετρακίνηση ή όχι. Έτσι, η τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία κερδίζει 84 χλμ. στα 10 λεπτά φόρτισης, η πισωκίνητη έκδοση με τη μέσης χωρητικότητας μπαταρία μπορεί να καλύψει 74 χλμ. αν μείνει 10 λεπτά στον φορτιστή, με την τετρακίνητη εκδοχή της να πέφτει στα 68 χλμ.
Φυσικά, πρέπει να αναφέρουμε πως η ταχεία φόρτιση καλό είναι να χρησιμοποιείται όσο γίνεται πιο σπάνια, καθώς επιταχύνει τη φθορά της μπαταρίας, κάτι που ισχύει για οποιαδήποτε χρήση της τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Αντ΄αυτού καλό είναι να προτιμάται η αργή φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας, η οποία για τις Ηνωμένες Πολιτείες γίνεται στα 120 Volts με το κέρδος σε αυτονομία να φτάνει τα 4.8 χλμ. για κάθε ώρα φόρτισης, ενώ στην Ευρώπη που το δίκτυο λειτουργεί στα 240 Volts.το κέρδος ακόμα και σε μία απλή οικιακή πρίζα φτάνει τα 34 χλμ. για κάθε ώρα σύνδεσης.