![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2016/12/2/photon19266f47215.jpg?itok=3WsoAg0D)
Τέσσερα αστέρια συνοδεύουν το SsangYong Tivoli και το πρακτικότερο XLV «αδελφό» του μοντέλο, όταν εξοπλίζονται με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας και μόλις τρία όταν αυτό απουσιάζει. Αυτό λοιπόν είναι το πόρισμα του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP, μετά την υποβολή του κορεάτικου crossover στις δοκιμές πρόσκρουσης.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του Tivoli/XLV άντεξε, ενώ τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού είχαν καλή προστασία, ωστόσο οριακή ήταν η προστασία στην περιοχή του θώρακα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία του οδηγού ήταν καλή με εξαίρεση την περιοχή του στήθους, όπου η προστασία χαρακτηρίστηκε απλώς επαρκής. Παράλληλα ο επιβάτης στην πίσω σειρά καθισμάτων, παρασύρθηκε αρκετά προς τα εμπρός με αποτέλεσμα η προστασία του κεφαλιού να αξιολογηθεί ως κακή. Αντίθετα καλά ήταν τα αποτελέσματα για το Tivoli στην πλευρική πρόσκρουση με εμπόδιο αλλά και στη δυσκολότερη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Τα εμπρός καθίσματα και τα προσκέφαλα τους μπορούν να προστατέψουν από ενδεχόμενο αυχενικό τραυματισμό έπειτα από μια οπίσθια σύγκρουση, ενώ το αντίστοιχο επίπεδο προστασίας στα πίσω καθίσματα κρίθηκε ως οριακό.
Στην πλαγιομετωπική πρόσκρουση το παιδί ηλικίας 10 ετών είχε κακή προστασία στην περιοχή του λαιμού, ενώ «φτωχή» χαρακτηρίστηκε και η προστασία στο στήθος του 6χρονου συνεπιβάτη του. Ωστόσο στην πλευρική πρόσκρουση αμφότεροι οι ανήλικοι επιβάτες του Tivoli είχαν καλή προστασία, καθώς συγκρατήθηκαν στις θέσεις τους. Αν και ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος, το σύστημα δεν ανταμείφτηκε από τον EuroNCAP. Ο λόγος ήταν ότι η ενημέρωση του οδηγού για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος δεν πληρούσε τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Το καπό του Tivoli παρείχε καλή προστασία στο κεφάλι των πεζών, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν και πάλι οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ. Ο προφυλακτήρα τώρα σε όλη του την επιφάνεια προστάτεψε τα πόδια των πεζών, ενώ για τη λεκάνη τα αποτελέσματα ήταν μεικτά, καθώς κυμάνθηκαν από καλά μέχρι κακά.
Στο βασικό εξοπλισμό ασφαλείας του Tivoli/XLV περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ενώ το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης είναι προαιρετικό και έδειξε καλή λειτουργία σε όλα τα σενάρια δοκιμών.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία του Tivoli/ΧLV με αλλά και χωρίς το πακέτο ασφαλείας, καθώς και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Βαθμολογία με πακέτο ασφαλείας:
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 82%
Προστασία παιδιών: 62%
Προστασία πεζών: 65%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 43%
Βαθμολογία με το βασικό εξοπλισμό ασφαλείας:
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 74%
Προστασία παιδιών: 62%
Προστασία πεζών: 55%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 25%