![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/2/photon31069f83700.jpg?itok=s3iFq3Bq)
Έχουν περάσει έξι χρόνια από τότε που η BMW λάνσαρε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής, το i3, ενώ με την έναρξη της νέας δεκαετίας αποφάσισε να πραγματοποιήσει έναν απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας του.
Σύμφωνα με τη βαυαρική εταιρεία το i3 από το λανσάρισμα του το 2013 είναι το εμπορικότερο συμπαγές premium ηλεκτροκίνητο μοντέλο, ενώ έχει σημειώσει 165.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η BMW σκοπεύει να εξελίξει περαιτέρω το i3 και να επεκτείνει την παραγωγή του μέχρι το 2024. Παράλληλα η BMW ήρθε σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες των πρώτων i3 που πουλήθηκαν, με σκοπό να καταγράψει το βαθμό ικανοποίησης τους.
Τα στοιχεία λοιπόν δείχνουν ότι οι ιδιοκτήτες των i3 κινούνται όχι μόνο εντός των αστικών συνόρων, αλλά πραγματοποιούν και μεγαλύτερες αποστάσεις, καθώς υπολογίζεται ότι ο καθένας έχει διανύσει μέχρι τώρα πάνω από 200.000 χλμ. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθούμε και στο σχετικό όφελος για το περιβάλλον, καθώς τα i3 εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.
Τονίζεται ακόμα η αξιοπιστία της μπαταρίας και της αυτονομίας που διατηρείται ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες, από τον καύσωνα της Νότιας Αφρικής μέχρι την παγωνιά στη βόρεια Σουηδία. Η BMW επέκτεινε την αρχική ευρωπαϊκή εργοστασιακή εγγύηση της μπαταρίας από τα 100.000 χλμ. στα 160.000 χλμ. ή στα 8 χρόνια. Η τελευταία γενιά του i3 χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 42.2 kWh με την αυτονομία που προσφέρει να κυμαίνεται από 285 έως 310 χλμ. (μέτρηση WLTP) και 260 χλμ. σε συνθήκες καθημερινής χρήσης.
Μάλιστα μέχρι σήμερα δεν έχει χρειαστεί να αντικατασταθεί καμία μπαταρία σε i3 λόγω πρόωρης «γήρανσης». Όταν μια μπαταρία εξαντλήσει το όριο ζωής της σε κάποιο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο επαναχρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς. Για παράδειγμα στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία χρησιμοποιούνται ως μονάδες αποθήκευσης της «πράσινης» ενέργειας που παράγεται εκεί από ανεμογεννήτριες.
Με μέση κατανάλωση ισχύος 13 kWh/100 χλμ. το κόστος μετακινήσεων με το i3 διατηρείται σε αρκετά χαμηλό επίπεδο. Με ηλεκτρικό ρεύμα 30 σεντ ανά κιλοβατώρα χρειάζονται μόλις 3,90 ευρώ για απόσταση 100 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του i3 είναι σαφώς πιο οικονομικός από έναν εσωτερικής καύσης, καθώς δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών, ενώ δεν εμφανίζονται προβλήματα από το σύστημα εξάτμισης που δεν υπάρχει.
Με την επιβράδυνση να πραγματοποιείται κυρίως από την ανάκτηση της ενέργειας έχει καταγραφεί i3 με αλλαγή σε τακάκια και δίσκους μόνο μια φορά. μετά από 277.000 χλμ.