Είστε εδώ

Auto News

BMW i3: Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι ιδιοκτήτες του;

του Γιώργου Ψαρρά

Έχουν περάσει έξι χρόνια από τότε που η BMW λάνσαρε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής, το i3, ενώ με την έναρξη της νέας δεκαετίας αποφάσισε να πραγματοποιήσει έναν απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας του.

Σύμφωνα με τη βαυαρική εταιρεία το i3 από το λανσάρισμα του το 2013 είναι το εμπορικότερο συμπαγές premium ηλεκτροκίνητο μοντέλο, ενώ έχει σημειώσει 165.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η BMW σκοπεύει να εξελίξει περαιτέρω το i3 και να επεκτείνει την παραγωγή του μέχρι το 2024. Παράλληλα η BMW ήρθε σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες των πρώτων i3 που πουλήθηκαν, με σκοπό να καταγράψει το βαθμό ικανοποίησης τους.

Τα στοιχεία λοιπόν δείχνουν ότι οι ιδιοκτήτες των i3 κινούνται όχι μόνο εντός των αστικών συνόρων, αλλά πραγματοποιούν και μεγαλύτερες αποστάσεις, καθώς υπολογίζεται ότι ο καθένας έχει διανύσει μέχρι τώρα πάνω από 200.000 χλμ. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθούμε και στο σχετικό όφελος για το περιβάλλον, καθώς τα i3 εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.

Τονίζεται ακόμα η αξιοπιστία της μπαταρίας και της αυτονομίας που διατηρείται ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες, από τον καύσωνα της Νότιας Αφρικής μέχρι την παγωνιά στη βόρεια Σουηδία. Η BMW επέκτεινε την αρχική ευρωπαϊκή εργοστασιακή εγγύηση της μπαταρίας από τα 100.000 χλμ. στα 160.000 χλμ. ή στα 8 χρόνια. Η τελευταία γενιά του i3 χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 42.2 kWh με την αυτονομία που προσφέρει να κυμαίνεται από 285 έως 310 χλμ. (μέτρηση WLTP) και 260 χλμ. σε συνθήκες καθημερινής χρήσης.

Μάλιστα  μέχρι σήμερα δεν έχει χρειαστεί να αντικατασταθεί καμία μπαταρία σε i3 λόγω πρόωρης «γήρανσης». Όταν μια μπαταρία εξαντλήσει το όριο ζωής της σε κάποιο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο επαναχρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς. Για παράδειγμα στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία χρησιμοποιούνται ως μονάδες αποθήκευσης της «πράσινης» ενέργειας που παράγεται εκεί από ανεμογεννήτριες.

Με μέση κατανάλωση ισχύος 13 kWh/100 χλμ. το κόστος μετακινήσεων με το i3 διατηρείται σε αρκετά χαμηλό επίπεδο. Με ηλεκτρικό ρεύμα 30 σεντ ανά κιλοβατώρα χρειάζονται μόλις 3,90 ευρώ για απόσταση 100 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του i3 είναι σαφώς πιο οικονομικός από έναν εσωτερικής καύσης, καθώς δεν απαιτείται αλλαγή λαδιών, ενώ δεν εμφανίζονται προβλήματα από το σύστημα εξάτμισης που δεν υπάρχει.

Με την επιβράδυνση να πραγματοποιείται κυρίως από την ανάκτηση της ενέργειας έχει καταγραφεί i3 με αλλαγή σε τακάκια και δίσκους μόνο μια φορά. μετά από 277.000 χλμ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.