Αυτό ακριβώς που βλέπετε…
Χωρίς τιμόνι, καθώς μέσα στο αυτοκίνητο θα κάνουμε άλλα πράγματα με τα κομπιούτερ να έχουν προγραμματίσει τη διαδρομή.
Το πώς θα διασχίζουν τις διασταυρώσεις, τις πυκνοκατοικημένες περιοχές, το πώς θα ξεκινούν, και το πώς θα σταματούν.
Όλα το κομπιούτερ. Όλα αυτόματα.
Ο οδηγός θα επιλέγει τον τελικό προορισμό και άντε γεια συναισθήματα, χαρές, ευχαρίστηση πίσω από το τιμόνι…
Μάλιστα για να το προχωρήσουμε λίγο περισσότερο, η πρόκληση του αύριο είναι η διαχείριση ενός συνεχώς αυξανόμενου όγκου δεδομένων.
Μεταφρασμένο, σημαίνει τη δημιουργία μίας βάσης για την αποτελεσματική τοποθέτηση συστημάτων στα οχήματα σε απευθείας σύνδεση, καθιστώντας τα ικανά να επικοινωνούν μεταξύ τους, έχοντας τέτοια υποδομή ώστε να δύνανται να επικοινωνούν και με κάθε συσκευή στον έξω κόσμο.
Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για κινητά οχήματα.
Μέχρι το 2025, η Γερμανία θέλει να συμβαδίσει με τις δυνατότητες του δικτύου 5G, σε όλες τις βασικές αρτηρίες σε τουλάχιστον 20 μεγάλες πόλεις που καλύπτονται από αυτή την υπηρεσία. Από τη μία πλευρά, η κοινοπραξία της 5G Automotive Association περιλαμβάνει Intel, Qualcomm, Huawei, Ericsson, Nokia, ειδικούς στον τομέα των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ICT), και από την άλλη οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ανοικτή πρόσκληση σε όποιον θέλει να εισέλθει να συμμετάσχει, να αναπτύξει, να δοκιμάσει και να προωθήσει λύσεις επικοινωνίας-κινητικότητας, που συνδέονται και ενσωματώνονται με έξυπνες πόλεις.
Με πολύ απλούς όρους, το βήμα προς τα εμπρός που μπορεί να γίνει με ένα δίκτυο 5G μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά σε ένα ρυθμό συναλλαγής δεδομένων 10 φορές υψηλότερο από το τρέχον 4G.
Πάντως έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι η αυτόνομη οδήγηση αρχίσει να εφαρμόζεται, κάτι που αναμένεται γύρω στο 2035. Και πως; Φυσικά σε άλλα οδικά δίκτυα, καθώς ο σημερινός τρόπος οδήγησης με την αυτόνομη δεν συνάδουν σε καμία περίπτωση.