Είστε εδώ

Auto News

Αύγουστος 2019: Καυτός μήνας…

Ο Αύγουστος αποδείχτηκε ιδιαίτερα καυτός σε ο,τι αφορά τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων καθώς ταξινομήθηκαν 9.666 νέα αυτοκίνητα καταγράφοντας ισχυρή αύξηση 24,84% με 1.923 αυτοκίνητα περισσότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 καθιστώντας τον φετινό Αύγουστο τον υψηλότερο της τελευταίας δεκαετίας.

Πολλές όμως από αυτές τις ταξινομήσεις έγιναν καθώς έληγαν οι εγκρίσεις τύπου αρκετών μοντέλων λόγω της αλλαγής υπολογισμού των ρύπων με τη νέα μέθοδο –πρωτόκολλο WLTP, εξ ου και η σχετικά μεγάλη αύξηση των εταιρικών.

Το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε τόσο με αύξηση των ταξινομήσεων λιανικής καθώς αυξήθηκε κατά 18.63% ή 749 νέα αυτοκίνητα, οσο και από τις εταιρικές που αυξήθηκαν κατά 31,73% ή 1.174 αυτοκίνητα.

Ως εκ τούτου η κατηγορία των λιανικών κατέγραψε 4.792 νέα αυτοκίνητα που αποτέλεσαν το 49,68% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ αντίστοιχα η κατηγορία των εταιρικών το 50,42% με 4.874 νέες ταξινομήσεις.

Το αποτέλεσμα του Αυγούστου ενισχύει περαιτέρω το συνολικό αποτέλεσμα του 2019 καθώς οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έφτασαν συνολικά τις 87.591 αυξημένες κατά 8.012 αυτοκίνητα ή 10,07% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, μια αύξηση που προέρχεται κατά 62,46% από τις λιανικές πωλήσεις.

Πιο συγκεκριμένα στη λιανική έχουν ταξινομηθεί 39.763 αυτοκίνητα 5.004(+14,40%) περισσότερα από τα 34.759 του 2018, που αντιστοιχούν στο 45,40% των συνολικών ταξινομήσεων, όταν το 2018 ήταν το 43,68%. Οι εταιρικές με 47.828 συνολικές ταξινομήσεις σημειώνουν αύξηση 3,008(+6,71%) αυτοκινήτων σε σχέση με τις 44.820 του 2018 και αντιστοιχούν στο 54,60% του συνόλου, χαμηλότερα από το 56,32% του 2018.

Ο Αύγουστος είχε και αυτός τις εκπλήξεις του ως αφορά τη πρώτη πεντάδα αφού η Audi τερμάτισε στη τρίτη θέση πίσω από τη Toyota που ήταν πρώτη και τη δεύτερη Peugeot (πρώτη εταιρία στην κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων) και πάνω από τη Volkswagen που ήταν τέταρτη και τη Hyundai στη πέμπτη θέση.

H Toyota λοιπόν ήταν στη πρώτη θέση τον Αύγουστο με 996 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,30%, έχοντας το 68,67% των ταξινομήσεων αυτών στη λιανική με 684 αυτοκίνητα και μερίδιό 14,27%, ενώ στις εταιρικές με 312 αυτοκίνητα είχε μερίδιο 6,40% στην κατηγορία.

Το Yaris ήταν πάλι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 609 ταξινομήσεις, μερίδιο 6,30% του συνόλου, εκ των οποίων μόνο 154 στις εταιρικές.

Δεύτερη αυτό τον μήνα η Peugeot με 918 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,50%. Αναλυτικά το 24,51% των ταξινομήσεων αυτών στη λιανική με 225 αυτοκίνητα και μερίδιό 4,70%, ενώ στις εταιρικές με 693(88,23%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 14,05% στην κατηγορία.

Το 208 ήταν το δεύτερο σε ταξινομήσεις μοντέλο της αγοράς με 490 αυτοκίνητα με μερίδιο 5,07% αλλά και 408 αυτοκίνητα στις εταιρικές.

Τρίτη σκαρφάλωσε η Audi με 827 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,56% αλλα μόνο το 17,17% των ταξινομήσεων αυτών να είναι στη λιανική με 142 αυτοκίνητα και μερίδιό 2,96%, ενώ στις εταιρικές με 680(82,23%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 14,05% στην κατηγορία.

Το Q3 ήταν το τέταρτο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 288(2,98%) ταξινομήσεις εκ των οποίων 256 στις εταιρικές αλλά και το Α3 στην ένατη θέση με 226(2,34%) ταξινομήσεις εκ των οποίων 220 στις εταιρικές.

Τρίτη μάρκα η Volkswagen με 944 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,98% όπου το 50,21% των ταξινομήσεων αυτών είναι στη λιανική με 474 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,74%, ενώ στις εταιρικές με 470 (49,79%).

αυτοκίνητα είχε μερίδιο 8,22% στην κατηγορία. Το Polo ήταν το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 452 ταξινομήσεις, μερίδιο 3,82% του συνόλου, εκ των οποίων 258 στις εταιρικές.

Τέταρτη ήταν η Volkswagen με 763 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,89% με το 46,24% των ταξινομήσεων αυτών να είναι στη λιανική με 353 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,37%, ενώ στις εταιρικές με 410(53,74%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 8,41% στην κατηγορία. Το Polo ήταν το έκτο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 353 ταξινομήσεις, μερίδιο 2,86% , εκ των οποίων 150 στις εταιρικές.

Την πρώτη πεντάδα κλείνει η Hyundai με 594 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,15%. Το 78,11% των ταξινομήσεων αυτών στις λιανικές με 464 αυτοκίνητα και μερίδιό 9,68%, ενώ στις εταιρικές με 130(21,89%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 2,67% στην κατηγορία.

Οι πολυτελείς μάρκες αυξήσαν πάλι το μερίδιο τους σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα με την Audi να είναι πρώτη στη κατηγορία(και τρίτη στη γενική κατάταξη) για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Η Mercedes ήταν στη δεύτερη θέση με 427 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 4,42%, όπου 168(39,34%) ήταν αυτοκίνητα λιανικής με μερίδιο κατηγορίας 3,51%, ενώ 259 αυτοκίνητα(60,66%) με μερίδιο κατηγορίας 5,31% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων αντίστοιχα

Τρίτη η BMW με 254 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,63%, εκ των οποίων 75 αυτοκίνητα (29,53%) με μερίδιο κατηγορίας 1,57% ήταν

αυτοκίνητα λιανικής , ενώ 179 αυτοκίνητα (60,47%) με μερίδιο κατηγορίας 3,67% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων αντίστοιχα.

Mετα το αποτέλεσμα του Αυγούστου το πρώτο οκτάμηνο του 2019 κλείνει με τις Toyota, Peugeot, Volkswagen, Fiat και Hyundai να είναι οι πρώτες πέντε μάρκες, την Opel στην έκτη θέση ενώ η Nissan συνεχίζει να βρίσκεται πολύ μακριά στην ένατη θέση με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το 2018.

Η Toyota είναι λοιπόν στην πρώτη θέση το πρώτο οκτάμηνο του 2019 με 9.177 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,48% καταγράφοντας αύξηση 764 αυτοκίνητα(9,08%) σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018.

Το 62,73% των ταξινομήσεων αυτών είναι στη λιανική καταλαμβάνοντας τη πρώτη θέση με 5.757 αυτοκίνητα και μερίδιο κατηγορίας 14,48%, σημειώνοντας αύξηση 1.281 αυτοκινήτων ή 28,62%.

Εν αντιθέσει οι εταιρικές αποτελούν το 37,27% των ταξινομήσεων της μάρκας οπου κατέχει την πέμπτη θέση με 3.420 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,15% στην κατηγορία με 517 λιγότερές ταξινομήσεις ή -13.13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Η Peugeot είναι στη δεύτερη θέση με 8.151 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,31%, σημειώνοντας αύξηση 1.644 αυτοκινήτων ή 25,27% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Στη λιανική βρίσκεται την έβδομη θέση και με το 30,14% των συνολικών

της ταξινομήσεων με 2.457 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 6,18%, σημειώνοντας αύξηση 340 αυτοκίνητα ή 16,06%.

Στις εταιρικές όπου η μάρκα είναι στη πρώτη θέση, αποτελούν το 69,86% των ταξινομήσεων της με 5.694 αυτοκίνητα και μερίδιο 11,91% στην κατηγορία, αυξημένες κατά 1.304 ταξινομήσεις ή 29,70% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Στη τρίτη θέση η Volkswagen με 7.028 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,02% με μείωση 383 αυτοκίνητων ή 5,17%% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018, μείωση που έχει προέλθει τόσο από τις ταξινομήσεις της μάρκας στις λιανικές όσο και τις εταιρικές.

Στη λιανική με 3.297 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 8,29% που αναλογούν στο 46,91% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας σημειώνει μείωση 103 αυτοκινήτων ή 3,03% και βρίσκεται στην τέταρτη θέση της κατηγορίας. Οι εταιρικές με 3.731 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,80% στην κατηγορία είναι επίσης μειωμένες κατά 280 αυτοκίνητα ή 6,98% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, αποτελούν δε το 53,09% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας που βρίσκεται στη πέμπτη θέση της κατηγορία.

Τέταρτη στην κατάταξη η Fiat με 6.409 αυτοκίνητα, μερίδιο 7,32% και αύξηση 545 αυτοκίνητα ή 9,29% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Η αύξηση αυτή έχει προέλθει μόνο από την αύξηση των ταξινομήσεων της μάρκας στις εταιρικές. Στη λιανική έχει μόνο το 21,47% των συνολικών ταξινομήσεων της και είναι στη δέκατη θέση με 1.376 αυτοκίνητα, μερίδιό κατηγορίας 3,46% και μείωση 86 αυτοκινήτων ή -5,88%. Στις εταιρικές η μάρκα είναι στη δεύτερη θέση, αποτελούν το 78,53% των ταξινομήσεων της με 5.033 αυτοκίνητα, μερίδιο 10,52% στην κατηγορία και είναι αυξημένες κατά 631 αυτοκίνητα ή 14,33% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Την πρώτη πεντάδα της κατάταξης για το πρώτο οκτάμηνο του 2019 συμπληρώνει η Hyundai με 6.324 αυτοκίνητα, μερίδιο 7,22% και αύξηση 1.693 αυτοκίνητων ή 36,56% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Η αύξηση αυτή έχει προέλθει κυρίως από τις ταξινομήσεις της μάρκας στη λιανική όπου με 3.835 αυτοκίνητα, μερίδιο κατηγορίας 9,64% αναλογούν στο 60,64% των συνολικών ταξινομήσεων της , έχει σημειώσει αύξηση 1.343 αυτοκινήτων ή 53,89% και κατέχει την δεύτερη θέση στην κατηγορία. Οι εταιρικές με 2.489 αυτοκίνητα, μερίδιο 5,20% στην κατηγορία είναι αυξημένες κατά 350 αυτοκίνητα ή 16,36% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, αποτελούν το 39,36%% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας που βρίσκεται στην ενάτη θέση της κατηγορία.

Στις πολυτελείς μάρκες πρώτη η Audi καθώς έχει ταξινομήσει συνολικά 3.474 αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 3,97% και παρουσιάζει αύξηση 1.318 αυτοκινήτων ή 61,13% από το ίδιο διάστημα του 2018. Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική 947 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 2,35%, 193(25,43%) περισσότερα από αυτά του 2018, ενώ στις εταιρικές έχει αύξηση 1.125(80,24%) και συνολικά έφτασε τα 2.527 ταξινομήσεις με μερίδιο κατηγορίας 5,28%.

Δεύτερη η Mercedes με 3.036 ταξινομήσεις, μερίδιο αγοράς 3,47% εμφανίζει αύξηση των ταξινομήσεων της κατά 400 αυτοκίνητα ή 15,17%.

Η μάρκα έχει την καλύτερη αναλογία ταξινομήσεων λιανικής-εταιρικων από όλες της πολυτελούς κατηγορίας έχοντας ταξινομήσει στη λιανική το 35,26% του συνόλου των αυτοκινήτων της. 1.071 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 2,69%, αύξηση 173(19,27%) αυτοκινήτων, ενώ οι εταιρικές που αναλογούν στο 64,72% έχουν αύξηση 227(13,06%) και συνολικά έφτασαν τα 1.965 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 4,11%..

Τρίτη η BMW με συνολικά 2.197 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 2,51%, δηλαδή 339 περισσότερες η +13,25% από το ίδιο διάστημα του 2018.

Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική το 27,45% του συνόλου των αυτοκινήτων της και με 603 αυτοκίνητα έχει μερίδιο κατηγορίας 1,52%. Αύξηση 179(42,22%), αυτοκινήτων ενώ οι εταιρικές που αναλογούν στο 72,55% είναι αυξημένες κατά 160(11,16%) σε σχέση με το 2018 και συνολικά έφτασαν τα 1.594 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 3,33%.

Τέταρτη η Volvo με 1.216 αυτοκίνητα και μερίδιο 1,39% (+137 η 12,70%).

Μάρκες με την μεγαλύτερη ποσοστιαία αλλά και αριθμητική αύξηση της πρώτης εικοσάδας η Hyundai με 1.693 αυτοκίνητα και 36,56%,η Peugeot με 1.644 και 25,27%, η Citroen με 1.374 αυτοκίνητα και 35,45% και η Audi με 1.318 αυτοκίνητα και 61,13%.

Μαρκα με την μεγαλύτερη μείωση παραμένει η Nissan καθώς οι ταξινομήσεις της παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.781 αυτοκίνητα ή 26,93% ακολουθείται από τις Volkswagen με μείον 383 αυτοκίνητα και μείον 5,17% σε ποσοστά, η Ford με μείον 108 αυτοκίνητα και 3.77% και η KIA με μείον 74 αυτοκίνητα και μείον 3,10%.

Συνοψίζοντας λοιπόν τον Αύγουστο συνεχίστηκε μεν η ανοδική πορεία της αγοράς με μεγάλο μέρος της αύξησης να οφείλεται σε ταξινομήσεις των εταιρικών λόγω της λήξης εγκρίσεων τύπου μέτρησης ρύπων και καυσίμων, ως εκ τούτου τα αυτοκίνητα αυτά θα βρουν τον κάτοχο τους επομένους μήνες, επηρεάζοντας την πορεία της αγοράς.

Έτσι λοιπόν μπαίνουμε στο τελευταίο τέταρτο του 2019 με θετικά πρόσημο ταξινομήσεων αλλά και αισιοδοξία για καλή πορεία της αγοράς το επόμενο διάστημα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.