Είστε εδώ

Auto News

Ανάλυση στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων 2018: Ο δείκτης ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες

Ο Δεκέμβριος ήταν μόλις ο δεύτερος μήνας του έτους με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2017, ο άλλος ήταν ο Σεπτέμβριος, καθώς με 56 αυτοκίνητα λιγότερα  σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2017, κατέγραψε  5.372 νέες ταξινομήσεις μειωμένες κατά 1,03%.

Οι  λιανικές πωλήσεις  με 2.739 αυτοκίνητα κατέγραψαν ποσοστό 50,99% ενώ οι εταιρικές κατέγραψαν ποσοστό 49,01%  με 2.633 ταξινομήσεις. Επιπλέον οι λιανικές αυξήθηκαν κατά 71 αυτοκίνητα ή 2,66% ενώ οι εταιρικές ταξινομήσεις ήταν μειωμένες κατά 127 μονάδες ή  4,60% με τη μείωση του μήνα να προέρχεται εξ ολοκλήρου από τις εταιρικές ταξινομήσεις. 

Με αυτό το αποτέλεσμα οι συνολικές ταξινομήσεις για το 2018 έφτασαν τις 103.844 μονάδες καταγράφοντας για πρώτη φορά εξαψήφιο νούμερο από το 2010. Τότε ήταν 141.499.

Συνολικά λοιπόν το 2018 η αγορά αυξήθηκε κατά 15.238 αυτοκίνητα ή 17,20%, σε σχέση με το 2017. Σημαντική όμως είναι και η αύξηση της λιανικής καθώς με 48.708 νέες ταξινομήσεις ήταν το 46,68% του συνόλου, αυξημένη κατά 21,13% ή 8.497 αυτοκίνητα, ενώ οι ταξινομήσεις εταιρικών  αυτοκινήτων έφτασαν τις 55.136, αυξημένες κατά 6.741 αυτοκίνητα ή 13,93% αυξάνοντας έτσι και τη βαρύτητα των λιανικών στο σύνολο της αγοράς κατά 1,52%.

H Toyota για ένατο μήνα ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση τον τελευταίο μήνα του χρόνου, με μερίδιο 11,63% και 625 νέες ταξινομήσεις, με το  Yaris να καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 318 ταξινομήσεις και μερίδιο 5,98% επί του συνόλου της αγοράς.

Η Peugeot ήταν ξανά στη δεύτερη θέση με 466 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,67% με το 208 στην δεύτερη θέση με 228 ταξινομήσεις και μερίδιο 4,24% στη συνολική αγορά.

Στην τρίτη θέση και για δεύτερη φορά στην πρώτη πεντάδα ήταν η Citroen με 379 ταξινομήσεις και μερίδιο 7,06% έχοντας το C3 στην τρίτη θέση των ταξινομήσεων με 199 αυτοκίνητα και 3,70%.

Η BMW ήταν στην τέταρτη θέση με 354 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 6,59% με το Χ1 τέταρτο σε ταξινομήσεις με 188 αυτοκίνητα και στην πέμπτη θέση ήταν η Volkswagen με 346 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,44% .

Στις πολυτελείς μάρκες στην πρώτη θέση ήταν η BMW με τη Mercedes στη δεύτερη θέση  έχοντας ταξινομήσει 311 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,79% και την A Class στην ενάτη θέση των ταξινομήσεων με 149 αυτοκίνητα. Στην τρίτη ήταν η Mini με 167 αυτοκίνητα και 3,11% και ακολουθούν οι Volvo με 156 και 2,90%, Audi με 131 και 2,44%.

Συνολικά η Toyota διατήρησε την πρώτη θέση για ακόμα μια χρονιά με λίγο μικρότερο μερίδιο από το 2017. Μια θέση ανέβηκε η Volkswagen (τρίτη το 2017, δεύτερη το 2018), ενώ στην τρίτη θέση είναι η Peugeot από πέμπτη το 2017. Η VW και η Peugeot είναι οι μόνες δυο μάρκες της πρώτης πεντάδας με υψηλότερο μερίδιο σε σχέση με αυτό που «έκλεισαν» το 2017. Τόσο η Nissan όσο και η Fiat που καταλαμβάνουν την τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα έκλεισαν τη χρονιά με χαμηλότερα μερίδια σε σχέση με το 2017.

Η Toyota λοιπόν ταξινόμησε συνολικά 11.828 αυτοκίνητα επιτυγχάνοντας μερίδιο 11,39% και αύξηση 16,75% ή 1.697 αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017, αύξηση που προέρχεται κατά 56,92% από τις εταιρικές πωλήσεις καθώς στην κατηγορία αυτή έχει αύξηση 23,71% με 966 αυτοκίνητα, συνολικά 5.041 με μερίδιο 9,14% καταλαμβάνοντας την 3η θέση. Στη λιανική η Toyota με 6.787 αυτοκίνητα και μερίδιο 13,93% είναι μακράν η πρώτη μάρκα με αύξηση 731 αυτοκίνητα ή 12,07%.

Δεύτερη η Volkswagen με 9.063 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,72% πέτυχε αύξηση 31,93% ή 2.158 μονάδες, τη μεγαλύτερη αριθμητική από όλες τις μάρκες της αγοράς. Εξ αυτών 1.652 (+60,09%) προέρχονται από τη λιανική και 539 (+13,11%) από τις εταιρικές. Έτσι λοιπόν η μάρκα με 4.402 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,04% βρέθηκε στη 2η θέση της λιανικής και στις εταιρικές στην 4η θέση με 4.651 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,44%.

Στην τρίτη θέση η Peugeot με 8.400 νέα αυτοκίνητα  και μερίδιο 8,09% έχοντας αυξήσει τις ταξινομήσεις της κατά 1.869 αυτοκίνητα ή 28,62% σε σχέση με το 2017.Η επίδοση αυτή προέρχεται κατά 54% από την κατηγορία  λιανικής καθώς με αύξηση 48,17% ταξινόμησε 1.015 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017. Αντίστοιχα το 46% προέρχεται από τις εταιρικές όπου πέτυχε αύξηση 19,30% ή 854 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα κατέλαβε την 7η θέση στη λιανική με 3.122 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,41%, ενώ στις εταιρικές τη 2η θέση με 5.278 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,57%.

Τέταρτη στο σύνολο η Nissan με 7.914 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,62% καταγράφοντας αύξηση 9,63% ή 695 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2017. Η μάρκα έχει πετύχει την αύξηση αυτή κυρίως από τις επιδόσεις της στην κατηγορία των λιανικών πωλήσεων σημειώνοντας  αύξηση 13,01%, με 534 αυτοκίνητα πάνω από το 2017, ενώ στην κατηγορία των εταιρικών πέτυχε +6,72% ή +261 αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα η μάρκα με 3.789 αυτοκίνητα και 7,74% κατέλαβε την 3η θέση των συνολικών λιανικών ενώ στις εταιρικές την 5η θέση με 4.145 και 7,52% αντίστοιχα.

Η Fiat «τερμάτισε» στην 5η θέση με 7.149 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,88% σημειώνοντας αύξηση 715 αυτοκίνητων ή 11,10%, κυρίως όμως λόγω των επιδόσεών της στις εταιρικές. Αυτή η κατηγορία καλύπτει το 74,18% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας. Το υψηλότερο από τις 20 πρώτες μάρκες της συνολικής κατάταξης. Έτσι  βρίσκεται στην 1η θέση των εταιρικών με μερίδιο 9,62% και 5.303 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας αύξηση 8,56% ή 418 αυτοκίνητα, ενώ στη λιανική η μάρκα βρίσκεται στη 10η θέση με 1.846 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,79% καταγράφοντας αύξηση 19,17% ή 298 αυτοκίνητα.

Η Hyundai τερμάτισε στην 8η θέση των συνολικών ταξινομήσεων με 5.750 αυτοκίνητα και μερίδιο 5,54% επιτυγχάνοντας αύξηση 41,42% με 1.684 μονάδες τη μεγαλύτερη ποσοστιαία  από τις πρώτες 10 μάρκες της κατάταξης. Η αύξηση επετεύχθη με κύριο προσανατολισμό στις πωλήσεις λιανικής όπου πέτυχε την 6η θέση με πωλήσεις 3.406 αυτοκίνητων και  μερίδιο 6,99% με επιπλέον 1.264 μονάδες (59,01%) σε σχέση με το 2017, ενώ αντίστοιχα η αύξηση στις εταιρικές είναι 428 ή 21,83% με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει τη 10η θέση με 2.344 αυτοκίνητα και μερίδιο 4,25%.

Άλλες μάρκες της πρώτης 20ας με μεγάλη αύξηση στις συνολικές τους πωλήσεις για το 2019 είναι οι Kia (+1.582 ή 124,96%), Dacia (+522 ή 64,93%) και Seat (+790 ή 41,93%).

Αντίθετα μάρκες με τη μεγαλύτερη μείωση είναι οι Audi (-427 ή  -13,80%), BMW (-321 ή -10,10%) και η Mercedes (-180 η -4,59%) και οι τρεις από την πολυτελή κατηγορία.

Η Mercedes για μια ακόμα χρονιά ήταν πρώτη στην premium κατηγορία και δωδέκατη στη γενική κατάταξη αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την έκφραση,  με 3.738 αυτοκίνητα και μερίδιο 3,60%, 180 αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017 καθώς παρότι κατάφερε να αυξήσει τις  πωλήσεις της στη λιανική κατά 120 (9,17%) αυτοκίνητα παρουσίασε μείωση 300 (11,49%) αυτοκινήτων στις εταιρικές πωλήσεις.

Η BMW κατάφερε τελικά στο νήμα να τερματίσει στη δεύτερη θέση και δέκατη τέταρτη στη γενική κατάταξη με 2.858 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,75% καταγράφοντας μείωση 321 αυτοκινήτων ή  10,10% η οποία προέρχεται κυρίως από τις εταιρικές πωλήσεις (-245 ή -10,40%) καθώς στη λιανική ταξινόμησε μόνο 76 (-2,45%) αυτοκίνητα λιγότερα από το 2017.

Η Audi ήταν στην τρίτη θέση και δέκατη έβδομη στη γενική κατάταξη με 2.688 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,57% καταγράφοντας επίσης μείωση 427 αυτοκίνητων ή 13,80%, που προέρχεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από τις πωλήσεις λιανικής αφού είναι μειωμένες κατά 381 μονάδες ή 30,29% ενώ οι εταιρικές πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση μόνο 45 αυτοκίνητων ή 2,45%.

Συνοψίζοντας για το 2018 η αγορά έκανε δυο καλά βήματα μπροστά αφού όχι μόνο  αυξήθηκε σε σχέση με το 2017 ξεπερνώντας μάλιστα το ψυχολογικό φράγμα των 100.000, αλλά παρατηρήσαμε και τη συνεχή αύξηση της λιανικής η οποία όμως παραμένει κάτω από το 50% των συνολικών ταξινομήσεων.

Το 2019 πάντως έχει επίσης ξεκινήσει δυναμικά με 2.933 αυτοκίνητα το πρώτο δεκαήμερο και αύξηση 11,20%. Συνολικά αναμένεται να συνεχιστεί η άνοδος με προβλέψεις που φτάνουν και μερικές ξεπερνούν τις 120.000 για το σύνολο του έτους. Όμως ακόμα και εάν επιτευχθεί αυτή η επίδοση θα είναι πολύ μακριά τόσο από αυτή του 2010 (141.499) όσο και από το μέσο όρο της περιόδου 2000-2009 που ήταν πάνω από 200.000. 

Οι εποχές όμως άλλαξαν…

Αναλυτικά στον πίνακα οι ταξινομήσεις Δεκεμβρίου 2018 καθώς και το σύνολο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2018.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.