Είστε εδώ

Auto News

Αγορά αυτοκινήτου: Η επόμενη μέρα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Οι πωλήσεις των καινούργιών αυτοκινήτων δέχτηκαν βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημία. Κάτι που ήταν φυσικό επακόλουθο. Όμως η ζωή σιγά-σιγά επιστρέφει στην καθημερινότητα και σε ένα εντελώς  καινούργιο περιβάλλον.

Το πλαίσιο αυτό θέσαμε το εξής ερώτημα σε στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και στις επόμενες γραμμές διαβάστε τις απαντήσεις-όσων εταιρειών απάντησαν.

Το ερώτημα ήταν το εξής: «Covid-19, ποια είναι η επόμενη μέρα στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου;»

Ακολουθούν οι απαντήσεις:

Nissan, Nικ. Ι Θεοχαράκης Α.Ε.

Τάκης Θεοχαράκης

Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος

«Καθώς η πανδημία του κορωνοϊού βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, είναι δύσκολο να εκτιμηθεί η έκταση των συνεπειών της. Κατά κοινή ομολογία ο κρατικός μηχανισμός επέδειξε πολύ καλό χειρισμό της πρωτόγνωρης αυτής κατάστασης και σήμερα βρισκόμαστε σε καλύτερη μοίρα από κράτη όπως η Ιταλία ή η Ισπανία. Το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή είναι η υγεία. Για εμάς στη Νικ. Ι. Θεοχαράκης, αυτή είναι η απόλυτη προτεραιότητα, η υγεία των πελατών μας, των εργαζομένων μας και του κοινωνικού συνόλου. Σίγουρα οι απώλειες στον κλάδο μας είναι πολύ μεγάλες, σε όλα τα επίπεδα: Εταιρικές πωλήσεις (κυρίως RAC), Λιανικές πωλήσεις, διελεύσεις στα συνεργεία, αλλά και απώλειες στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, καύσιμα, ελαστικά κ.λπ. Βρισκόμαστε λοιπόν αντιμέτωποι με μια ύφεση, το βάθος της οποίας θα εξαρτηθεί από τον χρόνο που θα απαιτηθεί για να αντιμετωπιστεί ο ιός. Προτιμώ να διατηρώ την ψυχραιμία μου και τη συγκρατημένη μου αισιοδοξία για την επόμενη μέρα. Έστω και αν χάνεται αυτή την περίοδο μεγάλος αριθμός πωλήσεων, εκτιμώ πως μόλις αρχίσει η ελληνική οικονομία να επιστρέφει στην κανονικότητα, το ίδιο θα συμβεί και στον κλάδο μας. Δηλαδή, η περίοδος αυτή θα αποτελέσει μια παρένθεση, καθώς η ανοδική τάση της αγοράς του αυτοκινήτου έχει μια σταθερά θετική πορεία τα τελευταία πέντε χρόνια και φαίνεται ότι εκτός σημαντικού απροόπτου θα επανέλθουμε σε αυτή την τροχιά. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε κληθεί να αντιμετωπίσουμε, ως χώρα και ως κλάδος, μια εξαιρετικά δύσκολη δεκαετία και τα έχουμε καταφέρει. Θα τα καταφέρουμε και πάλι!».

Ford Motor Ελλάς Α.Ε.Β.Ε.

Νίκος Νοταράς

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος

«Προτεραιότητά μας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές είναι η υγεία και οι ασφάλεια των ανθρώπων, ενώ παράλληλα κάνουμε τα πάντα ώστε να συμβάλουμε στη μείωση της εξάπλωσης του ιού και να βγούμε από αυτή την κρίση μετριάζοντας τις επιπτώσεις της. Σε αυτό το νέο περιβάλλον που θα δημιουργηθεί μετά την πανδημία, θα συνεχίσουμε να παραμείνουμε πιστοί στο να εξυπηρετούμε με τον καλύτερο τρόπο τους πελάτες μας. Για να το επιτύχουμε αυτό, εφαρμόζουμε ειδικά πρωτόκολλά “NoTouchContactingBusiness” ενώ παράλληλα συνεχίζουμε να αξιοποιούμε στο έπακρο την τεχνολογία και να τη θέτουμε στην υπηρεσία του πελάτη δίνοντάς του τη δυνατότητα να αντλήσει πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο και την ιστοσελίδα μας (www.ford.gr), με υπηρεσίες και εφαρμογές όπως ο εικονικός διαμορφωτής (configurator). Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι η επόμενη ημέρα θα έρθει σύντομα, ιδιαίτερα στη χώρα μας που λόγω της έγκαιρης λήψης μέτρων φαίνεται να έχει καλύτερες προοπτικές για το διάστημα που θα ακολουθήσει την πανδημία. Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας κορυφαία προϊόντα και υπηρεσίες που θα τους κάνουν υπερήφανους που εμπιστεύτηκαν τη Ford. Ανυπομονούμε να τους αποκαλύψουμε όλα τα συναρπαστικά νέα μοντέλα μας, όπως το νέο Kuga, τις νέες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις Fiesta και Focus, το νέο Explorer, αλλά και την πλήρως ηλεκτρική MustangMach-E. Το μέλλον προβλέπεται συναρπαστικό!».

FCA GreeceS.A.

Γιώργος Μπακόπουλος

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος

Η επόμενη ημέρα της πανδημίας του Cοvid-19 αναμένεται να αφήσει μια σειρά παρενεργειών σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, οι οποίες είναι δύσκολο να εκτιμηθούν πλήρως στην παρούσα φάση. Σε αυτό το πλαίσιο η αγορά αυτοκινήτου θα έχει να αντιμετωπίσει ένα νέο περιβάλλον. Η αξιοποίηση τεχνολογικών λύσεων, οι οποίες λόγω των έκτακτων αναγκών δοκιμάστηκαν και αξιοποιήθηκαν με βίαιο τρόπο, θα ενταχθούν στην καθημερινότητα μας.

Με προτεραιότητα στην ασφάλεια του κοινού και των εργαζομένων, η Fiat Chrysler Automobiles, εφάρμοσε ένα πλάνο ενεργειών με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και την στήριξη του Εξουσιοδοτημένου Δικτύου Συνεργατών της, διασφαλίζοντας την κάλυψη των υπηρεσιών πώλησης και aftersales. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πρόγραμμα Car@home όπου δίνεται η δυνατότητα απόκτησης ενός νέου αυτοκινήτου, με τον αγοραστή να μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις σχετικές διαδικασίες χωρίς να απαιτείται να φύγει από το σπίτι του. Φιλοδοξία μας είναι μετά το πέρας αυτής της έκτακτης κατάστασης, η FCAGreece και το Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο της, να βρίσκονται ακόμα πιο κοντά στο κοινό με ταχύτερες και πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες. 

Volvo Car Hellas A.E.

Νίκος Γιαννουσάς

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος

«Η αγορά του αυτοκινήτου σίγουρα δέχεται σημαντικό πλήγμα. Μικρότερη θα είναι η πτώση ως ποσοστό στην premium κατηγορία στην οποία ανήκει η Volvo.Μεγάλες προκλήσεις σαν την τωρινή αποτελούν και αφορμή αλλαγών και βελτιώσεων στο ταξίδι του πελάτη (customerjourney) οι οποίες θα παραμείνουν, ανεβάζοντας το επίπεδο της εμπειρίας σε υψηλότερά επίπεδα. Φυσικά για να ισχύσει αυτό μία εταιρεία πρέπει να έχει την εξυπηρέτηση και τον άνθρωπο στο DNA της και να το αποδεικνύει συνεχώς μέσα στα χρόνια».

Subaru-Πλειάδες Motors A.E.

Γιάννης Χεκιμιάν

Διευθύνων Σύμβουλος

«H κρίση του Covid-19 αναπόφευκτα αλλάζει την καθημερινότητά μας σε πάρα πολλά πράγματα. Η κοινωνική και υγειονομική ευαισθησία που πρέπει όλοι μας να επιδείξουμε φέρνει καινούργιες συνήθειες στη δουλειά μας. Εμείς, στην Subaru Πλειάδες Motors, 

αγκαλιάζουμε τις πρακτικές αυτές όντας εκπρόσωποι μια μάρκας από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Άλλωστε η ιαπωνική κουλτούρα εδώ και χρόνια έχει ήδη ενσωματωμένες πρακτικές προσεκτικής υγιεινής στην ιαπωνική καθημερινότητα. Με υπομονή και καλή διάθεση συνεχίζουμε να προσφέρουμε στο κοινό τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας “Τhe Japanese Way”, μεριμνώντας πάνω απ’ όλα για την υγεία των πελατών και συνεργατών μας. Η επόμενη μέρα για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, όσο δύσκολη και αν είναι, βρίσκει έτοιμη την ομάδα των συνεργατών της Subaru και της Πλειάδες Motors.

Παρά την αναμενόμενη μεγάλη μείωση της αγοράς που θα βιώσουμε βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα η αγορά ελπίζουμε να σταθεροποιηθεί σε ανεκτά επίπεδα, τα οποία μακροπρόθεσμα θα επιτρέψουν την αναστήλωσή της. Οι ελληνικές αυτοκινητιστικές επιχειρήσεις, έχοντας την εμπειρία της μακροχρόνιας κρίσης που βίωσε η χώρα μας, θα παλέψουν και με αισιοδοξία και προσοχή πιστεύουμε ότι θα διεκδικήσουν το δίκαιο μερίδιό τους στις καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα και της Ελληνίδας».

Όμιλος Βασιλάκη, Ηyundai Ελλάς ΑΒΕΕ-Kia Ελλάς ΑΒΕΕ

Ανδρέας Χριστοφορίδης

Γενικός Διευθυντής

Η οικονομία μας τα τελευταία 12 χρόνια (2008 - 2020) αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει δύο συνεχόμενες και μεγάλης έντασης κρίσεις. Τη χρηματοοικονομική και τη μετάλλαξή της σε ιδιαίτερης σφοδρότητας μακροχρόνια κρίση χρέους καθώς και από τον Φεβρουάριο του 2020 την ομολογουμένως χωρίς προηγούμενο υγειονομική κρίση.
Είναι αλήθεια ότι ο τομέας του αυτοκινήτου πλήττεται με ακόμη μεγαλύτερη ένταση από ότι οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας. Οι συνέπειες είναι σε όλους μας εμφανείς. Ο στόλος κυκλοφορούντων αυτοκινήτων είναι πλέον ιδιαίτερα γερασμένος. Οδηγούμε αυτοκίνητα μειωμένης σε σχέση με τα σύγχρονα ασφαλείας που εκπέμπουν αυξημένους ρύπους CO2.
Το αυτοκίνητο είναι μεν ένα διαρκές αγαθό αλλά δεν παύει να έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Έρχεται, δηλαδή, η χρονική εκείνη στιγμή που όχι μόνο σημαντικά υστερεί τεχνολογικά αλλά και καθίσταται αρχικά ασύμφορο και στη συνέχεια πρακτικά αδύνατο να χρησιμοποιείται. Ο βασικός αυτός παράγοντας, συνεπικουρούμενος και από τη σταδιακή βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της οικονομίας μας, οδήγησε τα τελευταία τρία χρόνια στην έστω και μικρή αύξηση της αγοράς του αυτοκινήτου. Χρονιά με χρονιά ολοένα και περισσότεροι συμπολίτες μας προχώρησαν στην αντικατάσταση του παλαιού τους αυτοκινήτου με νέο, σύγχρονο τεχνολογικά.
Την τάση αυτή ανατρέπει η πρωτοφανής υγειονομική κρίση, η πανδημία του Covid-19. Η παγκόσμια και οξεία εξέλιξή της καθώς και η προσωρινή έλλειψη γνώσης θεραπείας της αναπόφευκτα δημιουργούν συνθήκες οικονομικής ύφεσης. Αν και θα είναι βραχυπρόθεσμης διάρκειας, δεν παύει να αποτελεί τη βάση αξιολόγησης και αναθεώρησης της στρατηγικής μας.
Σε αυτήν την πρόκληση η απάντηση μας είναι διττή. Πρώτο και πρωταρχικό μας στόχο αποτέλεσε η προφύλαξη της υγείας των πελατών μας, των συνεργατών του πανελλαδικού Δικτύου μας καθώς και των στελεχών των εταιριών μας που από το 2016 ανήκουν στον Όμιλο Βασιλάκη. Ήδη από τα μέσα Μαρτίου προτείναμε στο Δίκτυό μας και υλοποιήσαμε τη διακοπή λειτουργίας των εκθεσιακών χώρων και τη συνέχιση λειτουργίας αποκλειστικά και μόνον κάτω από αυστηρά υγειονομικά κριτήρια προστασίας των Τμημάτων Τεχνικής Εξυπηρέτησης. Πέρα από οτιδήποτε άλλο, άλλωστε, αποτελεί καθήκον μας η παροχή διαρκούς τεχνικής υποστήριξης στους πελάτες μας. Το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο μέσο μετακίνησής τους και δεν νοείται να μείνει ενδεχόμενα κάποιο ακινητοποιημένο. Ταυτόχρονα, έχουμε θέσει το σύνολο του εταιρικού μας στόλου αυτοκινήτων στη διάθεση των υγειονομικών αρχών για τις ανάγκες παροχής βοήθειας στους συμπολίτες μας.
Επενδύσαμε άμεσα και δημιουργήσαμε σε ελάχιστο χρόνο όλες εκείνες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μεταφορά εργασίας του συνόλου των στελεχών μας από το σπίτι προκειμένου να συμβάλλουμε ακόμη περισσότερο στην προφύλαξη της υγείας τους. Για όλη την περίοδο που θα μεσολαβήσει μέχρι την εύρεση θεραπείας του Covid-19 θα διατηρούμε αμείωτη την ισχύ των μέτρων προστασίας των πελατών, συνεργατών και στελεχών μας. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, μεταβάλλαμε κατάλληλα τις πολιτικές μας για την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου μας, τη ρευστότητά τους και, γενικά, την όσο το δυνατόν πληρέστερη υποστήριξή τους.
Αμέσως επόμενο και, συνεπώς, δεύτερό μας στόχο αποτέλεσε η επαναξιολόγηση της στρατηγικής μας. Αποφασίσαμε την προσαρμογή της προς την άμεση επιτάχυνση των ενεργειών μας για την αποφυγή της επόμενης κρίσης, της κλιματικής. Εδώ και καιρό η επιστημονική κοινότητα εκπέμπει σήματα κινδύνου για την κλιματική αλλαγή που οφείλεται στην πολύ μεγάλη χρήση ορυκτών καυσίμων και στη συνεπαγόμενη εκπομπή ρύπων CO2. Η χρηματοπιστωτική κοινότητα, με μπροστάρηδες τα μεγάλα παγκόσμια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, έχει έστω και αργά ξεκινήσει την αποεπένδυση και διοχέτευση ολοένα και χαμηλότερων χρηματικών πόρων στις εταιρίες εξόρυξης και διάθεσης ορυκτών καυσίμων. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρισμού καθώς και συνεχόμενες προσπάθειες μείωσης του κόστους αποθήκευσής τους (μπαταρίες) αποτελούν πλεον τον πόλο έλξης επενδυτικών κεφαλαίων και αρχίζουν να κυριαρχούν.
Οι μάρκες μας, Hyundai και Κia, είναι πρωτοπόρες σε αυτόν τον τομέα. Δεν υπόσχονται, όπως κάνουν οι περισσότερες από τις υπόλοιπες μάρκες. Υλοποιούν. Σε παγκόσμιο επίπεδο παράγουν εδώ και χρόνια και διαθέτουν με μεγάλη επιτυχία μοντέλα με αυξημένη συμμετοχή της ηλεκτροκίνησης στην κίνησή τους. Από 48V Hybrid μέχρι πλήρως ηλεκτρικά καθώς και αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου που μόνα τους παράγουν από υδρογόνο την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται για την κίνησή τους. Η νέα αυτή γενιά αυτοκινήτων που προφυλάσσουν το περιβάλλον επιλέγονται ολοένα και περισσότερο από τους πελάτες μας.
Η Hyundai Ελλάς διαθέτει ήδη στην Ελλάδα το Tucson 48V Hybrid με αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία. Ξεκινά επίσης την περίοδο αυτή και τη διάθεση του νέου ΚonaHybrid 141 HP 7-DCT ενώ στα μέσα του καλοκαιριού θα διαθέτει και το ηλεκτρικό ΚΟΝΑ, το πρώτο παγκόσμια SUV με πλήρη ηλεκτρική κίνηση. Σταδιακά μέχρι το τέλος του 2020, το σύνολο της προϊοντικής γκάμας της Hyundai στην Ελλάδα, το i20, το i30, το Kona, το Tucson και το ολοκαίνουργιο SantaFe, θα διατίθεται με κάποιας μορφή ή πλήρη ηλεκτροκίνηση. Και όλα αυτά χωρίς καθόλου να παραμερίσουμε τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Τεράστια ποσά έχουν επενδυθεί από το HyundaiMotorGroup, τη μητρική εταιρία των Hyundai και Κia, στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης με πολύ υψηλή ιπποδύναμη, πολύ χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2. Το νέο i10, που τον καιρό αυτό λανσάρεται στην Ελληνική αγορά, εφοδιάζεται με κινητήρες 1.0 και 1.2 lt που έχουν 23% μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Η Κia, από την άλλη μεριά, όχι μόνο ενσωματώνει καθολικά στην στρατηγική της τις νέες αυτές τεχνολογίες αλλά και πρωτοπορεί στην αυτοκίνηση. Επενδύει και παράγει νέα πρωτοπόρα μοντέλα, με ιδιαίτερη έμφαση στα SUV. H Kia Ελλάς διαθέτει ήδη στην Ελληνική αγορά το Sportage 48V Hybrid (άνω του 80% των συνολικών πωλήσεων του Sportage) αλλά και στα τέλη του καλοκαιριού θα διαθέτει και τις υβριδικές και Plug-in υβριδικές εκδόσεις των Stonic και XCeed, των υπόλοιπων δύο SUV της μάρκας. Κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου του 2020 θα λανσαριστεί και το 4ο SUV της Κia, το πλήρως ηλεκτρικό Niro. Και όλα αυτά συνοδεύονται με πολλαπλά βραβεία σχεδιασμού που της απονέμονται σε διεθνές επίπεδο.
Η επιτάχυνση ενσωμάτωσης των νέων αυτών τεχνολογιών μείωσης εκπομπών CO2 από τις Kia Ελλάς και Hyundai Ελλάς καθώς και της  άμεσης διάθεσής τους στην Ελληνική αγορά αποτελούν σημαντικό μέρος της προσαρμοσμένης στρατηγικής τους. Η συμμετοχή μας στην αποφυγή της κλιματικής κρίσης είναι ευθύνη μας. Τη συνδυάζουμε, επιπρόσθετα, με τα νέα πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας-τηλεματικής. Τα ενσωματώνουμε από τις πρώτες εξοπλιστικά εκδόσεις των μοντέλων μας γιατί θεωρούμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει διάκριση στην προσφερόμενη ασφάλεια των επιβαινόντων ή στην τεχνολογία που διαμορφώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάνουμε πράξη τα δύο βήματα σε ένα. Καλύπτουμε το μεγάλο χρονικό κενό στην ανανέωση και απόκτηση του νέου αυτοκινήτου από τον Έλληνα οδηγό που αντικαθιστά το παλιό του. Εκεί που οι άλλες μάρκες υπόσχονται, οι Hyundai και Kia υλοποιούν.

Opel Ελλάς Α.Ε.Ε.

Λεωνίδας Μισαλάκης

Country Director

«Το moto μας αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι Opel/Open και εννοούμε ότι δίνουμε ποικίλες λύσεις επικοινωνίας στους ανθρώπους που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τη μάρκα. Ως Opel Ελλάς, τηλεφωνικά ή και με ηλεκτρονικό μήνυμα μέσα από την ιστοσελίδα μας ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και μέσω του δικτύου διανομέων και εξουσιοδοτημένων επισκευαστών μας. Προτεραιότητά μας, να διατηρήσουμε την επαφή μας με τους υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς πελάτες και να τους εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς να παραβιάσουμε στο ελάχιστο τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας που ορίζονται από τους ειδήμονες.

Σε αυτό το πλαίσιο η επόμενη ημέρα σχεδιάζεται με άξονα την οικοδόμηση ενός κλίματος εμπιστοσύνης & ασφάλειας τόσο για τους εργαζόμενους όσο και τους επισκέπτες των μονάδων μας. Καθώς η φυσική επαφή θα επανέρχεται σε φυσιολογικούς ρυθμούς με την πάροδο του χρόνου, βασιζόμαστε στα αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής και μέτρων προστασίας που εφαρμόζει η Opel πανευρωπαϊκά για τις επισκέψεις στις εκθέσεις και τα συνεργεία του δικτύου μας. Όσον αφορά στις πωλήσεις νέων οχημάτων, κατανοούμε ότι κάποιοι αναγκάστηκαν να μεταθέσουν χρονικά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου και στόχος μας είναι να καταφέρουμε να καλύψουμε επείγουσες ανάγκες μετακίνησης με ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, πάντα με γνώμονα τη εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής».

Skoda, Kosmocar A.E.

Ανδρέας Χαλμπές

Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ

«Η πρόσφατη κατάσταση που βιώνουν εταιρείες και καταναλωτές είναι πρωτόγνωρη και απαιτεί ταχύτατες αντιδράσεις. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, η ομάδα της Kosmocar Skoda, σε συνεργασία με το εργοστάσιο και το δίκτυο επίσημων εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, προσαρμόζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στον πελάτη ώστε ολοένα περισσότερες συναλλαγές να γίνονται με μεγαλύτερη ευκολία και ασφάλεια.

Υπηρεσίες για τους υπάρχοντες πελάτες μας, όπως παραλαβή-παράδοση οχήματος από το σπίτι για συντήρηση, ενσωμάτωση ενός σύγχρονου και υπερπλήρους διαμορφωτή οχήματος στην ιστοσελίδα skoda.gr και αποστολή προσφοράς στον πελάτη μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας είναι ήδη σε εφαρμογή, ενώ ακόμη περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες ετοιμάζονται για το προσεχές διάστημα. Αυτή είναι και η προίκα που θα μας αφήσει για την επόμενη ημέρα ο Covid-19, αναβαθμίζοντας συνολικά την εμπειρία των πελατών μας με τη μάρκα Skoda».

Volkswagen, Kosmocar A.E.

Νικόλας Πρέζας

Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ

«Η υγειονομική πρωτίστως κρίση που βιώνουμε βρίσκει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μπροστά στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι αναφορικά με τον μετασχηματισμό του κλάδου. Για τον λόγο αυτό η μετά Covid-19 εποχή είναι δύσκολο να προβλεφθεί πώς ακριβώς θα είναι, καθώς οι συνθήκες έχουν αλλάξει ριζικά και πολλά που μέχρι σήμερα ήταν δεδομένα θα πρέπει να επανακαθοριστούν. Για την Volkswagen και τον οργανισμό μας στην Ελλάδα η επόμενη μέρα θα έχει έντονα τα χαρακτηριστικά της εγρήγορσης και της προόδου, με το λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Οι προσδοκίες που υπάρχουν πλέον στην κοινωνία και στους πελάτες μας είναι μεγάλες και μαζί με το Δίκτυο συνεργατών μας θα ανταποκριθούμε σε αυτές με καινοτομία, συνέπεια και σεβασμό, όπως ακριβώς αρμόζει στη μάρκα μας».

Audi, KosmocarA.E.

Νικόλας Μπέρναρντ

Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ

«Είναι τόσο πρωτόγνωρες οι συνθήκες που ζούμε, που είναι αρκετά δύσκολο να εκτιμήσει κανείς τις επιπτώσεις στην αγορά αυτοκινήτου ή να προδιαγράψει την επόμενη ημέρα. Το βέβαιο είναι ότι θα χρειαστεί μια μεγάλη περίοδος προσαρμογής, ίσως και 6 μηνών, ενώ θα πρέπει να έχουμε όλοι καλά αντανακλαστικά σε ό,τι αφορά τις αλλαγές που σίγουρα θα προκύψουν στις καταναλωτικές συνήθειες, όπως είναι για παράδειγμα η στροφή προς την ψηφιακή αγορά».

Renault-Dacia, Τεορέν Μότορς Α.Ε.

Μαρία Παπαδάκη

Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας

«Στην παρούσα φάση, η στρατηγική όλων, κρατών και επιχειρήσεων, ανασχεδιάζεται μέρα με τη μέρα, με βάση τα νέα δεδομένα γύρω από τη νόσο. Στην Ελλάδα, ο κλάδος του αυτοκινήτου βάλλεται, για ακόμα μία φορά, μετά την πρόσφατη οικονομική κρίση, ενώ το μέγεθος των αρνητικών συνεπειών θα εξαρτηθεί από το πότε ακριβώς θα γίνει η επιστροφή στην ομαλότητα.

Για την άμεση επανεκκίνηση του κλάδου μας στην Ελλάδα κρίνεται αναγκαίο να υπάρξει, σε κυβερνητικό επίπεδο, τόσο υποστήριξη των εταιρειών όσο και κίνητρα προς τους καταναλωτές. Είναι θετικό ότι μέσα από αυτή την εμπειρία βγαίνουμε σοφότεροι, έχοντας αξιοποιήσει καλύτερα τα εργαλεία της ψηφιακής εποχής, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ψηφιακή εξέλιξη στον χώρο του αυτοκινήτου θα είναι γρήγορη και εντυπωσιακή και στην Ελλάδα.

Η TεορένΜότορς Α.Ε. Αποκλειστικός Εισαγωγέας Renault και Dacia στην Ελλάδα αλλά και μέλη του Εξουσιοδοτημένου της Δικτύου, κάνοντας πράξη την υπογραφή της Renault “Passion for Life” υλοποιούν ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (παροχή αυτοκινήτων για την υποστήριξη των ευπαθών ομάδων, δωρεά υγειονομικού υλικού κ.ά.). Παράλληλα, πρωτοβουλίες όπως αυτή του συνεργάτη μας, Automotivo A.E.B.E. Εξουσιοδοτημένου Διανομέα και Επισκευαστή Renault & Dacia στο Χαλάνδρι και τον Γέρακα, που παρέχει στους πελάτες των συνεργείων του δωρεάν την υπηρεσία Pick-upDeliveryΑutomotivo, δείχνουν ότι το μέλλον θα είναι ψηφιακό και αναμφίβολα στοχευμένο στις εξατομικευμένες υπηρεσίες για τον πελάτη.

Σε προϊοντικό επίπεδο, το Groupe Renault στην Ελλάδα μπορεί να κοιτάει το μέλλον με αισιοδοξία, αφού η επόμενη μέρα θα το βρει με τη φαρέτρα του γεμάτη νέα μοντέλα. Το νέο Renault Clio ήδη κυκλοφορεί και το ολοκαίνουργιο Renault Captur μόλις κάνει τα πρώτα του βήματα και στην ελληνική αγορά, ενώ αναμένονται οι E-TechHybrid και Plug-in Hybrid εκδόσεις τους. Στο στρατόπεδο της Dacia, το Duster εξακολουθεί να κάνει θραύση, ενώ η επερχόμενη έκδοση του ECO-G, με εργοστασιακό LPG, θα κορυφώσει το ενδιαφέρον του κοινού».

BMW Group Hellas A.E.

Κωνσταντίνος Διαμαντής

Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας

«Η τρέχουσα πανδημία του κορωνοϊού θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές και ραγδαίες εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Οι κατασκευαστές ήδη προετοιμάζονται για μία νέα εποχή όπου πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχουν πλέον τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ οι περικοπές δαπανών θα περιορίσουν την προβολή νέων μοντέλων σε διεθνείς εκθέσεις.

Στο BMW Group αναπροσαρμόσαμε ήδη τους όγκους παραγωγής των εργοστασίων μας ανά τον κόσμο, προκειμένου να ανταποκριθούμε άμεσα στα νέα δεδομένα της ζήτησης και στις ανάγκες των πελατών μας. Έχοντας επενδύσει από πολύ νωρίς υπέρογκα ποσά σε πρωτοποριακές τεχνολογίες, βρισκόμαστε πλέον στην πιο κατάλληλη θέση για να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Με μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης – βενζίνης, diesel, ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων BMW και ΜΙΝΙ, προσφέρουμε στους πελάτες μας στην ελληνική αγορά τη “Δύναμη της Επιλογής”. Νέα μοντέλα όπως η νέα BMW Σειρά 2 GranCoupe, το αμιγώς ηλεκτρικό MINI, η plug-in υβριδική έκδοση της BMW X1, καθώς και η BMW Σειρά 1 που σημειώνει αξιοσημείωτη εμπορική πορεία, διατίθενται ήδη στην ελληνική αγορά σε προνομιακές τιμές με ελκυστικά πακέτα εξοπλισμού.

Εν μέσω του Covid-19 και σε συνεργασία με το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW και MINI, προσφέρουμε νέα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα των δύο μαρκών online. Πολύ σύντομα η δυνατότητα αυτή θα διευρυνθεί με περισσότερες επιλογές που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας ώστε να μπορούν να διαμορφώσουν και να προχωρήσουν σε εξ ολοκλήρου παραγγελία του αυτοκινήτου τους διαδικτυακά.

Η επόμενη μέρα για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου θα είναι προσαρμοσμένη στις σύγχρονες ψηφιακές απαιτήσεις που επιβάλλουν τα νέα δεδομένα. Το BMW Group έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου, προσφέροντας εξατομικευμένες και καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες του σε ένα σύγχρονο online περιβάλλον».

Ηonda – Mitsubishi, Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη

Μαρία Ξυτάκη

Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας

«Θεωρούμε δεδομένη μια σημαντική πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου τουλάχιστον για μέχρι το τέλος του 2020. Είναι παρήγορο και ελπιδοφόρο ότι η Ελλάδα εν μέσω αυτής της κρίσης αναδεικνύεται ως το successstory παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο έχει διαχειριστεί έως τώρα αυτήν την πρωτοφανή κρίση λαμβάνοντας εγκαίρως προληπτικά μέτρα προστασίας για τον, κατά το δυνατό, περιορισμό της διασποράς του ιού.

Οι αστάθμητοι παράγοντες είναι πολλοί για να μιλήσουμε από τώρα για μια εκτίμηση μεγέθους αγοράς για το 2020. Ωστόσο, για χάρη της ανάλυσης ας θεωρήσουμε καταρχάς πιθανό το θετικό σενάριο, ότι δηλαδή υπό οποιαδήποτε σενάρια επανεμφάνισης του ιού δεν θα απαιτηθούν παρόμοια μέτρα.

Με αυτή τη βασική παραδοχή, θεωρούμε τέσσερις κυρίως παράγοντες ότι θα επηρεάσουν την πορεία της αγοράς του αυτοκινήτου.

Πρώτον, οι επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία που αποτυπώνονται στον αριθμό των επιχειρήσεων που θα αναγκαστούν να κλείσουν, και κατ’ επέκταση στον αριθμό των καταναλωτών που θα απωλέσουν την εργασία τους ή θα μειωθεί το πραγματικό τους εισόδημα.

Δεύτερον, οι εταιρικές πωλήσεις (fleetsales) θα δεχτούν σημαντικό πλήγμα τόσο όσον αφορά τις μακροχρόνιες μισθώσεις, κυρίως όμως σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις Rent-a-Car, συνέπεια των δραματικών επιπτώσεων στον τουρισμό.

Τρίτος παράγοντας, ίσως ακόμη πιο σημαντικός από αυτόν της πραγματικής οικονομίας, είναι το ποσοστό των καταναλωτών με αρνητική ψυχολογία και αβεβαιότητα που προέρχεται από τον φόβο μελλοντικής απώλειας εισοδήματος ή εργασίας.

Τέλος, υπάρχει μία σημαντική παράμετρος που έχει να κάνει με την προσφορά και τη διαθεσιμότητα αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή, τα περισσότερα από τα ευρωπαϊκά και όχι μόνο εργοστάσια είτε έχουν κλείσει τελείως είτε υπολειτουργούν σε μεγάλο βαθμό. Το πότε θα επανέλθουν σε “φυσιολογικό” καθεστώς λειτουργίας δεν εξαρτάται προφανώς από τον χρόνο επανεκκίνησης μικρών αγορών από πλευράς όγκου, όπως η Ελλάδα, αλλά από το πότε θα βγουν από τη μάχη με τον κορωνοϊό τα μεγαθήρια της κατανάλωσης, η Γερμανία, η Γαλλία, η Μ. Βρετανία, η Ισπανία και οι ΗΠΑ. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε το μεγάλο διάστημα leadtime για να φτάσει ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα από τον μήνα παραγωγής, τότε μην ξαφνιαστούμε αν τους φθινοπωρινούς μήνες παρατηρηθεί ένα έλλειμα προσφοράς έναντι της βελτιωμένης ζήτησης.

Από πλευράς μας, έχουμε εξασφαλίσει ικανά αποθέματα στη Honda και τη Mitsubishi και θεωρούμε ότι θα μπορούμε να ανταποκριθούμε στη λογικά αυξανόμενη καμπύλη της ζήτησης. Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι σημαντικό ρόλο στον προγραμματισμό της παραγωγής των εργοστασίων θα παίξει επίσης η απόφαση της Commission για παράταση του CAFÉ regulation αναφορικά με τα όρια εκπομπών CO2, καθώς αρκετοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα στην έναρξη παραγωγής electrified μοντέλων μέσω των οποίων στόχευαν να μειώσουν το μέσο αποτύπωμα CO2 της μάρκας και άρα να αποφύγουν τα υπέρογκα πρόστιμα που θα λειτουργήσουν επιβαρυντικά στις επιπτώσεις του κορωνοϊού.

Παρά τις παραπάνω δυσοίωνες εκτιμήσεις και τις αδιαμφισβήτητα αρνητικές επιπτώσεις, δεν θεωρούμε ότι αυτή η κρίση θα έχει τις μακροχρόνιες επιπτώσεις που είχε η οικονομική κρίση του 2009. Η θεωρία του V είναι μάλλον η πιο πιθανή, με μια σημαντική μείωση των ταξινομήσεων στο β’ εξάμηνο του έτους αλλά με μια γρήγορη και δυναμική ανάκαμψη μέσα στο 2021. Σε ό,τι αφορά δε το Rent-a-Car, δεν είναι απίθανη μια ευχάριστη έκπληξη με “έκτακτες” αγορές αυτοκινήτων από τις σχετικές εταιρείες αν η χώρα μας επιλεγεί ως ένας covid-free προορισμός έναντι των παραδοσιακών μας ανταγωνιστών Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία κ.λπ.

Είναι, τέλος, αναμενόμενο ότι με τη σταδιακή επανεκκίνηση της αγοράς οι εισαγωγείς αυτοκινήτων και τα δίκτυά τους θα προσφέρουν ανταγωνιστικά κίνητρα και χρηματοδοτικά προγράμματα προκειμένου να αναπτερώσουν κατά το δυνατόν τη μειωμένη ζήτηση και να υποστηρίξουν τους καταναλωτές στην απόκτηση ενός αυτοκινήτου».

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.