Μα πώς είναι δυνατό να μας άρεσε περισσότερο από τη Lamborghini Huracan, ή τη Ferrari 458 Challenge, ακόμα και από το εξωπραγματικό Ford Fiesta 2.0 turbo, το Saab 96 που οδήγησε στην ανάβαση Διονύσου, στην κατηγορία των ιστορικών, ο Χρήστος Αναστασιάδης.
Και όμως αυτό το σουηδικό «αμαξάκι» έκλεψε την παράσταση.
Το σχήμα βλέπεται που πλέον αυτή η ομοιομορφία των μοντέλων έχει αφήσει πολύ πίσω το πάθος, το στυλ, τον ιδιαίτερο σχεδιασμό.
Το άσπρο με τα γαλάζια πλαστικά καπό φέρει (το μοντέλο είναι αρχές 10ετίας 1970) κινητήρα V4 από Ford Taunus, 1.750 κ.εκ. με καρμπυρατέρ Weber, με ισχύ γύρω στους 120 ίππους.
Ο λόγος που φοράει κινητήρα Ford είναι ότι λόγω εκπομπών ρύπων το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να εισαχθεί τότε στην αγορά των ΗΠΑ.
Ο μόνος κινητήρας λόγω μεγέθους, σχήματος V, 4κύλινδρος, που μπορούσε να τοποθετηθεί στο Saab και να πάρει έγκριση για τις ΗΠΑ, ήταν της Ford.
H Saab σαν αυτοκινητοβιομηχανία δεν υπάρχει πλέον. Την κατάπιε η GM.
Έτσι το μόνο που απομένει να θυμόμαστε από τα Saab με τη μεγάλη αγωνιστική ιστορία (ποιος δεν θυμάται τον Στιγκ Μπλόμκβιστ ή τον Περ Έγκλουντ, ακόμα και τον Αντώνη Τζεν στη χώρα μας, με αυτά τα διαβολικά σουηδικά μπροστοκίνητα αυτοκίνητα να στρίβουν…) είναι το μουσείο της εταιρίας στη Σουηδία, ή σε κάποιον ιστορικό αγώνα, όπως η ανάβαση Διονύσου που το Saab 96 μας «τράβηξε» σαν μαγνήτης. Όχι μόνο εμάς, αλλά πολλούς από τους θεατές που βρέθηκαν στο γνωστό βουνό της Αττικής.