Είστε εδώ

Αγώνες

Saab 96 V4: Το ωραιότερο αυτοκίνητο του αγώνα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Μα πώς είναι δυνατό να μας άρεσε περισσότερο από τη Lamborghini Huracan, ή τη Ferrari 458 Challenge, ακόμα και από το εξωπραγματικό Ford Fiesta 2.0 turbo, το Saab 96 που οδήγησε στην ανάβαση Διονύσου, στην κατηγορία των ιστορικών, ο Χρήστος Αναστασιάδης.

Και όμως αυτό το σουηδικό «αμαξάκι» έκλεψε την παράσταση.

Το σχήμα βλέπεται που πλέον αυτή η ομοιομορφία των μοντέλων έχει αφήσει πολύ πίσω το πάθος, το στυλ, τον ιδιαίτερο σχεδιασμό.

Το άσπρο με τα γαλάζια πλαστικά καπό φέρει (το μοντέλο είναι αρχές 10ετίας 1970) κινητήρα V4 από Ford Taunus, 1.750 κ.εκ. με καρμπυρατέρ Weber, με ισχύ γύρω στους 120 ίππους.

Ο λόγος που φοράει κινητήρα Ford είναι ότι λόγω εκπομπών ρύπων το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να εισαχθεί τότε στην αγορά των ΗΠΑ.

Ο μόνος κινητήρας λόγω μεγέθους, σχήματος V, 4κύλινδρος, που μπορούσε να τοποθετηθεί στο Saab και να πάρει έγκριση για τις ΗΠΑ, ήταν της Ford.

H Saab σαν αυτοκινητοβιομηχανία δεν υπάρχει πλέον. Την κατάπιε η GM.

Έτσι το μόνο που απομένει να θυμόμαστε από τα Saab με τη μεγάλη αγωνιστική ιστορία (ποιος δεν θυμάται τον Στιγκ Μπλόμκβιστ ή τον Περ Έγκλουντ, ακόμα και τον Αντώνη Τζεν στη χώρα μας, με αυτά τα διαβολικά σουηδικά μπροστοκίνητα αυτοκίνητα να στρίβουν…) είναι το μουσείο της εταιρίας στη Σουηδία, ή σε κάποιον ιστορικό αγώνα, όπως η ανάβαση Διονύσου που το Saab 96 μας «τράβηξε» σαν μαγνήτης.  Όχι μόνο εμάς, αλλά πολλούς από τους θεατές που βρέθηκαν στο γνωστό βουνό της Αττικής.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.