Είστε εδώ

Αγώνες

Porsche: Η «αράχνη» που τρέχει σε πίστες της Formula E

του Γιώργου Ψαρρά

Μια τεράστια μαύρη «αράχνη» με μεταλλικά-υδραυλικά «πόδια», ύψους τριών μέτρων, πάνω σε ατσάλινη εξέδρα δεκαεννέα τόνων βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις της Porsche.

Ο λόγος για τον προσομοιωτή αγωνιστικής οδήγησης της γερμανικής εταιρείας, το σχήμα του οποίου θυμίζει αράχνη, ενώ στο πάνω του τμήμα στηρίζεται ένας χώρος, ο οποίος δεν έχει παράθυρα.

Στο εσωτερικό του εισέρχεται ο οδηγός της Porsche στη Formula E, Νιλ Ζανί, o οποίος περνάει τουλάχιστον τέσσερις ώρες εκεί μέσα. Στα χέρια του κρατάει ένα τιμόνι με ενσωματωμένα κουμπιά, με το καθένα να έχει ακριβώς τις ίδιες λειτουργίες με το πραγματικό αμιγώς ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο Porsche 99X Electric.

Παράλληλα μπροστά του εμφανίζεται εικονικά σε οπτικό πεδίο 180 μοιρών η πίστα του Παρισιού των 1.93 χλμ. με τις δεκατέσσερις στροφές, όπου θα πραγματοποιηθεί στις 18 Απριλίου, το ένατο E-Prix της ένατης αγωνιστικής σεζόν της Formula E. Στην αίθουσα ελέγχου πίσω από τον Ζανί κάθονται μπροστά από ηλεκτρονικούς υπολογιστές οι μηχανικοί της Porsche παρατηρώντας τον 35χρονο οδηγό από το γυαλί ασφαλείας, ενώ ο ίδιος τσεκάρει τη μεταξύ τους επικοινωνία μέσω ασυρμάτου.

Το σύνθημα της εκκίνησης δίνεται και για σαρανταπέντα λεπτά η «αράχνη» κουνιέται και μετατοπίζεται απότομα εμπρός-πίσω, αριστερά-δεξιά όπως θα έκανε και το αληθινό μονοθέσιο Porsche 99X Electric πάνω στην άσφαλτο.

Το μόνο που δεν αισθάνεται ο Ζανί στον προσομοιωτή οδήγησης είναι οι δυνάμεις G που του ασκούνται στους αγώνες κάθε φορά που επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει. Το σημαντικότερο έργο προετοιμασίας του ηλεκτροκίνητου μονοθέσιου στον προσομοιωτή οδήγησης είναι η δοκιμή διαφόρων προγραμμάτων λογισμικού για αποτελεσματική διαχείριση ενέργειας. Πρέπει να είναι διαθέσιμη όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια κάθε δευτερόλεπτο.

Η πορεία ενός αγώνα στη Formula E είναι ένας υπολογισμός με πλήθος αγνώστων συντελεστών. Οι προγραμματιστές λογισμικού επεξεργάζονται διάφορα λειτουργικά προγράμματα, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας ή παροχή της μέγιστης ενέργειας όταν επιτρέπονται επιπλέον 35 kW δύο έως τρεις φορές σε κάθε αγώνα, για τέσσερα λεπτά κάθε φορά. Το χαρτοφυλάκιο λειτουργιών λογισμικού διαχείρισης ενέργειας αυξάνεται καθημερινά και οι οδηγοί πρέπει να είναι σε θέση να το χειριστούν με ασφάλεια.

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.