![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/2/photon31073f83707.jpg?itok=UJfZ7za2)
Μια τεράστια μαύρη «αράχνη» με μεταλλικά-υδραυλικά «πόδια», ύψους τριών μέτρων, πάνω σε ατσάλινη εξέδρα δεκαεννέα τόνων βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις της Porsche.
Ο λόγος για τον προσομοιωτή αγωνιστικής οδήγησης της γερμανικής εταιρείας, το σχήμα του οποίου θυμίζει αράχνη, ενώ στο πάνω του τμήμα στηρίζεται ένας χώρος, ο οποίος δεν έχει παράθυρα.
Στο εσωτερικό του εισέρχεται ο οδηγός της Porsche στη Formula E, Νιλ Ζανί, o οποίος περνάει τουλάχιστον τέσσερις ώρες εκεί μέσα. Στα χέρια του κρατάει ένα τιμόνι με ενσωματωμένα κουμπιά, με το καθένα να έχει ακριβώς τις ίδιες λειτουργίες με το πραγματικό αμιγώς ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο Porsche 99X Electric.
Παράλληλα μπροστά του εμφανίζεται εικονικά σε οπτικό πεδίο 180 μοιρών η πίστα του Παρισιού των 1.93 χλμ. με τις δεκατέσσερις στροφές, όπου θα πραγματοποιηθεί στις 18 Απριλίου, το ένατο E-Prix της ένατης αγωνιστικής σεζόν της Formula E. Στην αίθουσα ελέγχου πίσω από τον Ζανί κάθονται μπροστά από ηλεκτρονικούς υπολογιστές οι μηχανικοί της Porsche παρατηρώντας τον 35χρονο οδηγό από το γυαλί ασφαλείας, ενώ ο ίδιος τσεκάρει τη μεταξύ τους επικοινωνία μέσω ασυρμάτου.
Το σύνθημα της εκκίνησης δίνεται και για σαρανταπέντα λεπτά η «αράχνη» κουνιέται και μετατοπίζεται απότομα εμπρός-πίσω, αριστερά-δεξιά όπως θα έκανε και το αληθινό μονοθέσιο Porsche 99X Electric πάνω στην άσφαλτο.
Το μόνο που δεν αισθάνεται ο Ζανί στον προσομοιωτή οδήγησης είναι οι δυνάμεις G που του ασκούνται στους αγώνες κάθε φορά που επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει. Το σημαντικότερο έργο προετοιμασίας του ηλεκτροκίνητου μονοθέσιου στον προσομοιωτή οδήγησης είναι η δοκιμή διαφόρων προγραμμάτων λογισμικού για αποτελεσματική διαχείριση ενέργειας. Πρέπει να είναι διαθέσιμη όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια κάθε δευτερόλεπτο.
Η πορεία ενός αγώνα στη Formula E είναι ένας υπολογισμός με πλήθος αγνώστων συντελεστών. Οι προγραμματιστές λογισμικού επεξεργάζονται διάφορα λειτουργικά προγράμματα, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας ή παροχή της μέγιστης ενέργειας όταν επιτρέπονται επιπλέον 35 kW δύο έως τρεις φορές σε κάθε αγώνα, για τέσσερα λεπτά κάθε φορά. Το χαρτοφυλάκιο λειτουργιών λογισμικού διαχείρισης ενέργειας αυξάνεται καθημερινά και οι οδηγοί πρέπει να είναι σε θέση να το χειριστούν με ασφάλεια.