Είστε εδώ

Αγώνες

Porsche: 50 χρόνια "χρυσής" ιστορίας στο Λε Μαν

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Ιούνιος του 2020 έχει ξεχωριστή σημασία για την Porsche, καθώς σηματοδοτεί τη συμπλήρωση ακριβώς 50 χρόνων από την πρώτη φορά που η γερμανική εταιρεία κατέκτησε τη νίκη στον σημαντικότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τις 24 Ώρες του Λε Μαν.

Το ημερολόγιο έγραφε 14 Ιουνίου του 1970, όταν η Porsche 917 KH των 580 ίππων που είχαν οδηγήσει οι Χανς Χέρμαν και Ρίτσαρντ Άτγουντ, περνούσε τη γραμμή τερματισμού κατακτώντας τη νίκη μετά από 4.607,81 χλμ. που είχε καλύψει τις προηγούμενες 24 ώρες.

Αυτή ήταn η πρώτη από τις 19 νίκες που έχει πετύχει από τότε η Porsche, στατιστικό που την κάνει την πιο πετυχημένη εταιρεία μπροστά από την Audi η οποία ακολουθεί με 13. Επιπλέον, η Porsche έχει το ρεκόρ για τις περισσότερες συνεχόμενες νίκες, καθώς από το 1981 μέχρι και το 1987 τα αυτοκίνητά της έβλεπαν πρώτα την καρό σημαία τερματισμού, με τη Ferrari να βρίσκεται στη δεύτερη θέση του σχετικού ρεκόρ με 6 συνεχόμενες νίκες.

Η πρώτη φορά που η Porsche βρέθηκε στην πίστα La Sarthe στο πλαίσιο του 24ωρου αγώνα ήταν το 1951, κατακτώντας μάλιστα τη νίκη στην κατηγορία που συμμετείχε, την S 1.1, με την 356 SL Coupe.

Τα επόμενα χρόνια συνεχίστηκε η παρουσία της εταιρείας από το Τσουφενχάουζεν στον 24ωρο αγώνα, πετυχαίνοντας πολλές φορές τη νίκη στην κατηγορία ή τις κατηγορίες που συμμετείχε. Σταδιακά όσο περνούσαν τα χρόνια φάνηκε ότι η στιγμή της αποθέωσης με τη νίκη στη γενική κατάταξη πλησιάζει, με αποκορύφωμα το 1969 όταν η Porsche 908LH Coupé τερμάτισε δεύτερη, με την απόσταση από το Ford GT40 που πήρε τη νίκη να είναι μόλις 75 μέτρα ή ένα δευτερόλεπτο, στον πιο “κλειστό” τερματισμό που έχει υπάρξει ποτέ στην ιστορία του θεσμού.

Τελικά, το 1970 ο θρίαμβος ήρθε για τους Γερμανούς με εμφατικό τρόπο, καθώς και οι τρεις θέσεις του βάθρου είχαν τα χρώματα της Porsche. Παρόμοια ήταν η εικόνα και το 1971 όταν τα γερμανικά αγωνιστικά κατέκτησαν τη νίκη με τους Χες φαν Λένεπ και Χέλμουτ Μάρκο (ο γνωστός από τη Formula 1), αλλά και τη δεύτερη θέση, αφήνοντας το τελευταίο σκαλί για της Ferrari.

Από εκείνες τις δύο νίκες η Porsche έχει αναδειχτεί σε “βασίλισσα” του Λε Μαν καθώς έχει κερδίσει στη γενική κατάταξη άλλες 17 φορές, ενώ οι νίκες σε όλες τις κατηγορίες έχουν φτάσει τις 108, σπάζοντας κάθε ρεκόρ.

Στις 13-14 Ιουνίου, ακριβώς 50 χρόνια μετά την παρθενική νίκη γενικής κατάταξης η γερμανική μάρκα θα συμμετάσχει με τη νεοϊδρυθείσα ομάδα Porsche Esports Team στον εικονικό 24ωρο αγώνα του Λε Μαν. Άραγε θα γράψει τόσο λαμπρή ιστορία στον ψηφιακό κόσμο, όσο και στον πραγματικό;

Στην εικόνα βλέπουμε την κόκκινη 917 KH με τον αριθμό 23 που πέτυχε την πρώτη νίκη γενικής κατάταξης για λογαριασμό της Porsche.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.