Είστε εδώ

Αγώνες

Πάνος Κύρκος: Ο πρωταθλητής της κατηγορίας Ν στις αναβάσεις αποκαλύπτεται..

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο Πάνος Κύρκος, γιος του πολυπρωταθλητή Λεωνίδα, είναι αυτός που κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα αναβάσεων της κατηγορίας Ν για το 2018.

Συμμετείχε όμως και σε αγώνες ταχύτητας.

Τι λέει όμως ο Πάνος για τους αγώνες της χρονιάς που φεύγει…

 

motori.gr: Πώς ήταν ο συναγωνισμός το 2018

Π.Κ. Το πρωτάθλημα αναβάσεων του 2018 όσον αφορά την κατηγορία στην οποία συμμετείχα, την Ν, ήταν όπως κάθε χρονιά ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ήταν μάλιστα το πλέον ανταγωνιστικό πρωτάθλημα από τα τρία πρωταθλήματα που έχω διεκδικήσει κατά το παρελθόν. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος ιδιαίτερα στους δύο  πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος (Ριτσώνα, Κύμη) καθώς  συμμετείχε και ο Σταμάτης Κατσίμης, τον οποίο θεωρώ έναν πολύ υπολογίσιμο αντίπαλο. Χάρη στην ομάδα μας, τον θείο μου Λάμπρο, τον πατέρα μου Λεωνίδα και με την υποστήριξη των  χορηγών (τους ευχαριστώ ιδιαίτερα), η όλη μας προσπάθεια ανταμείφτηκε, επικρατώντας τελικά σε όλους τους αγώνες όπου συμμετείχαμε.
 

motori.gr: Σου αρέσουν οι αναβάσεις, θα ήθελες περισσότερους αγώνες στο πρωτάθλημα αναβάσεων;

Π.Κ.: Η ανάβαση είναι μεγάλο σχολείο. Χρειάζεται πολλή και σωστή δουλειά για να φέρεις αποτέλεσμα.
Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και αλάνθαστος.
Υπάρχει ποικιλία διαδρομών στο πρωτάθλημα με πολύ γρήγορες και τεχνικές διαδρομές.
Μου αρέσουν όλες οι αναβάσεις του πρωταθλήματος και η κάθε μια έχει την δικιά της δυσκολία.
Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα παραπάνω αγώνες. Η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας θεωρώ πως δεν μπορεί να καλύψει ούτε τους μισούς αγώνες του προγράμματος. Για να έχουμε προοπτική χρειαζόμαστε καλύτερη ποιότητα αγώνων και όχι μεγαλύτερο αριθμό. Ο χώρος χρειάζεται προβολή και για να πετύχουμε σωστή προβολή πρέπει να αναβαθμιστεί η ποιότητα.

motori.gr : Γιατί δεν συμμετείχες σε ράλι, καθώς όπως γνωρίζουμε σου αρέσουν πολύ.

Π.Κ.: Οι οικονομικές συνθήκες δυστυχώς δεν ευνόησαν ώστε να ξεκλειδώσουμε και να ακολουθήσουμε και έναν άλλον θεσμό πέραν του πρωταθλήματος αναβάσεων. Ίσως του χρόνου εάν οι συνθήκες το επιτρέψουν .

motori.gr : Συμμετείχες και στον αγώνα ταχύτητας στην πίστα των Μεγάρων υπό βοχή, το οποίον και κέρδισες. Είχες ξανατρέξει σε τέτοιες συνθήκες; Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;

Π.Κ. : Αγώνες υπό βροχή, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση στην πίστα των Μεγάρων, δεν ήταν κάτι καινούργιο για μένα. Η πρώτη μου επαφή σε βρεγμένο οδόστρωμα ήταν στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος ταχύτητας το 2012 στην Τρίπολη, όπου οι χρονομετρημένες δοκιμές που θα όριζαν τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα, πραγματοποιήθηκαν σχεδόν – υπό καταρρακτώδη βροχή. Απο τότε μέχρι σήμερα έχω ξαναοδηγήσει σε βρόχινες συνθήκες στην ανάβαση Ριτσώνας το 2014 και 2016, στο 3ο Athens rally sprint στον Άγιο Μερκούριο καθώς και στην ανάβαση Αχλαδόκαμπου φέτος. Οπότε δεν ήταν κάτι άγνωστο για μένα ο βρόχινος αγώνας των Μεγάρων. Σίγουρα πάντως το πιο ευχάριστο τερέν είναι το στεγνό…

motori.gr : Σαν νέος οδηγός τι είναι αυτό που θα ήθελες περισσότερο στους αγώνες;

Π.Κ. : Αναμφισβήτητα λιγότερους και ποιοτικότερους αγώνες, με διαρκή προβολή αυτών. Οι πολλοί και φτωχοί αγώνες χαλάνε την όλη εν γένει εικόνα του σπορ. Οι θεατές που θα παρευρεθούν για να παρακολουθήσουν πρώτη φορά αγώνα με οριακά διψήφιο αριθμό συμμετοχών, δεν  έχουν κίνητρο για να ξαναπαρακολουθήσουν. Οι συμμετοχές είναι αυτές που θα «τραβήξουν» θεατές στους αγώνες, ώστε να ευχαριστηθούν τόσο από το θέμα του συναγωνισμού όσο και για τα χρήματα που ξόδεψαν για να τον/τους παρακολουθήσουν.

 

motori.gr: Εάν η τεχνική επιτροπή της ΟΜΑΕ σου ζητούσε να αλλάξεις έναν από τους κανονισμούς, τι θα άλλαζες;

Π.Κ. Αν μπορούσα να αλλάξω έναν κανονισμό, αυτός θα αφορούσε τις ελευθερίες ανά κατηγορία. Στην εποχή που διανύουμε η οικονομική κρίση δεν «επιτρέπει» την απόκτηση σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων. Έτσι για να γίνουν τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στη χώρα μας πιο γρήγορα, άρα και πιο θεαματικά, θα «έδινα» μερικές επιπλέον ελευθερίες. Είναι μια λύση για να οδηγήσουμε εμείς που συμμετέχουμε πιο γρήγορα αυτοκίνητα, αλλά και μια καινούργια πρόκληση για τους θεατές καθώς τα «ενισχυμένα» αυτοκίνητα θα προσφέρουν περισσότερο θέαμα. Ένα νέο κίνητρο για τους θεατές, ώστε να «επιστρέψουν» στις Ειδικές Διαδρομές, στην πίστα, στις αναβάσεις, στα σπριντ. 

 

motori.gr : Τι συμβουλή θα έδινες στους νέους και πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς

Π.Κ. : Στους πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς θα συμβούλευα να μην κάνουν καμία έκπτωση σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια. Είναι το βασικότερο κομμάτι κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας πριν τη συμμετοχή σε αγώνα. Στις πρώτες συμμετοχές τους θα πρέπει να βρουν σιγά σιγά την ταχύτητά τους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να "ορμάνε" από την αρχή. Ήταν η βασικότερη συμβουλή του πατέρα μου Λεωνίδα στους πρώτους μου αγώνες. Άργησα να το εφαρμόσω βέβαια και είχα κάποιες "στιγμές" όπως ένα τετ-α-κε με 4η ταχύτητα στο κιβώτιο στην πρώτη μου ανάβαση αυτή της Κύμης, όπου ευτυχώς δεν είχε μεγαλύτερες και σοβαρότερες  απώλειες πέρα από τον χρόνο που έχασα.

 

motori.gr: Σαν νέος και πρωταθλητής γιατί δεν ασχολείσαι με τον ΣΟΑΑ, το συνδικαλιστικό όργανο των οδηγών;

Π.Κ. Η εμπειρία μου από τους αγώνες είναι ακόμα μικρή, ώστε να είμαι σε θέση για να προσφέρω ως αγωνιζόμενος στον ΣΟΑΑ. Οι «τρύπες» που πρέπει να καλυφθούν είναι πολλές και θεωρώ πως το ήδη υπάρχον Δ.Σ. με την εμπειρία και την δύναμη που έχει -βάζοντας στην άκρη βέβαια οποιαδήποτε προσωπική κόντρα και δουλεύοντας με μόνο σκοπό το καλό του σπορ-μπορεί να προσφέρει πολλά.

 

motori.gr : Τι πρόγραμμα υπάρχει για την καινούργια χρονιά;

Π.Κ. Για το 2019 δεν έχουμε ορίσει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, ή θεσμό που θα ακολουθήσουμε. Όλα θα εξαρτηθούν από τους χορηγούς.

 

motori.gr: Ευχαριστούμε, Καλή Χρονιά με Υγεία και Επιτυχίες

Π.Κ. Εμείς ευχαριστούμε για τη φιλοξενία. Χρόνια Πολλά.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.