![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/6/18/photon25636f67210.jpg?itok=5RHLqQtY)
Επιτέλους νίκη για την Toyota στον πιο φημισμένο 24ώρο αγώνα του πλανήτη, τις 24 ώρες του Λε Μαν.
Μπορεί η φετινή 86η έκδοση να μην είχε εργοστασιακές συμμετοχές, όμως ένας αγώνας 24ώρης διάρκειας έχει πρωτίστως για αντίπαλο το ίδιο το αυτοκίνητο στο πέρασμα των ωρών με αντίπαλο τα χρονόμετρα.
Όσες ώρες και αν έχουν περάσεις σε δοκιμές, όσα και αν είναι τα χλμ. που έχουν καλύψει, ο αγώνας είναι κάτι το διαφορετικό και οι παράγοντες που επιδρούν είναι πάρα πολλοί.
Η Toyota λοιπόν με το μεγάλο της αστέρι τον Ισπανό Φερνάντο Αλόνσο που άφησε τη Formula 1 για το σαββατοκύριακο του Λε Μαν, παρέα με τους Νακατζίμα και Μπουεμί (πολλά ελέχθησαν για τον τρόπο που ο έγινε η αλλαγή οδηγών μεταξύ Μπουεμί και Αλόνσο και με τα λίγα μέτρα όπισθεν στο χώρο των πιτς) χάρισαν την νίκη στην ιαπωνική ομάδα με τον Αλόνσο να είναι πλέον πολύ κοντά στο στόχο του, το “triple crown”, νίκη δηλαδή στο Μόντε Κάρλο (έχει κερδίσει δύο φορές εκεί τον αγώνα της Formula 1), τις 24ώρες του Λε Μαν (που πέτυχε φέτος στην πρώτη του συμμετοχή) και τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης , όπου συμμετείχε το 2017 με την ομάδα του Αντρέτι με μονοθέσιο McLaren και μοτέρ Honda, όπου εγκατέλειψε 21 γύρους πριν το τέλος.
Για τη νίκη της Toyota TS050 Ηybrid με τον αριθμό 8 ρόλο έπαιξαν οι βραδινοί γύροι που ο Αλόνσο μαζί με τον Νακατζίμα κάλυψαν μια διαφορά 2 λεπτών, λόγω ποινής στον Μπουεμί σε μια ζώνη με χαμηλή ταχύτητα, από την άλλη Toyota με οδηγούς τους Λόπεζ, Κομπαγιάσι και Κόνγουει, οι οποίοι ολοκλήρωσαν στη δεύτερη θέση με δύο γύρους διαφορά. 388 οι γύροι για τη νικήτρια Toyota με τον αριθμό 8, 386 για τη δεύτερη Toyota με τον αριθμό 7 ενώ τρίτοι ήταν οι Λωρέν-Μπεκέ-Μενέζες με το πρωτότυπο Rebellion R13 με 376 γύρους.
Άτυχος ο Μπάτον στην πρώτη του εμφάνιση στο Λε Μαν καθώς το πρωτότυπο SMP με τον αριθμό 11 αφού «πέρασε» 48 γύρους στα πιτς με πρόβλημα στην τροφοδοσία εγκατέλειψε μια ώρα πριν το τέλος με φλεγόμενο κινητήρα.
Στις άλλες κατηγορίες το πρωτότυπο Orega με τους Βερνιέ-Πιτσίτολα-Ρουσίνοφ πήρε τη νίκη στην κατηγορία LMP2,
Στην GTE Pro η Porsche 911 RSR με τους Κρίστενσεν-Εστρέ-Βαντχούρ και στην GTE AM η Porsche 911 RSR με τους Κάμπελ-Ριντ-Αντλέρ.
Ο Αλόνσο «έμεινε» στη Γαλλία μετά το Λε Μαν καθώς την Κυριακή 24 Ιουνίου διεξάγεται στην πίστα Le Castellet το γαλλικό Γκραν Πρι που επιστρέφει στο πρωτάθλημα για πρώτη φορά μετά από το 2008.