Με αισιοδοξία υποδέχονται το νέο έτος οι παράγοντες της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτων, έχοντας ήδη από τις αρχές Δεκεμβρίου καταγράψει ένα +10%, περίπου, στο σύνολο των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών σε ετήσια βάση. Κλείνει μια δεκαετία δραματικής πτώσης και, στη συνέχεια, σκληρής προσπάθειας σταδιακής ανόδου, που θέτει σε πιο στέρεες βάσεις την εισαγωγή, διακίνηση και εμπορία οχημάτων. Τα νούμερα, βεβαίως, θα υπολείπονται κατά ένα εκατομμύριο εκείνων που διαμορφώθηκαν στην εποχή της «ελληνικής αφθονίας», ωστόσο είναι μονόδρομος να αναδειχθούν πλέον τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κλάδου, με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών.
Kάτι αλλάζει σημαντικά σε σχέση με ό,τι ίσχυε στο πρόσφατο παρελθόν. Και πάνω σε αυτή τη βάση πρέπει να κινηθούν όλοι. Ναι, το WLTP, το αυστηρότερο σύστημα υπολογισμού των εκπομπών ρύπων, που θα ισχύει στο εξής, θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές κτήσης, ωστόσο θα επέλθει το απαραίτητο ισοζύγιο με την πολιτική των εταιρειών ώστε να μην αποτραπούν οι αγοραστές ή να τους δοθούν περισσότερες επιλογές. Το φορολογικό και κυρίως οι αλλαγές που θα επέλθουν στα τέλη κυκλοφορίας θα παίξουν και αυτά τον ρόλο τους. Γεγονός είναι πως άπαντες πια πρέπει να έχουμε τον νου μας στο CO2, αφού επ’ αυτού θα καθορίζονται οι επιβαρύνσεις, το δικαίωμα κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα συν τω χρόνω κ.λπ. Τα ηλεκτρικά ασφαλώς και θα φέρνουν πιο κοντά το μέλλον, όμως αν δεν υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές, δεν πέσουν σημαντικά οι τιμές αγοράς για τον τελικό καταναλωτή, με κίνητρα ή με όποιον άλλο τρόπο, δεν πρόκειται να πλημμυρίσουμε στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα που -κακά τα ψέματα- αργούν να φορτίσουν στην απλή πρίζα του σπιτιού, ενώ αν δεν έχεις τριφασικό και τον σωστό πίνακα ρεύματος μπορεί να σου κάνουν και ζημιά… Θα έρθει η ώρα τους αλλά πιο αργά από άλλες χώρες, περισσότερο πλούσιες και οργανωμένες, «ταγμένες» δε στην προστασία του περιβάλλοντος…
Μέχρι να αλλάξουν τα πράγματα ριζικά, η αγορά θα στηριχθεί στα τελευταίας τεχνολογίας μικρομεσαία αυτοκίνητα βενζίνης (1000άρια 3κύλινδρα κ.ά.), στα πιο προσιτά SUV, ενώ κάποιοι θα… απολαμβάνουν το πετρέλαιο στα ακριβά των μεγάλων κατηγοριών και οι εξόχως συνειδητοποιημένοι θα στρέφονται στα υβριδικά (mild, plug in κ.λπ.). Φυσικά, το «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» ισχύει διαχρονικά…