Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογία: Περί μέτρησης της ιπποδύναμης

του Γιάννη Κανουπάκη

Νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης, καθώς μια νέα καμπάνια ξεκίνησε στη χρηματοδοτική πλατφόρμα Indiegogo.

Tην δημιούργησε ο Διονύσης Μυλωνάς, Χημικός Μηχανικός με ειδίκευση στην Τεχνολογία Καυσίμων, απόφοιτος του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (Λος Άντζελες) και του Imperial College.

Η καμπάνια του έχει τον τίτλο Car Addict και υποστηρίζει ότι παρουσιάζει μια νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης των αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια εφαρμογή smartphone βασισμένη σε μια μέθοδο κατοχυρωμένη με τις ευρεσιτεχνίες GR1008172 και GR1009319, όπως επίσης και με μία αίτηση για αμερικανική ευρεσιτεχνία για την οποία αναμένεται η πρώτη απάντηση του Αμερικανικού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών (USPTO), μέσα στους επόμενους μήνες.

Επιπλέον, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο της εφαρμογής είναι, ήδη, πιστοποιημένο από την Arrow Electronics, τη μεγαλύτερη Αμερικανική εταιρεία εμπορίας εξαρτημάτων hardware και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών ανάπτυξης λογισμικού, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και μέλος της λίστας Fortune 500.

Σύμφωνα με το δημιουργό της καμπάνιας, όλες οι ανταγωνιστικές εφαρμογές smartphone λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο: δε μετρούν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, αλλά στους τροχούς. Κατόπιν, προκειμένου να υπολογίσουν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, “υποθέτουν” κάποιο ποσοστό απωλειών στο σύστημα μετάδοσης, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετο, και το προσθέτουν στη μετρημένη ιπποδύναμη στους τροχούς.

Η εφαρμογή Car Addict βασίζεται σε μια τελείως διαφορετική μηχανολογική προσέγγιση, όπου οι απώλειες του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος (powertrain), οι οποίες περιλαμβάνουν τις απώλειες του κινητήρα ή/και του (των) ηλεκτρικού μοτέρ καθώς και αυτές της μετάδοσης καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο -η προσέγγιση αυτή δεν υποθέτει, απλώς, ένα ποσοστό απωλειών μετάδοσης όπως κάνει ο ανταγωνισμός.

Επίσης, όπως είναι, ήδη, προφανές, η εφαρμογή είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα για τα οποία, όμως, η ανάκτηση ενέργειας επιβράδυνσης μπορεί ν' απενεργοποιηθεί. Τέλος, σε αντίθεση με τις ανταγωνιστικές εφαρμογές, απαλλάσσει το χρήστη από την ανάγκη να γνωρίζει και να εισάγει ένα μεγάλο αριθμό παραμέτρων, όπως ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης, η μετωπική επιφάνεια, ο συντελεστής τριβής κύλισης, ο τύπος του κιβωτίου και της μετάδοσης κλπ.   

Θα ήταν, ίσως, πολύ ενδιαφέρον να επισκεφθεί κανείς τη σελίδα της καμπάνιας στην πλατφόρμα Indiegogo και να δει αν ο δημιουργός της δείχνει ικανός να τηρήσει τις υποσχέσεις του: https://igg.me/at/car-addict.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.