«Δεν δραπέτευσα από τη δικαιοσύνη. Διέφυγα από την αδικία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην πρόεδρος της Nissan, CarlosGohsn, μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Βηρυτό, σήμερα, στην πρώτη σημαντική δημόσια εμφάνισή του από τη στιγμή που πραγματοποίησε εντυπω-σιακή απόδραση από την Ιαπωνία, όπου βρισκόταν υπόδικος για κατηγορίες οικονομικών παρατυπιών. Ο ίδιος είπε ότι η πρόθεσή του να μιλήσει ανοιχτά –είχε προαναγγείλει μόλις προ ημερών ότι θα έδινε συνέντευξη-, δεν αφορά το πώς εγκατέλειψε τη χώρα, αλλά να «καθαρίσει» το όνομά του και να εξηγήσει γιατί «δεν έπρεπε να είχε συλληφθεί εξαρχής». Ο Ghosn συνελήφθη για πρώτη φορά στο Τόκιο πριν από περισσότερο από ένα χρόνο. Μεταξύ άλλων κατηγοριών, οι εισαγγελείς ισχυρίστηκαν ότι απέκρυπτε εισοδήματα για χρόνια και διοχέτευσε 5 εκατομμύρια δολάρια από τα χρήματα της Νissan σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων που ήλεγχε. Ο πρώην τιτάνας της αυτοκινητοβιομηχανίας, που έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία, Renault-Nissan, έχει επανειλημμένως αρνηθεί τις κατηγορίες, και, τώραεπικρίνει το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης της Ιαπωνίας, το οποίο όπως υποστήριξε, «παραβιάζει τις πιο βασικές αρχές της ανθρωπότητας».
Στηλίτευσε την περίοδο παραμονής του στην απομόνωση, την εκτεταμένη ανάκριση χωρίς να παρίστανται οι δικηγόροι και την έλλειψη ταχείας δίκης… Ο ίδιος υποστήριξε πως οι Ιάπωνες εισαγγελείς σκόπευαν να αποσπάσουν ενοχοποιητικές πληροφορίες, όχι να καθορίσουν την αλήθεια, ισχυρίστηκε. Οι εισαγγελείς του Τόκυο ανέφεραν σε δήλωση μετά τη συνέντευξη Τύπου ότι ο Ghosn «φέρει μόνο τον ίδιο την ευθύνη για τη σύλληψη και κράτηση», καθώς επίσης για τους όρους της εγγύησής του. «Ο κατηγορούμενος Carlos Ghosn διέφυγε από την Ιαπωνία ενεργώντας με τρόπο ο οποίος μπορεί να αποτελέσει έγκλημα από μόνος το», ανέφερε η εισαγγελική υπηρεσία. «Οι δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου δεν κατάφεραν να δικαιολογήσουν τις πράξεις του», πρόσθεταν οι εισαγγελείς. Υπήρχαν επαρκή στοιχεία, ανέφεραν, για να «καθοριστεί ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρξει καταδίκη».
«Ένιωσα ότι ήμουν όμηρος», αντέτεινε από την πλευρά του ο Ghosn λέγοντας ότι οι δικηγόροι του τον προειδοποίησαν πως θα μπορούσε να κρατηθεί στην Ιαπωνία για πέντε χρόνια πριν βγει απόφαση και πείστηκε ότι θα …πέθαινε στη χώρα αυτή αν δεν πλήρωνε εγγύηση. «Ένιωσα ότι ήμουν όμηρος μιας χώρας που υπηρέτησα για 17 χρόνια», δήλωσε. Ο Ghosn ισχυρίστηκε ότι η σύλληψή του ήταν αποτέλεσμα σχεδίου για την απομάκρυνσή του από την αυτοκρατορία αυτοκινήτων που έχτισε μεταξύ των Nissan , Renault και Mitsubishi Motors.
Τα στελέχη της Nissan απειλούνταν από την αυξανόμενη επιρροή της Renault στη συνεργασία, εξήγησε. «Δυστυχώς, δεν υπήρχε εμπιστοσύνη και κάποιοι από τους Ιάπωνες φίλους μας πίστευαν ότι ο μοναδικός τρόπος για να απαλλαγούμε από την επιρροή της Renault στη Nissanήταν να με ξεφορτωθούν... Ακόμη, τόνισε πως τάσσεται υπέρ της μεγαλύτερης σύνδεσης μεταξύ των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας επιχείρησης χαρτοφυλακίου η οποία θα ενοποιεί μερίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών με ένα και μόνο όνομα. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι δεν ζήτησε συγχώνευση και εξακολουθεί να επιθυμεί ξεχωριστή διοίκηση των επιχειρήσεων. Οι εισαγγελείς του Τόκιο αρνήθηκαν, πάντως, ότι συνωμοτούσαν με τη Nissanγια να διώξουν τονGhosn . Nissanκαι Renaultαρνήθηκαν να σχολιάσουν, σε πρώτη φάση. Η πρώτη όμως ανακοίνωσε πως θα συνεχίσει να επιδιώκει «κατάλληλες νομικές ενέργειες» εναντίον του Ghosn, που απέφυγε ερωτήσεις σχετικά με την οργάνωση της απόδρασής του…