Νέες πιέσεις προς τους κατασκευαστές ασκεί η κεντρική διοίκηση της ΕΕ ως προς το θέμα των εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή τη φορά το Ευρωκοινοβούλιο ήταν εκείνο που αυστηροποίησε το στόχο. Οι Ευρωβουλευτές υπερψήφισαν την πρόταση περιορισμού των εκπομπών νέων αυτοκινήτων και βαν κατά 20% έως το 2025 και κατά 40% έως το 2030. Ασφαλώς, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί και από τα κράτη-μέλη, οπότε υπεισέρχονται πολιτικοί παράγοντες των μεγάλων χωρών όπως πχ, της Γερμανία και της Γαλλίας που «τσακώνονται» επί του προκειμένου.
Σημειώνεται ότι η αρχική πρόταση της Κομισιόν προέβλεπε να δοθεί περισσότερος χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τελευταίες διαμαρτύρονταν για υπερβολικά επιθετικούς στόχους, την ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και Ευρωπαίοι πολιτικοί είχε επικρίνει την προσέγγιση της Κομισιόν ως υπερβολικά χαλαρή...
Πρόσφατα, η Επιτροπή Περιβαλλοντικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου πέρασε μία πιο φιλόδοξη πρόταση για μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 45% έως το 2030. Στην ψηφοφορία της 3ης Οκτωβρίου, ωστόσο, εγκρίθηκε ο συμβιβασμός ανάμεσα σε Ευρωβουλευτές που στήριζαν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και εκείνους, που υπογράμμιζαν το υψηλό κόστος για τη βιομηχανία αυτοκινήτου και συνολικά την οικονομία. Το όλο θέμα θα αντιμετωπισθεί και πάλι στη συνεδρίαση του Συμβουλίου, στις 8 και 9 Οκτωβρίου, αν και κανείς δεν περιμένει οριστική συμφωνία πριν από τη Σύνοδο Κορυφής της 20ης Δεκεμβρίου. Ήδη, πάντως, η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκαναν άλμα 42% στα 195.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους, αν και εξακολουθούν να αντιστοιχούν μόλις στο 2% του συνόλου. Με λίγα λόγια, άλλο τι θέλουμε κι άλλο τι μπορούμε…