Είστε εδώ

News

Ευρωκοινοβούλιο : Οι ρύποι και πάλι στο προσκήνιο…

του Γιάννη Κανουπάκη

Νέες πιέσεις προς τους κατασκευαστές ασκεί η κεντρική διοίκηση της ΕΕ ως προς το θέμα των εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή τη φορά το Ευρωκοινοβούλιο ήταν εκείνο που αυστηροποίησε το στόχο. Οι Ευρωβουλευτές υπερψήφισαν την πρόταση περιορισμού των εκπομπών νέων αυτοκινήτων και βαν κατά 20% έως το 2025 και κατά 40% έως το 2030. Ασφαλώς, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί και από τα κράτη-μέλη, οπότε υπεισέρχονται πολιτικοί παράγοντες των μεγάλων χωρών όπως πχ, της Γερμανία και της Γαλλίας που «τσακώνονται» επί του προκειμένου.

Σημειώνεται ότι η αρχική πρόταση της Κομισιόν προέβλεπε να δοθεί περισσότερος χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τελευταίες διαμαρτύρονταν για υπερβολικά επιθετικούς στόχους, την ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και Ευρωπαίοι πολιτικοί είχε επικρίνει την προσέγγιση της Κομισιόν ως υπερβολικά χαλαρή... 

Πρόσφατα, η Επιτροπή Περιβαλλοντικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου πέρασε μία πιο φιλόδοξη πρόταση για μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 45% έως το 2030. Στην ψηφοφορία της 3ης Οκτωβρίου, ωστόσο, εγκρίθηκε ο συμβιβασμός ανάμεσα σε Ευρωβουλευτές που στήριζαν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και εκείνους, που υπογράμμιζαν το υψηλό κόστος για τη βιομηχανία αυτοκινήτου και συνολικά την οικονομία. Το όλο θέμα θα αντιμετωπισθεί και πάλι στη συνεδρίαση του Συμβουλίου, στις 8 και 9 Οκτωβρίου, αν και κανείς δεν περιμένει οριστική συμφωνία πριν από τη Σύνοδο Κορυφής της 20ης Δεκεμβρίου. Ήδη, πάντως, η  αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκαναν άλμα 42% στα 195.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους, αν και εξακολουθούν να αντιστοιχούν μόλις στο 2% του συνόλου. Με λίγα λόγια, άλλο τι θέλουμε κι άλλο τι μπορούμε…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.